mboost-dp1

Digitalkamera

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
1. feb. 2005 11:11
Hej.

Jeg har tænkt mig at købe et digitalkamera, men jeg er ikke inde i det marked, og kunne derfor bøste lidt erfaring fra jer andre. Håber i kan hjælpe mig med at finde et produkt.

Kameraet skal bruges til at tage billeder fra div. drukture, og jeg havde forestillet mig noget i den stil:

Ikke helt vildt dyrt, og det behøver ikke tage mega gode billeder.
Det skal være lille, ellers kender jeg mig selv godt nok til aldrig at gide tage det med. Det må også gerne være lidt robust.

Nogen anbefalinger?
Gravatar #2 - hundeboll
1. feb. 2005 12:15
Er der en maks pris ?
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
1. feb. 2005 13:04

Nej, den afhænger af hvad man får for pengene. Men jeg har ikke brug for et kamera der tager super billeder; blandt andet fordi jeg ikke skal printe dem ud, men bare se dem på skærmen.
Gravatar #4 - Klok
1. feb. 2005 16:32
Gravatar #5 - amokk
1. feb. 2005 18:05
Prøv at kigge Her

Det lyder som om det mest er et for-sjov kamera, så jeg synes bare du skal finde en model som har et lille display (rart at kunne se/slette billeder), en blitz og slot til SD kort så du kan have en del billede i den...

Du kan sagtens få noget for 1000 kr som er OK til dit formål, du skal jo helst ikke have et for dyrt apparat, som man ville græde over i flere dage, hvis man glemte det på en bar...

et kamera på 1.3 1280x1024 eller 2 (1600x1200)mpix er rigeligt hvis billederne bare skal lægges på nettet...

Sørg for at købe et ekstra kort, fx. et 512 MB SD kort som koster 2-300 kr, så der er plads til en masse billeder og videoer, og undersøg evt hvilke batterier kameraet bruger. hvis det IKKE er almindelige batterier, så køb et ekstra, så du kan bruge det mens det andet lader op.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
1. feb. 2005 19:42

Ja, den beskrivelse passer perfekt på mit behov. Jeg vil lige kigge lidt rundt.

Så skriver jeg lige en model ind i tråden, hvis jeg finder et godt et :)

Men skriv endelig en model, hvis I har et godt forslag.
Gravatar #7 - hundeboll
2. feb. 2005 12:03
Ud fra dine og amokks beskrivelser, kunne jeg sagtens finde på at købe dette kamera: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99967

Det er forholdsvis lille (10.7 x 3.7 x 5.4 Cm) kamera og kører på to AA batterier. Og så kan du få det i forskellige farver :)

Pris: 1.149kr + 404kr for 512MB SD ram

Hvis det er noget der interessere, kan du læse et grundigr review http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a400.h...

Håber det kan bruges :)
Gravatar #8 - BurningShadow
2. feb. 2005 12:05

A'vha' for et?

Du er klar over at det link der ikke fører til et kamera, ikke?

[edit]
Jeps, nu virker det :)
[/edit]
Gravatar #9 - hundeboll
2. feb. 2005 12:08
amen... !

Det indlæg fuckede lidt...

Men det giver mere mening nu :)
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
21. feb. 2005 12:11
@Hunn

Det ser ret nice ud, og man kan få en fin taske til, i alt 1.317 kr. Men nu skal jeg finde mig et SD kort.

---

Hvad er forskellen på et 512 MB SD-kort til 300 kr. og et til 1.500 kr.?
Gravatar #11 - Klok
21. feb. 2005 12:51
#10: Der KAN være stor forskel.

Den helt store forskel ligger typisk i hvor mange skrivninger kortet kan holde til inden det dør (Og alle SD kort dør efter et vist antal skrivninger) samt hastigheden.

Hvis du f.eks. skal bruge sd kortet til at kører et operativ system, skal du nok bruge et der både er hurtigt og kan skrives rigtig mange gange. Hvis du derimod blot skal tage fotos på det, vil jeg mene at et af de langsomste og et som ikke overlever så mange skrivninger passer fint. Hastigheden kan dog være vigtig, da et hurtigt kort nedsætter den tid der skal gå mellem at to fotos kan tages.

Derfor ville jeg nok gå efter det billigste i det tilfælde du nu står i.
Gravatar #12 - amokk
21. feb. 2005 13:31
#11 tror absolut ikke du kan mærke nogen forskel på et dyrt og billigt kort, medmindre du har et kamera på den dyre side af 5000 eller mere ....

mht. antal skrivninger, tror jeg ikke forskellen er så stor at den retfærdiggøre prisforskellen på 400%
Gravatar #13 - Klok
21. feb. 2005 13:44
mht. antal skrivninger, tror jeg ikke forskellen er så stor at den retfærdiggøre prisforskellen på 400%

#12: Det kommer jo an på hvad du skal bruge kortet til, men i et kamera: nej.
Gravatar #14 - The-Lone-Gunman
22. feb. 2005 13:08
#11,12,13

Mange tak.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login