mboost-dp1
bøvl med computeren
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Her på det sidste har jeg haft noget bøvl med at min computer lige pludselig bare genstarter. Jeg har tænkt på at det kunne være pga. varmen, men har i andre ting som kan forårsage at ens computer lige pludselig bare resetter?
For lige at nævne det er der en stor køler på min CPU, samt blæser på grafikkortet og 2 andre blæsere sat til kapinettet.
For lige at nævne det er der en stor køler på min CPU, samt blæser på grafikkortet og 2 andre blæsere sat til kapinettet.
[..] men har i andre ting som kan forårsage at ens computer lige pludselig bare resetter?
Windows =)
.. går jeg ud fra du kører. Check system loggen.
Windows =)
.. går jeg ud fra du kører. Check system loggen.
Højreklik My Computer, vælg Management. Derinde et sted.
Går igen ud fra et 2K/XP setup.
Hvis det er 98/Me ... well get fuckin rid of it og få dig et rigtigt styresystem ;)
Går igen ud fra et 2K/XP setup.
Hvis det er 98/Me ... well get fuckin rid of it og få dig et rigtigt styresystem ;)
Udover varmen kan det også være mangel på strøm. Hvis der ikke er strøm til at køre alle dine enheder, så kan computeren også gå ned.
Havde engang det problem med et bestemt CD-ROM drev.
Havde engang det problem med et bestemt CD-ROM drev.
Start med at slå den automatiske genstart fra. Din computer genstarter automatisk hver gang du får en blå skærm.
kontrolpanel--system--avanceret--start og genoprettelse indstillinger--
Uncheck genstart automatisk.
Download speedfan på:
http://www.almico.com/speedfan.php
Prøv at post dine temperaturer, dine spændinger, og hvad der står som fejlmeddelelse når du får den blå skærm, så er det lidt nemmere at hjælpe ;-)
kontrolpanel--system--avanceret--start og genoprettelse indstillinger--
Uncheck genstart automatisk.
Download speedfan på:
http://www.almico.com/speedfan.php
Prøv at post dine temperaturer, dine spændinger, og hvad der står som fejlmeddelelse når du får den blå skærm, så er det lidt nemmere at hjælpe ;-)
Kan også være en driver til et eller andet, når du nu kører XP kunne det jo være du har en gammel driver til et andet OS...
Havde selv det problem med mit TNT2 kort, da jeg fik XP (har btw. stadigvæk det TNT2 kort, er det ikke synd for mig?). Nå men så fik jeg nogle nye drivere fra hjemmesiden, også kørte alt fint.
Havde selv det problem med mit TNT2 kort, da jeg fik XP (har btw. stadigvæk det TNT2 kort, er det ikke synd for mig?). Nå men så fik jeg nogle nye drivere fra hjemmesiden, også kørte alt fint.
Der kan vær mange grunde til at computeren genstarter. Hvis ikke du har mange underlige programmer, der er svære at installere, kørende på din comp, så prøv at geninstallere windows. Det er mange gange hurtigere end at begynde at fejlfinde, og så ved du om det er en software eller en hardware fejl...
Chill Wolly ... Vi har ikke fået en eneste information om fejlen, eller systemet .... Lidt for tidligt at gribe til nødløsningen ..
Peder .. Start med fortælle os hvilken fejlkode du får når den rebooter, og vedlæg information om din hardware.
Peder .. Start med fortælle os hvilken fejlkode du får når den rebooter, og vedlæg information om din hardware.
hehe.... han har sikkert allerede brugt længere tid på at skrive beskeder og prøve ting som i har forslået, end det ville have taget at geninstallere Windows :-)
BTW jeg ser det ikke som en nødløsning at geninstallere windows, det er en nødvendighed hvis man vil køre det OS og ikke er super-windows-nørd :-)
For de fleste vil det også gøre systemet hurtigere, for når det først er begyndt at gå ned, er der oftest mange programmer der er ustabile!
hehe.... han har sikkert allerede brugt længere tid på at skrive beskeder og prøve ting som i har forslået, end det ville have taget at geninstallere Windows :-)
BTW jeg ser det ikke som en nødløsning at geninstallere windows, det er en nødvendighed hvis man vil køre det OS og ikke er super-windows-nørd :-)
For de fleste vil det også gøre systemet hurtigere, for når det først er begyndt at gå ned, er der oftest mange programmer der er ustabile!
Hej Pederj
Jeg har haft præcis samme problem under Windows XP. Efter et par re-installationer viste det sig at "genstartene" begyndte efter jeg havde opdaterede med "Windows update".
Jeg ved endnu ikke præcist hvilken opdatering der var problemet. Det eneste jeg kan sige er, at det sandsynligvis er en af de "kritiske" opdateringer, og at den pågældende opdatering højst er 4 månneder gammel.
/Kjellerup
Jeg har haft præcis samme problem under Windows XP. Efter et par re-installationer viste det sig at "genstartene" begyndte efter jeg havde opdaterede med "Windows update".
Jeg ved endnu ikke præcist hvilken opdatering der var problemet. Det eneste jeg kan sige er, at det sandsynligvis er en af de "kritiske" opdateringer, og at den pågældende opdatering højst er 4 månneder gammel.
/Kjellerup
Jeg vil ikke virke nedladende, men i kan altså ikke identificere en XP installation der genstarter, som værende et entydigt problem. XP genstarter som default hver gang der kommer en blå skærm. Disse kan skyldes uhyggeligt mange ting, og de forskellige problemer i har haft har sandsynligvis ikke haft noget som helst med hinanden at gøre. Tag for guds skyld og slå genstart ved fejl fra, som beskrevet i #7. Så kan man se om det er den samme fejl der hele tiden opstår, ofte se hvilken fil der genererer den, og sandsynligvis bruge fejlmeddelelsen til at indsnævre problemet yderligere ...
pederj, det er dit styresystem! formater din HDD(s) fuldt ud og så gør den det ikke mere :)
Har selv haft det samme problem!
Har selv haft det samme problem!
Jeg kan ikke se nogen steder i pedersj's fejlbeskrivelser, at der overhovedet skulle være en blå skærm.
Jeg havde i sin tid samme problem. Hvis jeg gik for hårdt på gulvet ved siden af computeren, genstartede computeren automatisk - uden fejlmeddelelser og blå skærm. Jeg pillede ramklodserne ud og satte dem i igen. Ligeledes med processoren og grafik-kortet. Viola. Skidtet kørte igen. Det var en løs forbindelse.
Jeg havde i sin tid samme problem. Hvis jeg gik for hårdt på gulvet ved siden af computeren, genstartede computeren automatisk - uden fejlmeddelelser og blå skærm. Jeg pillede ramklodserne ud og satte dem i igen. Ligeledes med processoren og grafik-kortet. Viola. Skidtet kørte igen. Det var en løs forbindelse.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.