mboost-dp1

bios password!!

Gå til bund
Gravatar #1 - death
1. feb. 2003 03:32
Jeg har købt en dell bærbar fra et konkursbo. PCen er desvære låst via bios password.
jeg kan slet ikke komme ind i den.
jeg har snakket med dell som siger at de kan låse den op med et back-door password men kun hvis jeg sender en fax til dem med den orginale fakture. og den har jeg jo ikke.
jeg ved at der findes et program som kan lave den back-door kode baseret på serie nummeret. det er det jeg leder efter.
nogen der ved hvor jeg kan finde det
eller har en anden ide.
Gravatar #2 - Raenil
1. feb. 2003 09:21
Hvilken type dell er det?
Gravatar #3 - Xanthia
1. feb. 2003 13:50
my 2 cents:

Er det ikke bare at pille batteriet af svinet og vente på at bios nulstiller??
Gravatar #4 - nightH
1. feb. 2003 14:21
#3 jo, sådan var det i gamle dage, jeg kan dog ikke udtale mig om dell, men f.eks ibm har idag et password til bios, et til hdd og såvidt jeg husker også et "master password" som så gælder til begge dele. men de passwords er svjv gemt i en eeprom, dvs. at de ikke bliver resat/nulstillet selv om du tager både strømmen fra pc´en og fjerner bios-batteriet.
og ikke nok med det, så er det så "genialt*" lavet, at du ikke bare kan åbne den bærbare og evt skifte eeprom-chippen ud da den indeholder noget kode som du skal bruge (har svjv noget at gøre med at der er noget kode der er unik for hvert motherboard) faktisk får du følgende besked fra ibm hvis du har glemt dine koder : der er ikke noget at gøre, motherboardet skal skiftes ;(((

*genialt som i at hvis den bliver stjålet så kan man ikke bruge den bærbare til en skid, da det er meget svært, hvis ikke umuligt, at læse en beskyttet eeprom.
Gravatar #5 - klyde_snot
1. feb. 2003 14:22
#3 jeg vil give dig ret...

Men okay har ikke lige erfaring med Dell maskiner...

Er de anderledes end andre?
Gravatar #6 - west
1. feb. 2003 16:13
Hmm, de sider Google giver mig om BIOS password bypassing angiver at Dell's master password er ...

.. drum roll ...

Dell

... well, et lille forsøg værd i guess?
Gravatar #7 - death
1. feb. 2003 16:39
Jeg har prøvet alle de standart passwords de virker ikke.

man kan ikke bare fjerne strømmen fra den det hjælper ikke noget.
Gravatar #8 - death
1. feb. 2003 16:40
det en c610 latitude
Gravatar #9 - Fjolle
1. feb. 2003 19:58
Gravatar #10 - death
1. feb. 2003 23:24
den virker ikke på min model det er for gammelt det program desvære.

men hvis nogen kan finde det lidt nyre ville jeg være glad
Gravatar #11 - Wolly
2. feb. 2003 23:53
Var det ikke nemmere bare at få fat i fyren der havde den før????
Gravatar #12 - Scherlund
3. feb. 2003 15:01
HP kræver også at man har en original faktura for at udlevere BIOS password. Hvis man har købt den brugt skal man dog have nogle vidner, til at skrive under på at den pågældende bærbar tilhøre dig. Mon ikke Dell har det på samme måde?
Gravatar #13 - death
5. feb. 2003 00:14
Han sagde at hvis jeg ikke har den så kan jeg godt glemme det men det kan jo være at jeg skulle ringe igen og se om man ikke kunne få fat på en med lidt godt humør.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login