mboost-dp1

Core 2 Duo Mobil vil ikke køre langsommere

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
19. apr. 2007 00:35
Heay...

Jeg har lidt problemer med min Core 2 Duo Mobil T5500. Den burde kunne køre noget dynamic shifting, så den kun kører 1000mhz hvis der ikke er noget at lave for at spare batteri. Jeg kan bare ikke få den til det (se screenshot):
http://jacobworsoe.dk/stuff/cpuspeed.png

Jeg har prøvet at finde en driver der måske kunne få den til det, men jeg kan ikke finde noget på Intels side. Kun noget program til at finde ud af hvilken CPU jeg har:
http://downloadcenter.intel.com/scripts-df-externa...

Jeg har også installeret Notebook Hardware Control, og den siger også at den skulle køre 1000mhz, men den gør det bare ikke :/

Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få den til at clocke ned når der ikke er belastning på den?

Mvh
Jace
Gravatar #2 - Dreadnought
19. apr. 2007 03:32
Jeg vil mene at det er CPU Speedometer som viser forkert. Den læser vel CPU model og bruger dens maks multiplier og FSB til at finde hastigheden med. NHC stoler jeg mere på, da den kan en del flere ting.
Gravatar #3 - Azuria
19. apr. 2007 05:11
Hvilken hastighed siger den du kører hvis du højreklikker på denne computer og vælger egenskaber?
Gravatar #4 - Jace
19. apr. 2007 13:54
#2 - Joh, det tror jeg faktisk også. Den gør dog ikke helt sådan som du siger, for den kunne fint registrere ændring i hastighed på min gamle AMD Sempron Mobile CPU... Men det kan være den ikke er avanceret nok til nye Intels :)

#3 - Ja, den viser den rigtige hastighed, altså 1000mhz ved idle og 1667mhz ved full load...

Jeg kan huske at SpeedStep kun virkede på min AMD efter jeg havde installeret drivere fra amd's hjemmeside. Kan det passe at Intels cpu ikke kræver drivere?
Gravatar #5 - Scherlund
19. apr. 2007 14:03
For at få min core2duo til at gå ned i hastighed ved lav load, skulle jeg vælge "bærbar" under "power schemes" (engelsk windows). Det har virket fint lige siden. Til at teste med bruger jeg cpu-z.
Gravatar #6 - Jace
19. apr. 2007 14:05
Ja, det virker også fint her... tak for det :)
Gravatar #7 - Benjamin Krogh
20. apr. 2007 05:26
Jeg plejer at bruge rmclock (google det). Nok mest fordi jeg undervolter min cpu.
(Mindre spænding == mindre varme == mindre støj == bedre miljø til pr0n)
Gravatar #8 - Mort
20. apr. 2007 08:29
Hvilket motherboard eller model af bærbar bruger du ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login