mboost-dp1
Asrock
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa
Jeg har for nyligt købt mig et nyt bundkort og processor (pentium D 2,8ghz). Men jeg var i det nærige hjørne da jeg skulle købe ind, så jeg købte et Asrock Dual bundkort, hvor jeg kunne bruge den nye processor og mit ca. 4 måneder gamle grafikkort, ATI x800 pro (AGP)...
Det viser sig nu at det måske ikke var så fedt!!
Når jeg spille på min ny computer, hakker det en gang imellem, som om mit grafikkort ikke kan følge med..
Jeg Googlede det lidt, og fandt et review:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&...
I dette står der i korte træka t AGP funktionen på MB´et stinker og den af en eller anden grund kun virker med 50% warp speed...
SÅ SPØRGMÅLET ER: Hvordan kan man ændre dette??? uden at skulle købe en masse nyt hardware (er stadig i det nærige hjørne)
Tak for hjælpen
Jeg har for nyligt købt mig et nyt bundkort og processor (pentium D 2,8ghz). Men jeg var i det nærige hjørne da jeg skulle købe ind, så jeg købte et Asrock Dual bundkort, hvor jeg kunne bruge den nye processor og mit ca. 4 måneder gamle grafikkort, ATI x800 pro (AGP)...
Det viser sig nu at det måske ikke var så fedt!!
Når jeg spille på min ny computer, hakker det en gang imellem, som om mit grafikkort ikke kan følge med..
Jeg Googlede det lidt, og fandt et review:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&...
I dette står der i korte træka t AGP funktionen på MB´et stinker og den af en eller anden grund kun virker med 50% warp speed...
SÅ SPØRGMÅLET ER: Hvordan kan man ændre dette??? uden at skulle købe en masse nyt hardware (er stadig i det nærige hjørne)
Tak for hjælpen
Hvis det virkelig er bundkortet den er gal med, så skulle der vel være en mulighed for at du kan få det byttet til et andet, hvis du kan påvise overfor butikken at det er årsagen til at maskinen kører skidt.
Egentligt er der jo ikke noget i stykker på bundkortet, det kører bare ringe... som du kan se på linket fra #1, så er klarer det sig ca 50% dårligere end det samme grafikkort på et tilsvarende bundkort.... det er vel prisen for DUAL...
Men jeg ville høre om der var en opdatering mv. man kunne bruge!
Men jeg ville høre om der var en opdatering mv. man kunne bruge!
#4 -
Jeg tror du misforstår. :)
Jeg mener at hvis du kan dokumentere at bundkortet er noget skidt overfor forhandlere, ikke nødvendigvis defekt, bare et dårligt produkt, så er det jo ikke helt umuligt at forhandleren måske er villig til at lade det bytte, hvis det altså ikke er specielt gammelt.
Uden at være sikker, så vil jeg mene at hvis problemet ikke løses af de nyeste drivere og en BIOS-opdatering, så er der nok en chance for at det ikke kan løses.
Du kan jo også forsøge at skrive direkte til producenten og høre om de har et eller andet fix på lager, som du kan benytte.
Jeg tror du misforstår. :)
Jeg mener at hvis du kan dokumentere at bundkortet er noget skidt overfor forhandlere, ikke nødvendigvis defekt, bare et dårligt produkt, så er det jo ikke helt umuligt at forhandleren måske er villig til at lade det bytte, hvis det altså ikke er specielt gammelt.
Uden at være sikker, så vil jeg mene at hvis problemet ikke løses af de nyeste drivere og en BIOS-opdatering, så er der nok en chance for at det ikke kan løses.
Du kan jo også forsøge at skrive direkte til producenten og høre om de har et eller andet fix på lager, som du kan benytte.
AHHHH!!!!
nu er jeg med på hvad du mener... det er også den slutning jeg er kommet frem til, jeg må prøve at tage fat i forhandleren, men spørgsmålet er hvad jeg så skal bytte det til! jeg bliver jo nødt til at have et DUAL kort, for at kunne bruge mit "gamle" AGP kort...
nu er jeg med på hvad du mener... det er også den slutning jeg er kommet frem til, jeg må prøve at tage fat i forhandleren, men spørgsmålet er hvad jeg så skal bytte det til! jeg bliver jo nødt til at have et DUAL kort, for at kunne bruge mit "gamle" AGP kort...
Ja, den del kan jeg så ikke hjælpe med, fordi Intel-bundkort er ikke ligefrem det jeg er mest inde i, da min sidste Intel CPU (udover den der sidder i min bærbare) var en Pentium 133. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.