mboost-dp1
digitalisering af gamle bånd
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har en stak gamle bånd jeg gerne så konverteret til et digitalt format.
nogen der har erfaringer med den slags og kan fortælle mig hvad jeg skal bruge af software.
Jeg har adgang til både windows og linux.
nogen der har erfaringer med den slags og kan fortælle mig hvad jeg skal bruge af software.
Jeg har adgang til både windows og linux.
VirtualDub kan vist klare dit problem. Det findes så vidt vides både til windows og Linux.
Du skal naturligvis også have en hurtig computer ( 2G++ skulle være nok) og et grafikkort med tv indgang.
Ellers tag et kig på VCDhelp.com eller divxdigest.com der ligger nok nogle vejledninger :-)
Du skal naturligvis også have en hurtig computer ( 2G++ skulle være nok) og et grafikkort med tv indgang.
Ellers tag et kig på VCDhelp.com eller divxdigest.com der ligger nok nogle vejledninger :-)
#3: Du kan vel bruge et hvilket som helst program der kan optage. Personligt bruger jeg GoldWave 4.26 til alt wave-redigering og optagelse. Hvis du ikke kan li' at det koster penge kan du jo finde noget freeware eller komme til at hente nogle (ulovlige) registreringsoplysninger til GoldWave :)
#2: Hvis det var video han skulle have ind er 2GHz jo slet ikke nødvendigt. Og grafikkort med tv-indgang giver ikke et lige så godt billede som et tv-kort. Eftersom det ville være VHS, ville det jo desuden være nok at grabbe i 352x288.
#2: Hvis det var video han skulle have ind er 2GHz jo slet ikke nødvendigt. Og grafikkort med tv-indgang giver ikke et lige så godt billede som et tv-kort. Eftersom det ville være VHS, ville det jo desuden være nok at grabbe i 352x288.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.