mboost-dp1

Adgang til wireless router uden passphrase/WPA?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jesp
15. nov. 2006 21:22
Jeg har ved et uheld slettet min log-on profil til et trådløst netværk jeg deler med min nabo. Jeg har username og password til routeren men har ikke den WPA-personal key som jeg bliver bedt om at indtaste når jeg prøver at forbinde til routeren.

Er det muligt at forbinde til routeren på IP 192.168.1.1 så jeg kan aflæse WPA key'en igen uden at skulle indtaste WPA key først?

Min nabo er i udlandet de næste 3 uger, så jeg håber der er en nemmere måde at komme på nettet på end at skulle brække hans dør op for at resette routeren :-)
Gravatar #2 - tgr
15. nov. 2006 21:58
Gravatar #3 - Benjamin Krogh
15. nov. 2006 22:01
Jep. Det er muligt på alle routere med WPA-* at indtaste standard IP adresse og aflæse nøglen. :)

Du KAN bryde koden hvis du er ultimativt ninja. Ellers ville jeg nok arbejde lidt mere så jeg kunne betale døren af. Prøv at ringe til brandvæsnet og sig der lugter af gas :D

WPA er en rigtig god sikring af trådløst netværk. Så tror ikke du skal regne med at komme igennem uden en key.
Gravatar #4 - Benjamin Krogh
15. nov. 2006 22:03
#2 Hvis du læste lidt i den guide ville du vide at det ikke kan lade sig gøre. Der skal være et handshake for at metoden er brugbar.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
16. nov. 2006 09:42
Det hjælper da ikke at resette routeren?
Havde glemt min egen WPA key og ville så resette, men hjalp ikke... fandt dog koden på en lap senere..
Gravatar #6 - peter_m
16. nov. 2006 10:18
#6 det kommer vel an på, hvad der menes med reset. Hvis man reset'er til fabriksindstillinger, kan man jo sætte den op igen og dermed ændre kode på WPA også.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
16. nov. 2006 10:35
#6 peter_m
ja ved ikke så meget om det, men altså pressede den lille knap ind bagpå vores router og virkede ikke..kan ik lige pt. huske hvad vores router hedder... noget med tom tror jeg nok...
Gravatar #8 - cjoey
16. nov. 2006 12:01
Jeg gjorde det nummer på en linksys router engang og der holdt jeg bare reset knappen inde i 10 sek. så var alt tilbage til fabrikstandard.
Gravatar #9 - peter_m
16. nov. 2006 15:26
#8 ja, det plejer at være standard metoden.

#7 Skal dog ikke kunne sige, om det er sådan på alle routere, har kun erfaringer med de mere gængse: Linksys, D-stink, netgear og intel.
Gravatar #10 - Benjamin Krogh
18. nov. 2006 14:39
Heh, jeg resettede min tidligere skoles trådløse netværk. Det var så shitty sat op, at jeg næsten var nødt til at gøre det selv :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login