mboost-dp1

Anbefaling af webhotel

Gå til bund
Gravatar #1 - ray_cokes
31. okt. 2005 12:59
Hej !

Jeg er medlem af en lille ungdomspolitisk forening med ca. 25 medlemmer og vi skal have lavet vores eget lille sted på nettet, hvor vi kan præsentere os, vise vores billeder, give information til medlemmerne, poste nyheder og evt. have en form for weblog - men dette er er dog ikke sikkert endnu.

Det jeg nu har brug for er nogle anbefalinger af webhoteller. Jeg har selv kigget på B-one.net hvor jeg har overvejet at vælge abonnemet til 36 kr. pr. måned (kan ses ved at følge link) også har jeg kigget på Danhost.dk hvor Small Business er den der trækker mest pga. den ok billige pris.

Den vakse newz bruger vil hurtigt se at B-One.net tilbyder flere MB til mindst penge men ellers syntes jeg at de hver især tilbyder både "fælles" og forskellige ydelser og jeg må sige jeg er lidt rådvild mht. hvilken en af de to jeg skal vælge eller om jeg skal vælge en hel tredje.

Det skal siges at vi ikke er de største hajer til HTML,JAVA,ASP osv. men jeg har adgang til Frontpage 2003 via min arbejds pc og en del af arbejdet har vi forestillet os skal laves der. Der er også mulighed for at vi kan benytte Macromedia Studio MX (mener jeg det hedder), men dette virker dog umiddelbart ret avanceret - men det findes der jo bøger der kan hjælpe med at løse :-)

Så kan nogle af jer kloge hoveder give mig nogle gode råd om hvad jeg skal kigge efter Unix, Linux eller Windows webhoteller og hvad jeg skal sørge for der er af understøttelse eks. java, asp osv. eller andet jeg skal sikre mig inden vi tegner abonnement hos enten den ene, anden eller en helt tredje udbyder.

Mvh

Carsten

P.S. Hvis nogen skulle ligge inde med links til gratis templates, på web sider til enten Frontpage eller Macromedia så er dette også velkomment.
Gravatar #2 - BurningShadow
31. okt. 2005 13:12

Så kan nogle af jer kloge hoveder give mig nogle gode råd om hvad jeg skal kigge efter Unix, Linux eller Windows webhoteller og hvad jeg skal sørge for der er af understøttelse eks. java, asp osv. eller andet jeg skal sikre mig inden vi tegner abonnement hos enten den ene, anden eller en helt tredje udbyder.

UNIX/Linux hvis du bruger PHP/MySQL
Windows hvis du bruger ASP/MS-SQL (eller hvad er det deres DB hedder?).
Java skal understøttes på klienten.
Gravatar #3 - buch
31. okt. 2005 13:16
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
31. okt. 2005 14:15
Jeg kan anbefale https://www.needhost.dk/ - har bedre erfaring med dem end fx web10 og b-one.
Gravatar #5 - addlcove
31. okt. 2005 14:56
clichè?

<Gemmer sig i hjørnet>
Gravatar #6 - Indox
31. okt. 2005 16:33
#5 - Og bliv dér!
Gravatar #7 - DUdsen
31. okt. 2005 17:04
#1 kig på http://opensourcecms.com/ og se om der ikke er noget af det du kan bruge.
Surftown.dk tilbyder/har automatiske instalations scripts til nogle CMS'er men det er vist ikke noget de reklamere med og det er sjældent noget der virkeligt kræver ekspertise at gøre "manuelt"
Og 36dkk hos B-one hvorfor har i virkeligt brug for 2gb plads hvilket vel egentligt er forskellen på den og deres biligere løsninger!

Igen vælg et CMS så får i gratis forum alle kan tilføje og i får normalt også adgang til masser af templates.
PHP/MySQL er det gængse for små websider hostet på shared servere, og det er primært det de modne/gamle opensource CMS'er er skrevet til ASP.NET/MSSQL er en kommende stjerne på mellemstore virsomheders intranet men ikke nødvendigvis det man skal satse på som et altilernativ til shared php/mysql hosting.

#4 Jeg ligger også på needhost og jeg har foreløbigt oplevet 1 totalt nedbrud(hvor de bla smed databaser og backup væk) og en gang hvor serveren var væk i flere dage tilsyneladene pga hardware problemer, men derudover er der ikke meget dårligt at sige om dem, og et eller andet sted er det vel hvad man kan forvente, i den prisklasse man skal vel over 50dkk for 500mb plads før det rigtigt ændre sig, jeg regner ihvertfald med at blive hos needhest.
Gravatar #8 - lars_he
31. okt. 2005 18:24
Har b-one og har kun gode ting at sige om dem bortset fra ét problem jeg havde med dem... Jeg glemte en regning eller to ;)
Gravatar #9 - buch
31. okt. 2005 18:42
#8 Jamen det er jo ikke et problem med dem, de har jo deres gode ret til at opkræve penge fra dig. Så dette kan da ikke være deres fejl?
Gravatar #10 - hgul
31. okt. 2005 19:29
#4, #7
Nu skal jeg ikke udtale mig om hvordan NeedHost håndterer deres hosting, men køber man bare et domæne, skal man gøre det et andet sted ..

PHP Fusion er et rigtig godt CMS System, og det er nemt at sætte op .. Det kræver så bare en hostingløsning med PHP og MySQL ..
Gravatar #11 - DUdsen
31. okt. 2005 19:44
#10 der er da ingen af lavpris selvskaberne der helt kan det der med at lave ting der ikke lige er en standard pakke.
Jeg har da haft meget sjov med at få forskellige webhoteller til lige at fatte at de ikke skulle køre DNS for domænet men bare hoste hjemmesiden og den slags!
Hvis man kun vil have domænet og ikke også et webhotel så er det vel gratisdns.dk man skal handle med!
Gravatar #12 - ray_cokes
31. okt. 2005 20:06
Hej !

Tak for råd og links - jeg vil straks gå igang med at læse lidt nærmere på de links jeg har fået :-)

Mange tak !

C.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login