mboost-dp1

computer probs!

Gå til bund
Gravatar #1 - Bloonz
14. jun. 2003 06:54
Hejsa.

Hvis jeg slukker/resetter min computer og så tænder igen vil min skærm ikke gå igang og mit tastatur lyser ikke (NumLock går normalt igang)
Jeg tror det er min strømforsyning(Codegen 300w model 300x) men det kan jo også være grafik kortet(GF4 ti4200)

Og kan ens computer godt tage skade at blive tændt og slukket ca 10 gange på et minut?..

Plz help!

- Bloonz
Gravatar #2 - Xanthia
14. jun. 2003 08:37

Hvordan er din maskine i øvrigt konfigureret mht. til hardware, og har du haft mulighed for at prøve PSU og grafikkort i en anden maskine?

Hvorfor skulle man i grunden tænde og slukke sin computer 10 gange på et minut?
Gravatar #3 - <3Thinkpads
14. jun. 2003 10:21
#2:
Fordi man kan?... Argh okay nok alligevel ikke:)
Gravatar #4 - Bloonz
14. jun. 2003 13:42
hehe, nej har ikke prøvet gfx kort og PSU(regner med det er strømforsynign) på en anden comp.. har kun min mors i nærheden og tror ikke den kan køre GF4 :P (ved ikke engang om der er port til kortet)
Gravatar #5 - Wolly
14. jun. 2003 13:44
har din maskine virket på noget tidspunkt??? Jeg mener er det en fejl der lige er opstået, eller har den altid været der!
Gravatar #6 - Bloonz
14. jun. 2003 14:20
altid...
Gravatar #7 - Wolly
14. jun. 2003 14:35
Gå udfra at ddu mener den altid har været der :-)

Jeg har lige haft 7 maskiner med Geforce4800 og Chaintech bundkort, hvor de ikke var indbyrdes kompatible. Det sker yderst sjældent, men det sker!

Det resulterede i at computeren fuckede fuldstændig op, hvis man genstartede dem, eller slukkede dem og tændte dem igen inden for 10 - 15 sec...

Løsningen var at skifte grafikkortet til et GeforceFX og så virkede alt igen! Underlig fejl men som sagt, det sker!

Prøv evt. et andet grafikkort og se hvad der så sker, ta' f.eks. det fra din mors maskine :-)
Gravatar #8 - Bloonz
15. jun. 2003 11:28
:) Min mors maskine har GFXkort på sit bundkort, ka ik husk hva det hedder... ´men det er indbygget(og self skod)
Gravatar #9 - Wolly
15. jun. 2003 23:06
# 8

Som jeg tidligere skrev er det yderst sjældent at det sker, men hvis du kan låne et kort af en af dine venner, synes jeg det er værd at prøve...
Gravatar #10 - Bloonz
16. jun. 2003 12:08
Hmm, vil jeg prøve.. men hvad hvis det nu viser sig at det er grafik kortet? Alså foretningen kan jo godt sige at det er mig selv der har påført kortet skade(nu når jeg har haft min puter i så lang tid) men ellers sender de mig et nyt kort vel?..

Kan jeg også prøve uden gfx kort?(så køre den vist i 16bit farver ik?)
Gravatar #11 - goof78
16. jun. 2003 13:09
Hvor vil du sætte din skærm til, hvis du tager gfx kortet ud? Og nej, hvis du tager kortet ud, så kører den ingen farver. Måske fatter jeg ikke dit sidste spørgsmål korrekt, ellers er der noget galt med formuleringen.
Gravatar #12 - Bloonz
16. jun. 2003 15:32
hmm ... havde jeg ikke tænkt på goof(det med skærmstik) ... hmm... ffs .. men prøver det med et andet gfx kort ;)
Gravatar #13 - Wolly
16. jun. 2003 17:14
Der er lige et par ting vi må have på plads!

1. Hvorlang tid har du haft computeren?
2. Har fejlen altid været der?
3. Har du købt computeren samlet, eller har du selv samlet den?
4. Hvilken butik har du købt den/delene i?
5. Hvis den var samlet ved køb, hvilket mærke er det så?

Jeg tror ikke at vi kommer meget videre før du har svaret på ovenstående spørgsmål...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login