mboost-dp1
DI-604 D-link router problemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har en linux maskine som køre som en server. Mit problem er at den ligger bag en dlink DI-604 router som åbenbart ikke gider at viderstille server funktionen til linux maskinen selv om en virtuel server forbindelse er lavet i routeren og som naturligvis er sat til at være enabled.
Nogen som kan hjælpe mig?
Nogen som kan hjælpe mig?
Jeg har prøvet at logge på udefra på den virtuelle server som er sat op samt jeg har prøvet at pinge routeren. Jeg kan pinge og få svar tilbage men jeg kan ikke komme på serveren.
Jeg har også engangimellem problemer med 604, især når jeg skifter serveres IP-adresse. Når du har sat alt perfekt op i routeren (TCP/UDP videreførsel og firewall) så luk samtlige ting ned i et par minutter. Hvis du pinger og får svar tilbage betyder det intet, da ICMP pakker ikke er pålidelige og kun benytter én port. Prøv istedet om du kan se dine services ved at starte en telnet sesion, f.ek.s til webserver:
TELNET 80.XX.XX.XX 80
Bliver skærmen helt sort så snakker du med servicen. Prøv frem og tilbage, det plejer at løse sig efter lidt fiflen.
TELNET 80.XX.XX.XX 80
Bliver skærmen helt sort så snakker du med servicen. Prøv frem og tilbage, det plejer at løse sig efter lidt fiflen.
#4 mrmorris
"Hvis du pinger og får svar tilbage betyder det intet, da ICMP pakker ikke er pålidelige"
ja selvfølgelig, ping findes for sjov
#1 polle
Som det er nævnt, route din trafik videre til loonixkassen.
Når du pinger udefra er det garanteret bare din router der svarer på din icmp echo request, igen; forward!
Når det så virker udefra og det ikke virker indefra, så kan du overveje om du vil køre nat i routeren eller hacke din hosts fil.
"Hvis du pinger og får svar tilbage betyder det intet, da ICMP pakker ikke er pålidelige"
ja selvfølgelig, ping findes for sjov
#1 polle
Som det er nævnt, route din trafik videre til loonixkassen.
Når du pinger udefra er det garanteret bare din router der svarer på din icmp echo request, igen; forward!
Når det så virker udefra og det ikke virker indefra, så kan du overveje om du vil køre nat i routeren eller hacke din hosts fil.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.