mboost-dp1
Computer starter selv, bare der er strøm til, ingen billede
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Har en computer som starter op så snart der kommer strøm til den. Den eneste måde den kan slukkes på er ved at slukke på strømforsyningen bagpå. Når den så tændes igen, uden at der er trykket på powerknappen starter den igen.
Det største problem er dog at der ikke er noget billede på skærmen.
Jeg har tjekket alle kabler, trykket alle stikkene efter og trykket hardware på plads- men intet har hjulpet.
Det er et ASUS A8N-E bundkort
Chill-innovation Lownoise 400W strømforsyning
GeIL 1GB Value PC3200 400MHz DDR (2 x 512 Kit) ram
Radeon x1300pro
Det største problem er dog at der ikke er noget billede på skærmen.
Jeg har tjekket alle kabler, trykket alle stikkene efter og trykket hardware på plads- men intet har hjulpet.
Det er et ASUS A8N-E bundkort
Chill-innovation Lownoise 400W strømforsyning
GeIL 1GB Value PC3200 400MHz DDR (2 x 512 Kit) ram
Radeon x1300pro
Fik sat min pc til at starte automatisk når man trykkede på en tast på tastaturet uden at jeg vidste det, og da vores kat rigtig godt kan lide at vade rundt på skrivebordet startede den nærmest konstant uden at jeg vidste hvorfor...
ja ok rimelig offtopic, but wtf! :|
ja ok rimelig offtopic, but wtf! :|
Vender stikket til powerknappen rigtigt på bundkortet?
Prøv at tjecke om du har Wake ON Lan på eller noget i den stil.
Lyder meget mærkeligt...
Prøv at tjecke om du har Wake ON Lan på eller noget i den stil.
Lyder meget mærkeligt...
buch lad nu være med at angribe folk når de prøver at hjælpe dig :)
Du glemmer i øvrigt at beskrive om det er en ny computer eller den rent faktisk har virket før. Jeg går du ud fra at den har virket før når du har konstateret så hurtigt at det er bundkortet den er gal med.
Hvis den har virket før kan vi jo undlade at tænke frontside connectors og om de sidder forkert etc.
Mht. skærmbilledet, så har du muligvis ikke fået ændret på selve skærmen? Jeg har fx. været ude for jeg havde skiftet "source", hvilket gjorde at jeg ikke fik noget billede ved opstart :)
Du glemmer i øvrigt at beskrive om det er en ny computer eller den rent faktisk har virket før. Jeg går du ud fra at den har virket før når du har konstateret så hurtigt at det er bundkortet den er gal med.
Hvis den har virket før kan vi jo undlade at tænke frontside connectors og om de sidder forkert etc.
Mht. skærmbilledet, så har du muligvis ikke fået ændret på selve skærmen? Jeg har fx. været ude for jeg havde skiftet "source", hvilket gjorde at jeg ikke fik noget billede ved opstart :)
Ja det lød måske lidt surt, men syntes bare jeg havde pointeret det flere gange at jeg intet billede havde ;)
Det er en computer der har været diverse problemer, men den har fungeret før.
Nej det har jeg ikke, men det er en forholdsvis ny skærm. Vil lige prøve at tjekke den en gang i aften måske.
Ja det lød måske lidt surt, men syntes bare jeg havde pointeret det flere gange at jeg intet billede havde ;)
Det er en computer der har været diverse problemer, men den har fungeret før.
Nej det har jeg ikke, men det er en forholdsvis ny skærm. Vil lige prøve at tjekke den en gang i aften måske.
Derfor kan der jo stadig godt være noget i vejen med den. Jeg har selv været ude for et lignende problem, og der var det strømforsyningen der var synderen.
Min liste over, hvad der mest sandsynligt er problemet:
1. Strømforsyningen
2. Bundkortet (eller CPU'en)
3. RAM (dem har du jo så prøvet :)
4. Grafikkort
5. Anden komponent (diske, lydkort osv.)
Hvis ingen af komponenterne er skyld i problemet, kan det være noget med jordforbindelsen. Jeg har selv prøvet at have et sådant problem med et lille Cubid 3688 Mini-ITX kabinet (symptomerne var her bla. boot-fejl, spontant reboot, intet skærmbilllede, RAM-fejl, netværksfejl mm.)
Derfor kan der jo stadig godt være noget i vejen med den. Jeg har selv været ude for et lignende problem, og der var det strømforsyningen der var synderen.
Min liste over, hvad der mest sandsynligt er problemet:
1. Strømforsyningen
2. Bundkortet (eller CPU'en)
3. RAM (dem har du jo så prøvet :)
4. Grafikkort
5. Anden komponent (diske, lydkort osv.)
Hvis ingen af komponenterne er skyld i problemet, kan det være noget med jordforbindelsen. Jeg har selv prøvet at have et sådant problem med et lille Cubid 3688 Mini-ITX kabinet (symptomerne var her bla. boot-fejl, spontant reboot, intet skærmbilllede, RAM-fejl, netværksfejl mm.)
Ved godt det ikke hjælper, men jeg har haft den sammen fejl, men kan ikke huske hvad der var galt... :-(
Min standard fremgangsmåde ved sådanne fejl er at hive alt af bundkortet. Koble strøm fra og boote.
Nu skulle bundkortet gerne give en postfejl.
Hvis den ikke gør er det enten strømforsyning eller bundkort. Derefter kobles komponenter på CPU, RAM, HD en af gangen og reeboot imellem for at finde det fejlende komponent.
Min standard fremgangsmåde ved sådanne fejl er at hive alt af bundkortet. Koble strøm fra og boote.
Nu skulle bundkortet gerne give en postfejl.
Hvis den ikke gør er det enten strømforsyning eller bundkort. Derefter kobles komponenter på CPU, RAM, HD en af gangen og reeboot imellem for at finde det fejlende komponent.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.