mboost-dp1

bios password problem

Gå til bund
Gravatar #1 - POHF_Monty
3. feb. 2005 10:45
hey har et problem med bios password..

der er lås på min harddisk inde i bios men kan ikke låse
den op da jeg ikke kna huske bios koden, har nulstilet normal bios kode. men kan ikke få låst resten op
Gravatar #2 - buch
3. feb. 2005 11:56
du har nulstillet på den måde at du har haft batteriet ude af din comp ikke?
Gravatar #3 - Scherlund
3. feb. 2005 12:09
Det lidt til at det er en Laptop du sidder med. Jeg nu aldrig hørt om en bundkort med indbygget lås til harddisken.
Gravatar #4 - buch
3. feb. 2005 14:56
Det lidt til at det er en Laptop du sidder med.

mener du det er en laptop han sidder med, eller hvad er det du prøver at fortælle?
Gravatar #5 - Klok
3. feb. 2005 18:52
Oversættelse:
Det lyder til at det er en Laptop du sidder med. Jeg nu aldrig hørt om en bundkort med indbygget lås til harddisken.
Gravatar #6 - Scherlund
3. feb. 2005 19:07
Det jeg ville sige, var at jeg aldrig har set et desktop bundkort med indbygget lås til harddisken. Derfor vil jeg tro at det er en laptop som OHF_Monty sidder med. Hvis dette er tilfældet er det højst sandsynlig nødvendigt at kontakte producenten.

Og jeg skal nok lade være med at sove på arbejdet mere :)
Gravatar #7 - amokk
3. feb. 2005 20:52
#2 hvorfor skulle man pille batteriet ud? har du hørt om Clear CMOS jumperen?
Gravatar #8 - sony-ericsson
3. feb. 2005 21:01
#7 nej den kender jeg ikke plejer bare at tage batteriet
Gravatar #9 - amokk
3. feb. 2005 21:16
#8 undskyld mig, buch/sony-ericsson/pokana osv. men hvis du har flere brugere herinde, så sørg dog for helvede for at holde styr på hvilken en af dem du skriver fra!
Gravatar #10 - buch
3. feb. 2005 22:22
#9 undskyld mange gange.... forkert bruger ;)
Gravatar #11 - amokk
3. feb. 2005 23:41
#10 du er nok en af de folk herinde som har dummet sig allermest. hvis du ikke kan finde ud af at være her, uden at folk bliver trætte af dig, burde du nok overveje om det er din opførsel der er noget galt med. at du så er en kujon og flygter over til en ny bruger når folk er blevet trætte af dig, er rimelig lamt....

men at du ligefrem sidder og skriver beskeder fra dine forskellige, i samme tråd, og dermed afslører dig selv, ja det er fandme da lamt, og det viser med al tydelighed, at du IKKE er blevet klogere, selv om du tidligere har undskyldt og sagt at du ikke havde andre brugere end buch og pokana... DAMN...!!!

og ang. Clear CMOS jumperen sidder den på alle motherboards, det med at tage batteriet er rimelig amatøragtigt... hvis du havde gidet åbne din motherboard-manual ville du også vide dette!!!
Gravatar #12 - POHF_Monty
4. feb. 2005 09:29
sry det er en laptop en ibm t40 hvor sidder jumpern på den ??
Gravatar #13 - POHF_Monty
4. feb. 2005 09:29
da der ikke var nogen manual med er det lidt svært ... plz har brug for lidt hjælp
Gravatar #14 - Scherlund
4. feb. 2005 10:27
Tror dit eneste håb er at ringe til IBM og bede om deres hjælp.
Det var jeg nød til da min mor glemte hendes password på hendes HP Omnibook.
Gravatar #15 - amokk
4. feb. 2005 11:45
undskyld mig, men det lyder som om du BÅDE har "glemt" dit BIOS password og nu også dit admin-password...

er du sikker på at det er DIN computer?
Gravatar #16 - GrapeWine
4. feb. 2005 12:21
IBM har en kedelig vand med at gemme både bios password, supervisor password og harddisk password i en speciel security chip som ikke bare kan ændres ved at tage strømmen eller resette CMOS! Der er kun to måder at ændre det på så alt spiller sammen igen! 1) kontakt IBM og få dem til at gøre det, 2) køb en ny security chip til ca 100$, find til hardware maintaniance manual frem og skift chippen.
Gravatar #17 - Scherlund
4. feb. 2005 12:56
Jeg vil lige sige at det nok er billigere at ringe til IBM. Det koster kun 2*opkald og en enkelt fax af købsfaktura imellem opkaldene. Man kan snakke i rimlig lang tid for $100. Så der skulle ikke være noget problem der :)
Gravatar #18 - BurningShadow
4. feb. 2005 19:38

Det forudsætter at han har husket af "få" købsfakturaen med, hvilket han nok har haft "for travlt" til...

Jeg tror amokk er inde på noget af det rigtige...
Gravatar #19 - Scherlund
4. feb. 2005 19:49
Det er desværre nok rigtigt, men jeg vil nu gerne lade tvivlen komme til gode. Men jeg vil stadig holde min hjælp til den type der kræver et bevis på et lovligt køb og jeg mener at en faktura på en bærbar smider man ikke sådan lige væk.

Dog undrer det mig at han også spørger om hvordan man kommer forbi et administrator password hvis han ikke kan komme forbi harddisk låsen.
Gravatar #20 - amokk
6. feb. 2005 01:34
Sjovt nok at POHF_Monty pludselig har trukket sig ud af debatten, når folk fatter mistanke...

se bare på de ting han skriver her...

#1 "hvordan recover jeg adminstratores password fra min laptop"

#5 "det erikke min pc det er min skole lærer som har fået en af skole "

Det lyder MEGET mistænkeligt...

Jeg har da lyst til at kontakte politiet, og høre om de har fået en anmeldelse på en IBM Thinkpad T40, som er forsvundet her inden for den sidste uges tid...

Jeg kan se at POHF_Monty udgiver sig for at være Lars Daugaard Pedersen, som er født 17/11-1985 og bor i Vamdrup, sandsynligvis på en af flg. adresser:

Koldingvej 7, Bønstrup Mark
6580 Vamdrup

Vamdrupvej 21, Ødis
6580 Vamdrup

Bastrup Skolevej 22
6580 Vamdrup

Bastrup Skovvej 15, Bastrupskov
6580 Vamdrup
Gravatar #21 - buch
6. feb. 2005 11:21
#20 hvorfor har du altid så ondt i røven over hvad andre foretager sig? hvis du nu var sikker på den var stjålet så ville jeg bakke dig op! men det der er bare en påstand du har og den kan man ikke bruge til meget
Gravatar #22 - c03
6. feb. 2005 11:30
Her må jeg sq give buch/eller hvad du nu kalder dig selv, ret.

Du burde hjælpe uden forbehold, vi gider ikke have din mening her. Hvis vi ville, eller nu skal jeg ikke tale for andre, men så kan det være de spørger dig om den.
Nu ved jeg godt det var min egen mening der kom her, men tilsyneladene også buch, og andre som ikke kan holde ud at folk kommer med det her ligegyldige negativitet. Hvis drengen har stjålet sin computer, så lad ham da, og vent til politiet nakker ham istedet...
Gravatar #23 - POHF_Monty
6. feb. 2005 11:49
har ikke stjålet en skid... har ikke engang en bærbar selv.. men i er vellkommen til at komme og kigge.. og hvis i ikke finder noget så kan i jo passende gti mig en..
Gravatar #24 - køllepop
6. feb. 2005 12:24
Hey buch, hvis du af den ene eller den anden grund vil ha´ fat i amokk, kan du prøve følgende:

Esben Von Buchwald]
Kingosvej 23,st Th
2630 Taastrup

Gi´ ham én fra mig
Gravatar #25 - buch
6. feb. 2005 12:43
#24 jeg vil ikke ha fat i amokk fordi han selv har "spøttet" på en betyder det ikke at han skal "spøttes" på
Gravatar #26 - køllepop
6. feb. 2005 14:42

Fair nok, en moden indstilling jeg kun kan bifalde.
Gravatar #27 - POHF_Monty
6. feb. 2005 21:04
jeg syndes altid amokk har ondt i røven når man stiller et spørgsmål fordi man har et problem som man ikke lige kan løse selv og derfor beder andre om hjælp.. så er man lige pludeselig en tyv.. men okay jeg kunne måske godt have skrevet det på en anden måde da jeg skrev det.. men tænkte ikke lige over det.. og det undskylder jeg for.
Gravatar #28 - køllepop
6. feb. 2005 22:18
#27: Bare ignorer ham, drengen er jo tydeligvis en kæmpe idiot.
Gravatar #29 - BurningShadow
6. feb. 2005 22:40
Her må jeg nok erkende, at jeg er helt enig med amokk. Det virker faktisk meget mistænkeligt, når en eller anden glemmer to passwords, på én maskine.

Jeg syntes faktisk ikke at det er rimeligt at svine amokk til, bare fordi han bruger sin sunde fornuft. Naturligvis kan han tage fejl. At noget virker mistænkeligt, betyder jo ikke at der med 100% sikkerhed er foregået noget ulovligt, men hvis det var jeres bærbar, der var blevet stjålet, ville i så ikke syntes at det var noget svineri, hvis alle stod på nakken af hinanden, for at hjælpe tyven?

Det eneste (så vidt jeg kan se) som amokk har gjort forkert, er at skrive adresserne på 3 personer, der med sikkerhed er uskyldige.

Dermed ikke sagt at der faktisk er foregået noget kriminelt.
Gravatar #30 - POHF_Monty
7. feb. 2005 07:02
okay hvis jeg nu havede stjålet den så ville jeg jo nok ikke

værer så dum at går herind og skrive sådan noget og jeg ville

da ihertifald ikke skrive mit navn og adresse ind i min profil.

for hvis man bare har lidt forstand på computere så ved man jo

osse hvad der er forkert og hvad der er rigtigt.

grunden til at jeg spurgte om 2 ting var at jeg ikke kunne få

biosen æåst helt op og så sagde min lærer at han havde en gæste

bruger men han kunne ikke se hans C: drev i computern..

og så kom jeg til at tænke på da jeg gik på teknisk skole i

sønderborg som datafagtekniker det forklarede min lærer at der

var en måde i windows at gå in i regedit og finde passwords

men kan ikke huske hvordan det var man gjorde og det er mest

derfor jeg spurgte..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login