mboost-dp1

ATI radeon x300, viser ikke video men resten virker

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
19. dec. 2005 00:30
Mit ATI radeon x300 i min IBM Thinkpad r52, vil ikke vise video på mit tv.

Når jeg tilslutter mit tv via s-video viser den skrivebordet, ikoner og alt er som det skal være, og dog. Ligemeget hvilket program jeg bruger til at afspille mine dvd skiver og andre små film med, så er billedet sort, der hvor filmen skulle køre. Men på selve min bærbar viser den fint filmen, bare ikke på mit tv. Den viser også skærmen omkring afspilnings programmet, bare ikke afspilningsvinduet.

Min driver version er 8.163.1.1
Kører windows xp pro
Gravatar #2 - amokk
19. dec. 2005 00:33
et sted inde i ATI kontrolpanelet kan du vælge hvilken af de tilsluttede skærme som skal være full screen device, ellers kan du prøve at sætte TVet til at være den primære skærm
Gravatar #3 - buch
19. dec. 2005 00:42
Jeg kan få det til at virke hvis jeg kun har mit TV til at køre og at min IBM er slukket, men vil jo gerne have begge skærme til at virke.
Gravatar #4 - buch
19. dec. 2005 01:58
Har nu fået den til at vise det hele på mit TV nu, men nu vil den ikke vise video afspilningsvinduet på min IBM. Min skærm på IBMén er nu blevet omgivet af en ca. 4 cm tyk firkant rundt om skærmen. Min skærm er ca. ligeså stor som en 12".

Hvis jeg sætter opløsningen ned på min skærm, bliver min skærm bare til en 8" eller noget i den stil.
Gravatar #5 - svappe
19. dec. 2005 08:38
Det er meget normalt og som amokk skriver, så er det et valg.

Du ser det hele, men selve afspilnings billedet bliver kun vist på den primære skærm, mens det på den anden bare vil være sort.
Gravatar #6 - amokk
19. dec. 2005 20:00
nu har jeg aldrig set film på TV via en maskine med ATI kort (på trods af 2 af mine 3 comps har ATI) men med nvidia kan man gå ind i driverens kontrolpanel og vælge video overlay -> Full Screen device: Display / TV

#4 eeeeeehhh... overvejet at sætte opløsningen tilbage til det normale? DOH!
Gravatar #7 - buch
19. dec. 2005 21:05
#6 problemet er at den kan ikke sættes til højre end 1024*768, hvis den sættes højre, virker mit TV ikke.
Gravatar #8 - amokk
19. dec. 2005 21:56
ok, du har sat den til at klone de 2 skærme, så den på laptoppen kører 1024x768? så forstår jeg bedre...

prøv evt at kigge i driveren et sted om ikke du kan sætte gfx kortet til at strække billedet ud til hele skærmen hvis opløsnignen er lavere end det normale - ellers kig i BIOS, kan ik lige mindes jeg har indstillet noget på min T43, den var sat til det fra starten
Gravatar #9 - svappe
20. dec. 2005 08:00
Af hvad for noget ???

Dit TV kan typisk ikke køre med særligt opløsning....

Jeg bruger selv Nvidia også, men ville formode at det hed nogenlunde det samme. Det er korrekt at du skal klone og sætte dit tv til primært display.
Opløsningen må som tidligere nævnt ikke være højere end dit fjernsyn kan følge med.

Og du ved selvfølgeligt at alt + enter giver full screen ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login