mboost-dp1
Delvist ustabil maskine...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej folkens
Jeg har i et par måneder haft en maskine jeg selv har samlet, fra starten har der dog været problemer:
Windows lukker spontant ned, især hvis:
- Jeg kører winamp eller på anden måde prøver at spille musik.
- Jeg bruger internet explorer
- På anden måde forsøger at køre nogle programmer
Windows lukker IKKE ned hvis:
- Jeg er inde i et spil (meget rart)
- Hvis jeg kører netradio
- Hvis jeg kører defrag eller burn-in test
Det er som om at maskinen går ned hvis den ikke bliver belastet nok, det er en kende sært...
Maskinen er:
Athlon 64 3500+
Corsair 2x512 dual channel matched pair
AN8 SLi Fatal1ty bundkort
MSI 800X grafikkort
Jeg har i et par måneder haft en maskine jeg selv har samlet, fra starten har der dog været problemer:
Windows lukker spontant ned, især hvis:
- Jeg kører winamp eller på anden måde prøver at spille musik.
- Jeg bruger internet explorer
- På anden måde forsøger at køre nogle programmer
Windows lukker IKKE ned hvis:
- Jeg er inde i et spil (meget rart)
- Hvis jeg kører netradio
- Hvis jeg kører defrag eller burn-in test
Det er som om at maskinen går ned hvis den ikke bliver belastet nok, det er en kende sært...
Maskinen er:
Athlon 64 3500+
Corsair 2x512 dual channel matched pair
AN8 SLi Fatal1ty bundkort
MSI 800X grafikkort
ja det er jo igen meget svært at svare på.
jeg kan foreslå, at du downloader og installerer alle nye drivere, og opdaterer din BIOS.
hvis ikke det hjælper, kan det være, du har en kammerat, som du kan få lov til at låne nogle dele af og så skifte en del af gangen, for at se om det afhjælper problemet.
jeg kan foreslå, at du downloader og installerer alle nye drivere, og opdaterer din BIOS.
hvis ikke det hjælper, kan det være, du har en kammerat, som du kan få lov til at låne nogle dele af og så skifte en del af gangen, for at se om det afhjælper problemet.
Du kan eventuelt prøve at få maskinen til at vise blå skærm når fejlen opstår. Hvis du prøvet at gøre følgende:
kontrolpanel --> system --> avanceret --> start og genoprettelse. Der er en mulighed som hedder "genstart automatisk" fjern fluebenet fra denne boks.
Næste gang computeren ville være gået ned vises nu en Blå skærm med en fejlkode. Noter alle informationen på denne side og kig på microsoft hjemmeside for en fejlbeskrivelse.
kontrolpanel --> system --> avanceret --> start og genoprettelse. Der er en mulighed som hedder "genstart automatisk" fjern fluebenet fra denne boks.
Næste gang computeren ville være gået ned vises nu en Blå skærm med en fejlkode. Noter alle informationen på denne side og kig på microsoft hjemmeside for en fejlbeskrivelse.
#1 for mig lyder det som et problem med enten dine ram eller din disk. En af klassikerene inden for periodiske fejl, er fejladdresering og bad sectors.
1. kør en grundig fejl check på din hdd, og find udaf om der er bad sectors - især hvis du benytter pagefile.
2. hvis du kan pille en ram klods ud, så prøv at få den til at fejle med en af gangen, eller gør som #2 foreslår, låner et par klodser fra en ven.
En sidste og lidt usandsynlig årsag, kan være at din strømforsyning ikke har 'god nok' kontakt til dit kabinet, og at den derfor oparbejder statisk fejlspænding, som får den til at slå fra - periodisk.
1. kør en grundig fejl check på din hdd, og find udaf om der er bad sectors - især hvis du benytter pagefile.
2. hvis du kan pille en ram klods ud, så prøv at få den til at fejle med en af gangen, eller gør som #2 foreslår, låner et par klodser fra en ven.
En sidste og lidt usandsynlig årsag, kan være at din strømforsyning ikke har 'god nok' kontakt til dit kabinet, og at den derfor oparbejder statisk fejlspænding, som får den til at slå fra - periodisk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.