mboost-dp1

Bærbar slukker

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
2. aug. 2004 19:29
Min bærbare computer (Acer Travelmate 350) er begyndt at slukke ligepludseligt, uden advarsel. Det sker når den er blevet ladet op til 100% og man stadig har stikket siddende i. Jeg går ud fra det er batteriet der er smadret, men det kunne jo være man kunne gøre noget.
Hvis man kan gøre sådan at den kun kører på fast strømtilslutning uden at den slukker vil det også være en løsning jeg kan bruge, dog ikke optimal.

Hvis det er et nyt batteri jeg skal ha' fingre i, hvor køber man så sådan nogen? Acer? Og hvad kan man forvente at gi' for et.
Gravatar #2 - hundeboll
2. aug. 2004 20:25
gruesome:

Prøv at pille batteriet ud og tænde spanden. Så kan du da se om det er batteriet og hvis det er, så kan du nu kører konstant uden turnoff.
Gravatar #3 - Norton
2. aug. 2004 22:53
Det kan måske også være vis den er for varm, da den bliver varmere når den er sat i strømstikket da harddisk og CPU bliver fuldt brugt. kun måske :)
Gravatar #4 - Gruesome
2. aug. 2004 23:02

Må lige prøve at se om jeg kan få det pillet ud, ville ihvertfald være rart.

Den bliver ret varm, men ikke nok til at den skulle slukke af det. Desuden er det kun når den når de 100% det sker. Når jeg ellers bruger den så lader jeg den til 90%, hiver stikket indtil den ryger på 20% og så lader den videre igen.
Gravatar #5 - GrapeWine
3. aug. 2004 07:32
Det lyder som en fejl i det modul som når batteriet er fuldt opladet slå yderligere opladning af batteriet fra! Men om dette modul er indbygget i batteriet eller ej er ikke nemt at vide. Du kan evt skrive til Acer og spørge dem.
Gravatar #6 - Gruesome
3. aug. 2004 09:29

Jeg tror du har ret, eftersom den står tændt uden problemer når batteriet er fjernet.

Jeg prøver lige at sende en mail til Acer når jeg kommer hjem, og poster svaret her, hvis de har et.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login