mboost-dp1

bærbar uden lys i skærmen, kun nogen gange.

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
17. sep. 2005 10:46
min HP Pavilion dv1000 har haft lidt problemer med at få lys i skærmen den sidste uges tid.

Fandt ud af at det hjalp hvis den blev smidt ind i dynen, i 20 min. så den blev lidt varm computern.
Nu er problemet så bare at nu får jeg ingen lys i skærmen overhovedet, ligemeget hvad jeg gør.

grafikkortet virker fint hvis jeg tilslutter en sekundær skærm via vga stikket, men skærmen i bærbaren forbliver stadig uden lys.

for lige at slå fast, så "virker" skærmen i bærbaren, men belysningen virker ikke.

dette er ikke en fona computer ;)
Gravatar #2 - amokk
17. sep. 2005 11:12
når du siger at skærmen virker men belysningen ikke gør, vil det så sige at du svagt kan skimte vinduer osv. på skærmen, men at der self. ikke er lys i?

Jeg havde samme problem med min gamle Dell, det forsvandt dog efter et par timer hvor jeg gik med maskinen i min taske, ude i kulden - men alligevel valgte Dell at skifte skærmen da den nok var ved at stå af
Gravatar #3 - buch
17. sep. 2005 11:23
#2 ja, jeg kan svagt skimte vinduer og andre hvide ting.
Gravatar #4 - amokk
17. sep. 2005 11:41
Well, ring ind og klag, så må de jo skifte skærmen eller inverteren til skærmen - og så lad dog være med at lade den ligge og køre under en dyne hvor den ikke kan komme af med varmen!!!
Gravatar #5 - buch
17. sep. 2005 12:02
#4 ja, jeg kører ud med den nu her - overlever ikke uden bærbaren:(

nu er det jo sådan at jeg ikke er helt dum, så ved godt den ikke skal ligge under dynen så meget at den bliver alt for varm. Den har bare lagt der til den blev omkring 30 grader, det tager lidt tid for den at blive så varm så derfor den lange tid under dynen:)
Gravatar #6 - rackbox
18. sep. 2005 12:03
Der er muligvis en anden årsag: Der sidder en kontakt, som slukker for skærmen, når den er lukket. Prøv at massere denne kontakt. Måske virker det.

Kontakten kan sikkert identificeres ved at den er i en fordybning og at der sidder en lille pind eller anden forhøjning på selve skærmen.
Gravatar #7 - amokk
18. sep. 2005 12:07
#6 denne kontakt bruges ikke til at slukke for skærmen, men er blot en ACPI knap ligesom power knappen osv.

Den sender et signal om at gå i standby mode - hvis PCen er crashet, slukker skærmen ikke af at man lukker skærmen
Gravatar #8 - rackbox
18. sep. 2005 12:47
#7 det er nu ikke hele sandheden, men lad nu det ligge ;-) Det er en mulig årsag, that's all..
Gravatar #9 - amokk
18. sep. 2005 12:48
#9 fair nok, men læg mærke til at han skriver at der stadig er billede på skærmen, det er kun lyset der mangler - så PCen har ikke slukket for skærmen, det re bare lyset der sætter ud
Gravatar #10 - wizax
19. sep. 2005 14:37
det er baggrundslyset på LCD'en der er gået en tur... eneste mulighed er en reparation.
Gravatar #11 - buch
19. sep. 2005 14:49
Nu er den hvertfald sendt til repration, og jeg kunne forvente at få den tilbage inden 14 arbejdsdage.

#8 havde godt set den knap, og det var ikke den der var skyld i det.
Gravatar #12 - jeldtoft
4. nov. 2005 18:25
Havde samme problem med en fladskærm, men der opdagede jeg at sikringen til baggrundsbelysningen var sprunget, så skiftede jeg den, MEN det virkede stadig ikke.. Kunne måske have været en anden sikring.
Gravatar #13 - buch
4. nov. 2005 21:07
lige for at opsumere, efter jeldtoft fik gjort tråden aktiv igen.

Fik min bærbar tilbage fra bilka efter 10 arbejdsdage :)
Gravatar #14 - buch
5. nov. 2005 20:48
Hvor (u)heldig kan man være?

Nu røg baggrundbelysningen igen, ARGH!!!

Eneste negative del ved det, skal undvære en computer i en uge i forbindelse med min undervisning.

Positive ved det :D
Gav 7750 for bærbaren, men jeg købte den jo brugt og butiksprisen på den er 10500.

Eftersom de ikke har udført reprationen godt nok giver det mig ret til at hæve købt, altså har jeg lige tjent 3500 ca. uden at lave noget, det er bare den bedste optur jeg længe har haft :)

Har bestemt mig for jeg skal have en af de bærbare computere som amokk hele tiden snakker om for de er virkelig lækre:D
Gravatar #15 - amokk
6. nov. 2005 03:01
#14 nice at nogen endelig lytter til hvad jeg siger, og så enddag dig...

well IBM rules all tha way hvis man skal ahve en bærbar som rent faktisk skal bruges som BÆRBAR og ikke bare som flytbar stationær... T43 er en nice serie - hvis du er widescreen luder, så er Z60m og Z60t noget for dig... som sædvanlig kommer de 3 links:

www.ok1.de
www.campus-point.de
www.nofost.de

i øvrigt har jeg lige fået bekræftet at Alexandra har ham den 26 årige fotograf som kæreste... Men sig det ikke til nogen!!!!

/drunk-amokk
Gravatar #16 - buch
6. nov. 2005 08:31
har kigget på denne model:
http://ok1.de/product_info.php?cPath=21&produc... ThinkPad R52 - Modell: 1847-W62

Den har lækre specifikationer, nogen der har et andet foreslag. har 12000 at gøre med inkl. fragt.
Gravatar #17 - buch
6. nov. 2005 16:12
#15 Jeg hører på hvad alle folk har at sige, bare det er relavant for mig :)
Gravatar #18 - amokk
6. nov. 2005 20:53
#17 tjae overvej en T model i stedet...

Den model du linker til:
332 x 269 x 38.1 mm, ab 2.8kg

Min T43 14":
311 x 255 x 26.6mm; ab 2.4kg

Ud over det, er T serien delvist af titanium, hvor R serien er lavet af plastic...
Gravatar #19 - rackbox
6. nov. 2005 21:12
Hehe #14 - og gæt hvem der har overtalt amokk til at købe IBM ;-p

anywho - det er min opfattelse at alle IBM bærbare er af meget høj kvalitet. T-serien er naturligvis suprem hvad angår slagfasthed.

De problemer jeg (som fritidscomputerekspertdoktor) oftest oplever hos andre mærker er (i prioriteret rækkefølge):

1. løse hængsler i skærmen
2. dårlig support af maskinens standardudstyr (trådløs netværk, usb, sikkerhedschips, etc)
3. Varmeproblemer
4. Ringe batteritid / kort levetid for batteri
5. døde pixels i skærmen
6. elendig musekontrol

Ovenstående problemer har jeg faktisk aldrig set hos IBM.

Min kæreste har en T43. Det er simpelthen en guldklump! (Det er hun også *S*)
Gravatar #20 - buch
10. nov. 2005 13:50
De er godtnok ikke for hurtige til det der med mail's..

Angående studiekort, så ejer jeg jo ikke sådan et, dog går jeg i en speciel it klasse på www.rhe.dk/es Skal jeg satse på de vil godtage det hvis jeg tager en kopi af nogen papire, der bekræfter jeg går i denne særlige klasse, eller skal jeg ud og fedte mig frem til en kopi af et studiekort?
Gravatar #21 - buch
7. dec. 2005 20:56
Nu er bærbaren bestilt- og afsendt:) jeg bestilte den, den 7/11 og indtil sidste uge var den i rest ordre:/
Men nu ligger den på et tysk pakkecenter;)

lige for at give en vudering af købs oplevelsen, så har de ikke svaret tilbage på alle mine mail´s, dog har de været flinke at ringe, da der var opstået nogen misforståelser.
Er meget træt af at jeg i dag har været i banken igen, fordi jeg åbenbart kun havde betalt for fragten, hvis den skulle have været sendt rundt i tyskland, så den endelige pris blev 1530 euro+ 2 bank gebyere hvoraf det ene kunne have været undgået hvis de fra starten havde oplyst at der skulle betales mere i fragt end oplyst.

Men føler stadig jeg har gjort en god handel,og sparet nogen penge da.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login