mboost-dp1

adaware problem

Gå til bund
Gravatar #1 - flippo
20. apr. 2006 11:07
der er kommet en heller anden form adaware på min pc..... det er et program som ligger nede i min værktøjslinien og hvert 10 sekund kommer med at den har fundet adaware på min pc og jeg skal klikke for at fjerne adawaren..... ved ikke hvad programmet hedder som er kommet ind på min pc.... så jeg kan ikke rigtig fjerne det, har prøvet med mit ad-aware remover program..... og har også inde min regedit og se hvad den starter op med og der er der ikke udsædvanlig....
nogle der kan hjælpe mig
Gravatar #2 - MiniatureZeus
20. apr. 2006 11:19
laver den din baggrund om til og blokere nettet?
Gravatar #3 - svappe
20. apr. 2006 13:24
Den klassiske, kig lige i Start - All Programs - Startup og se om der ligger et underligt program der..

Start op i fejlsikret tilstand og slet folderen den kører fra..

lige et par hurtige tips..
Gravatar #4 - ZOPTIKEREN
20. apr. 2006 13:27
Har du problemer med badware (adware) eller har du problemer med programmet ad-aware?
Gravatar #5 - flippo
20. apr. 2006 15:48
den laver ikke rigtig noget end at poppe op med at der er adaware på min computer hver 10 sekund.... og jeg kan ikke slette folderen da jeg ikke ved hvad programmet hedder...
Gravatar #6 - Inum
20. apr. 2006 19:27
eventuelt prøv at kigge på http://spywarefri.dk/

Der ligger flere forskellige programmer til at fjerne spyware m.m. og hvis dette ikke hjælper er de altid friske på at gennemgå en hijackthis-log (Se programmet på deres side)
Gravatar #7 - ZOPTIKEREN
20. apr. 2006 19:35
Afinstaller ad-aware programmet vha. tilføj-fjern programmer (jeg går ud fra at du bruger Windows).
Gravatar #8 - flippo
21. apr. 2006 08:47
jeg kan ikke afinstallere programmet da jeg ikke ved hvad det hedder....
Gravatar #9 - svappe
21. apr. 2006 10:37
Jeg tager lige en mulig flamebait for nørderne..

Come on! - Kend dog dine programmer!!!
Gravatar #10 - Freakzter
21. apr. 2006 11:31
#9 Går med på den svappe (kan ikke lade være)

LÆS forskellen på:

AD-AWARE = Svensk anti spy-, ad- og andet- ware
OG
ADWARE = Definition på program der næsten altid er skadeligt
for din computer
Gravatar #11 - ZOPTIKEREN
21. apr. 2006 11:57
Jeg kan ikke hjælpe dig når jeg ikke forstår hvad du skriver.
Gravatar #12 - Pernicious
22. apr. 2006 20:23
Med udgangspunkt i at det er adware/spyware du har fået på din computer, så bør du i første omgang scanne din computer med mindst to anti-ad-/spyware programmer. To gratis programmer kan være:

Spybot Search and Destroy
Microsoft Windows Defender.

Som udgangspunkt er ingen af disse programmer, hverken de gratis eller dem der koster, 100 % i stand til at lokalisere alt adware.

Et par programmer som Bazooka Adware og HijackThis kan hjælpe i jagten, eller man må manuelt i gang, med f.eks. Process Explorer og Autoruns fra Sysinternals. Sidstnævnte programmer kan være lidt tekniske at anvende.

Problemet er oftest hvis man først har fået skidtet ind, så kan det være meget svært at komme af med, da en del af disse programmer anvender tekniker der beskytter dem mod at blive fjernet. Det opdager man typisk ved at et anti adwareprogram fint kan finde problemet og umiddelbart også fjerne det, men efter en genstart så er det der igen.

En god manøvre er her at få lokalisere hvad navnet er på den fil, eller filer, som programmet er gemt som og så slette den/dem. Det kan være svært at gøre når ens computer er inficeret, så det er en god ide at boote op på en "ekstern" installation, f.eks. en cd med Bart PE. Her kan man i ro og mag slette hvad man ønsker. Når det er gjort, så check lige computeren igen med anti-adware programmerne for en sikkerhedsskyld, kan være at prgrammet man lige fjernede holdt noget andet skjult.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
23. apr. 2006 06:56
mht. Bazooka Scanner hvor godt er det så? Altså på min comp scanner den 1139GB på det som svarer til omkring 2-5 sekunder... Og ad-aware og SpyBot S&D skal bruge 1time næsten...
Gravatar #14 - themuss
23. apr. 2006 15:45
#13 du må eddermame ha mange linux isoer liggende :)
Gravatar #15 - Dreadnought
23. apr. 2006 16:07
Flippo. Hent HiJackThis og kør progammet. Tryk på knappen 'Do a system scan and save a logfile'. Efter den korte skanning åbner den Wordpad som indeholder resultatet. Vis det resultat her.
Det skal lige siges at HiJackThis er kun et hjælpeværktøj. Den har ikke mulighed for at fortælle hvad der er godt eller skidt. Det skal man selv finde ud af.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
23. apr. 2006 19:30
det passer ikke helt, du kan gå på deres hjemmeside og poste log'en i tekstboksen, også fortæller den hvad de forskellige ting og programmer er, og om det er skidt eller rigtig skidt :)

nææ har jeg nu ikke, mest film og spil, og så hvad drenge ellers har liggende på sin comp+eksterne... :P
EDIT: hehe så lige at der var en lille taste fejl... fjern det først 1-tal fra GB og det er det rigtige størrelse... sorry
Gravatar #17 - Dreadnought
23. apr. 2006 20:29
#16 ok nice, den kendte jeg ikke.
Gravatar #18 - Pernicious
25. apr. 2006 10:19

Husker jeg ikke helt forkert, så scanner Bazooka Adware kun hukommelsen efter aktive adware-processer, derfor det går så hurtigt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login