mboost-dp1

cdrecord

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
18. jun. 2006 20:36
Jeg har ikke mulighed for at teste det, så derfor bliver jeg nødt til at spørge...

Hvis jeg ønsker at lave en kopi af en CD, og jeg har 2 drev, kan jeg så gøre det sådan:
cdrecord dev=/dev/cd1 /dev/cd2
...hvor /dev/cd1 er den jeg skriver til, og /dev/cd2 er den jeg læser fra...?

Hvis jeg ikke kan gøre det sådan, hvordan plejer folk der bruger cdrecord så at kopiere CD'er?
Gravatar #2 - XyborX
20. jun. 2006 02:31
Hvilken slags CD er det? Data eller lyd?

Hvis det er lyd, så siger min erfaring at det ikke er helt så nemt at kopiere. Der er du nødt til at bruge fx cdparanoia til at hente lyden ud som wav filer, som du derefter kan brænde.

Med data burde det nu nok virke, men jeg er lidt bekymret for om der kan kopieres hurtigt nok så du undgår buffer underruns (men det er måske bare mig der er ulykkeligt uvidende om moderne anti-buffer-underrun-teknikker). Det kunne du afhjælpe ved at bruge dd til at kopiere cd'en ned på harddisken, og så brænde derfra med cdrecord.
Gravatar #3 - BurningShadow
20. jun. 2006 05:40

Jeg ved ikke om det er data, lyd, eller video.
Problemet er at jeg er ved at skrive et front-end til cdrecord, fordi vi ikke har et GUI brænder-program på Syllable.

Med hensyn til brugen af cdparanoia, så er det noget jeg lige vil se lidt mere på :)

Jeg bruger allerede temp-filer til kopieringen, men hvis folk ikke lige har 700MB ledig hard-disk plads på en FAT eller AFS (Nej, ikke dét AFS...) partition, så skal de stadig have mulighed for at kopiere deres CD. De skal så bare sætte hastigheden tilstrækkeligt lavt.
Jeg overvejer dog at ændre det automatiske hastighedsvalg, så den vælger den laveste hastighed, hvis det er CD->CD, modsat normalt hvor den vælger den højeste.

-----

Screenshot:
Og, det er helt Ok at grine, men det er faktisk:
1) Det første stykke software jeg selv har skrevet fra bunden af, i næsten 3 år.
2) Mit første C++ program.
3) Mit første GUI program.
...og så har jeg godtnok aldrig været god til det med at lave et ordenligt design :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login