mboost-dp1

Cybercity-forbindelse fungerer ikke korrekt

Gå til bund
Gravatar #1 - elxx
7. dec. 2003 19:33
Hej. Er der nogen her inde der kan hjælpe?
Hej. Jeg fik en ADSL-forbindelse fra Cybercity for et par dage siden, men den er ret mærkelig.
Hastigheden er tjekket og virker men, når jeg skal ind på en hjemmeside kan det tage op til 29 sekunder før den overhovedet begynder af loade den.
Jeg har langt mærke til, at lampen på routeren nogen gange ikke lyser, og det gør den netop ikke mens den prøver at få kontakt med en hjemmeside.
Hvis jeg nu starter en download eller upload, og derefter går ind på en hjemmeside er den inde på siden på under 2 sekunder, åbenbart fordi forbinelsen er aktiv. Jeg håber sandelig på at noget kan hjælpe mig.
Gravatar #2 - Taulborg
7. dec. 2003 20:20
tjek dine proxy indstillinger i internet explorer.. og prøv at installer en anden browser for at se om det er IE eller din forbindelse der er noget galt med
Gravatar #3 - Wolly
7. dec. 2003 23:47
God ide at prøve en anden browser, men hvorfor hulen ringer du ikke bare til CC. De har kanon support!
Gravatar #4 - Kadann
8. dec. 2003 08:57
#3 -

Enig.. jeg forstår ikke helt at folk skriver på diverse diskussionboards om deres problemer, i stedet for at kontakte udbyderen. Hvis det nu er et problem med linien, kan det jo alligevel ikke fikses, uden at udbyderen kender til det.
Gravatar #5 - elxx
8. dec. 2003 15:33
Jeg har nu kontaktet cybercity som siger, at det er normalt med Zyxel 650R router.
Så vil jeg meget gerne høre fra nogen der har sådan een, om hvor normalt det er, at den er ca. 10 sek. om at hente en side ned. MSN.dk er meget lang tid om det, pga. mange hops.
Gravatar #6 - elxx
8. dec. 2003 22:12
ok.. jeg har kontaktet Zyxel. De siger at routeren virker, eller på en anden måde. De siger at Cybercity lyver!
Hvem var det der sagde kanon service?
Jeg er meget utilfreds over dem, og vil melde mig ud snarest, og forlange pengene tilbage som jeg har betalt. Jeg vil sandsynligvis også tage en snak med forbrugerklagenævnet hvis ikke de gør som jeg siger. Det gælder selvfølgelig kun HVIS det viser sig at de lyver over for deres kunder.
Gravatar #7 - TWFH
9. dec. 2003 03:30
Hvad med evt. at undersøge hvor godt det hele kører uden router?
Gravatar #8 - mikbund
11. dec. 2003 14:57
Har du også prøvet med et andet netkort i din computer, eller endnu bedre prøve med en helt anden computer!

Det er oftest computeren som skaber problemet og ikke routeren.

Det lyder dog underligt at CC siger at det er normalt med den router, hvorfor så overhovedet bruge Zyxel? Zyxel vil naturligvis heller ikke udtale sig om at der kan være problemer med deres produkt fordi så har du krav på retmæssig udbedring.
Gravatar #9 - elxx
12. dec. 2003 10:37
Man kan ikke køre uden router på en PPPoA forbindelse, da der ikke er noget modem. Der er ikke engang modem indbygget i routeren. Jeg spurgte nemlig Cybercity om jeg kunne bruge andre routere, men da næsten ingen understøtter PPPoA var der intet at gøre.
Jeg har også testet det på en anden computer og stadig med de samme problemer, så der er godt at det ikke er min computer. Nu er det 100% på at det er Cybercity eller routeren, men jeg vælger nok at stole på Cybercity, og så må jeg bare leve med en dårlig router.
Gravatar #10 - Wolly
12. dec. 2003 14:17
Har du ikke fået routeren fra CC???

I så fald ville jeg kreve at få en router af andet fabrikat (Cisco) fra dem uden beregning, de har jo indrømmet at det er routeren den er gal med!
Gravatar #11 - mikbund
12. dec. 2003 14:58
#9 Nej men prøv med en anden computer på forbindelsen efter din router...? er det så stadig samme problem?
Gravatar #12 - ZoTreX
12. dec. 2003 20:10
jamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuXjamen cybercity RuX
Gravatar #13 - elxx
12. dec. 2003 22:51
Routeren fik jeg fra CC. Jeg spurgte om jeg kunne få en anden router, og til det sagde de at jeg selv skulle ud og købe en.

Ja. Det var også det samme problem på den anden computer.
--------
Ved i egentligt om det der boostcard også booster upload..?
Gravatar #14 - Wolly
13. dec. 2003 00:07
Der står på boostcard'et hvad det booster din forbindelse til... På CC's side, kan du selv vælge hvad du vil booste din forbindelse til!

Hvis ikke din router virker, skal de da give dig en anden. Prøv at ringe til dem igen, og sig at du vil kontakte forbrugerklagenævnet hvis ikke de enten laver din forbindelse/router, eller giver dig en anden der virker. Det plejer at virke hvis man presser dem lidt!
Gravatar #15 - Wolly
13. dec. 2003 00:09
Du kan forøvrigt meddele dem at de ikke har taget højde for defekte/dårlige routere i den kontrakt du underskrev, da du blev oprettet som kunde...
Gravatar #16 - bulldog
13. dec. 2003 10:48
Altid en god ting at læse det der står med småt i kontrakten.. ;)
Gravatar #17 - coffeepower
13. jan. 2004 21:47
Hej elx

Jeg vil meget gerne høre hvad du har fundet ud af...
Jeg har netop fået CC adsl i dag, og har nøjagtigt samme problem!

[email protected]
/Christian
Gravatar #18 - Zeko
19. maj 2004 18:43
Hej

Jeg har også lige fået 2048/128 Kbit/s hos Cybercity, Men Men først nogle småproblemer med forbindelsen, senrer kom det hele op og køre... Internettet (browse) virker OK med den upload hastighed, men en anden ting jeg ikke forstår er download hastigheden. Den lever ikke op til 2mbit download - Ved TDC test angiver den hastigheden til o. de 2048/128 Kbit/s, men den kan ikke downloade noget; hvis den overhoved kommer igang kommer den ikke op over 10 kbit/s......
Kan det skyldes opsætning i routeren (Zyxel 650).

Jeg har snakket med Cybercity, men sagde at problemet var phone stik der var sat forkert, men det er rettet, og problemet skulle meget gerne virke bagefter, men NEJ!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login