mboost-dp1

CPU bruger 50% idle

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
3. maj 2007 18:49
En kammerat har et problem med sin laptop. Det er en Zitech z1504, med intel core2 duo processor.
Problemet er der både når han kører på batteri og på netstrøm. På trods af at der ikke kører nogle programmer, der er cpu-krævende, bruger den 50% CPU kapacitet og så skal blæseren køre.
Det er belastende at høre på, og batteritiden bliver forringet.

Jeg linker til et screenshot af taskmanageren og et overblik på cpu clock utilitiet.

Er der nogen der har lignende problermer, eller evt. kender til programmer der kan se alle porcesser der kører og evt. vise nogle som taskmanageren ikke viser?
Gravatar #2 - kimx
3. maj 2007 19:18
Tag lige et ny skærmbillede hvor der er sat kryds i "Vis processer fra alle brugere"
Gravatar #3 - MiniatureZeus
3. maj 2007 19:19
og du har selvfølgelig kørt alle de diverse spyware programmer? såsom SpyBot, HiJackThis osv?
Gravatar #4 - holmen
3. maj 2007 19:38
#2 Jeg ringer lige til ham.
#3 Det er ikke min PC. Men jeg skal nok få ham til at køre nogle af dem...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
3. maj 2007 19:42
Troede bare du sad foran den nu?! :D Men held og lykke... Nu smutter jeg ud, og får en lille en :D
Gravatar #6 - holmen
7. maj 2007 08:41
Det gik i sig selv efter der blev valgt en anden "strøm-profil". Altså en af de der "på kontoret", "bærbar" osv.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
7. maj 2007 08:51
#6 Det var da mystisk...
Gravatar #8 - plazm
7. maj 2007 09:15
#7 Ja, og dog. Tænk hvis "på kontoret" skulle få det til at se ud som om man laver noget, og bruger 50% på ingenting. Så behøves man ikke arbejde så hurtigt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login