mboost-dp1

et internet spørgesmål.

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
10. aug. 2006 20:12
yoo :D

Jeg har lige et sprøgsmål :D det kommer lige her :D

Jeg boede med en kammerat, og han havde CyberCity internet. Men så valgte han, at han ville have webspeed, og det fik han så. så lavede vi en aftale om, at jeg ville beholde CC, og det bare skulle flyttes over i mit navn. Dvs, så vi begge har en for bindelse hver. NO PROBLEMS SO FAR. Men nu da jeg er flyttet, kontaktede jeg CC og sagde til dem, at jeg gerne ville beholde min forbindelse, og gerne have den flyttet til min nye adresse, og det kunne sagtens lade sig gøre, men der ville gå et stykek tid før jeg kunne få en teknikker. I orden med mig, og skulle betale ca 400 kr teknikker besøg. Til min store opdagelse så ser på min nye adresse, at der ligger regninger fra CC til den gamle beboer. Så kontaktede jeg CC igen idag, for at høre, om de ikke bare kunne åbne forbindelsen, bare i mit navn, så behøver der ikke komme en teknikker. hende jeg snakkede med var ny, og sagde at det kunne ikke lade sig gøre pga centralen, og den måde de har lukket forbindelse ned på. MEN GUESS WHAT... JEG SIDDER PÅ EN INTERNET FORBINDELSE PÅ DEN NYE ADRESSE ???? - så er mit spørgsmål, MÅ de godt sende en teknikker ud og bonge mig for de ca 400 det koster, når forbindelsen stadig er aktiv her, og tror at den stadig er åbent pga den gamele beboer ??? for vil ikke betale 400 når der er en forbindelse..... godt jeg er nysgerrig og for sjov satte mit udstyr til.. er på nettet men de ved det ikke--.. skal jeg kontakte dem og spørg hvorfor og hvorledes jeg kan være på, eller skal jeg bare lade som ingeting og udnytte forbindelsen ???

langt men ok :D
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
10. aug. 2006 23:05
Du skal ringe til dem igen og kræve at tale med en der har en højere rang. Den første man kommer til er (i næsten alle firmaer) en der blot skal følge en manual, også selv om de kender et bedre svar, så må de ikke sige det.
Gravatar #3 - svappe
11. aug. 2006 09:47
Jeg havde præcis samme situation...
Grunden til at de vil have en tekniker ud er at TDC siger det. Du ringer bare ind til dem og siger at en tekniker ikke er nødvendigt. Jeg formoder du sidder på med dine egne detaljer?

Jeg har en formodning om at TDC røvrender rigtigt mange mennesker på den her måde...
Gravatar #4 - Svindleren
11. aug. 2006 20:26
"...Jeg formoder du sidder på med dine egne detaljer?"

hvad mener du ?

- hmm vil lige bruge det lige i en uges tid før jeg ringer til dem, de sender først teknikkeren ud den 28, tror det er pga at TDC kunder har første ret. Men så skal jeg satme nok forklare dem det hele forfra, og grundigt. men mærkeligt at ud fra det de sagde, så er forbindelsen her på den nye adresse lukket, teknisk seet. - men sjovt nok så er den åbnet. Lyder til at de for engangs skyld ikke har styr på ret meget. har været kunde hos dem 2 gange tidligere, og været 100% tilfreds.
Gravatar #5 - amokk
12. aug. 2006 12:42
:-)

http://sbn.as/wr_subject.php?category_id=&subj...

Her kan I læse lidt skrækhistorier om mine oplevelser som TDC kunde
Gravatar #6 - svappe
12. aug. 2006 13:45
#4 Crower^
Det jeg mener er at du sidder på med de login oplysninger som cybercity har tildelt dig? Og ikke bare ved at du har smidt et kabel i væggen.

Du ringer bare til Cybercity og afbestiller tekniker besøget, så er der ikke så meget mere til det....
Gravatar #7 - Svindleren
12. aug. 2006 15:03
Jeg sidder slet ikke med nogle oplysninger... de burde da sende andre oplysninger til mig, når min forbindelse er flyttet, og dermed burde de oplyse mig, NÅR forbindelsen er oprettet. reelt seet skulle det ske efter teknikkeren har været her.

jeg pluggede bare stikket i væggen, og så virkede det.
men da jeg snakkede med dem, er forbindelsen lukket / nurde være lukket :-/
Gravatar #8 - themuss
12. aug. 2006 16:08
CC tager gebyr om dit stik er aktivt eller ej.
Gravatar #9 - svappe
12. aug. 2006 20:46
#7 Crower^
Så ring ind til cybercity og sig at det virker som det skal tilsyneladende og de ikke behøver at foretager sig yderligere i sagen :)
Gravatar #10 - Svindleren
12. aug. 2006 20:49
tror jeg vil ringe ind her om er pr dage, og sige til dem at alt virker som det skal, og at de er dårlige til at informere, samt at jeg ikke vil betale for en teknikker, når der er adgang til adsl :D
Gravatar #11 - Kristina
14. aug. 2006 11:32
Dit internet bliver jo nok alligevel lukket ned på et eller andet tidspunkt, når den oprigtige ejer får en regning og finder ud af det :) .. Så udnyt det da bare så længe det varer ;)
Gravatar #12 - Cloud02
14. aug. 2006 12:02
n3kkid pictures?
Gravatar #13 - buch
14. aug. 2006 12:33
Er det ikke lidt dumt, at når du oplever så mange problemer med TDC, at du så har dem igennem så lang tid?

Jeg synes det er helt fair de driller dig lidt, når du ikke selv kan se de ikke vil have en så besværlig kunde ;)
Gravatar #14 - svappe
14. aug. 2006 13:28
#13 buch
Han har Cybercity...
Gravatar #15 - buch
14. aug. 2006 13:40
ja, men der gik noget tid inden han fik det.
Gravatar #16 - Svindleren
14. aug. 2006 18:51

ehmm har læst en regning på 1600 kr til den oprindelig ejer.. idag har jeg lige modtaget et brev fra dem, læs:

Etableringsdato for flytter DSL-forbindelse.

CC kan bekræfte en dato for teknikkerbesøg-
Din forbindelse etableres af en teknikker fra TDC. Teknikkeren skal have adgang til leveringsadressen i det angivne tidsrum.

mandag d. 28.08.2006 > mellem 12.00-16.00

Bemærk venligst at det anførte tidsrum ikke kan specificeres yderligere.. blah blah og det er muligt at ændre op til 48 timer før teknikker besæg mod et gebyr. hvis bumsen ikke kan få adgang koster det så 695,-.

men jeg venter med at fortælle dem at jeg alligevel ikke vil gave teknikkerbesøg, og at jeg nægter at at han kommer.
---------

Her hvor jeg bor kan vi lige nu få webspeed (kollektiv)
512-1024 105kr
1024 -2048 126 kr
2048-4096 175 kr

vil det så ikke være dumt og sige nej til 2-4 Mbit, og man kan da bare l33che en hel masse, så de andre i området for en skod forbindelse.... nogen der har erfaring med kollektiv trafik ??
og vil det kunne betale sig til spil ?

sorry der er stave fejl som sadvanlig.. og ja jeg stammer ikke :-)
Gravatar #17 - amokk
14. aug. 2006 21:49
#16 "nogen der har erfaring med kollektiv trafik ??"

Ja, hold dig fra DSB... Der er er for meget packet loss og det lagger som regel ret meget...Ping tider på op 3-4 timer over korte afstande, samt tab af information under transmissionerne... Ud over det er de også røv dyre
Gravatar #18 - themuss
15. aug. 2006 07:20
men jeg venter med at fortælle dem at jeg alligevel ikke vil gave teknikkerbesøg, og at jeg nægter at at han kommer
Du kommer til at betale for ham alligevel, så lad ham endelig komme ind.
Gravatar #19 - amokk
15. aug. 2006 11:08
Jeg synes du skal forberede at han kommer, ved at stille din PC til at streame et eller andet fra internettet samtidig med at den viser at du er koblet op igennem CC - så kan det være teknikeren føler sig dum når han kommer ud :-)
Gravatar #20 - svappe
15. aug. 2006 13:18
#19 amokk
Hvorfor skulle han dog det? - Han får sin løn...
Den eneste tumpe i det senarie ville være ham der rent faktisk betalte for det...(Intet alt for personligt)
Gravatar #21 - Svindleren
15. aug. 2006 18:54
Mener så tumpen ville være CC, da de missinformere mig, og de selv siger at han skal komme, selvom jeg havde fortalt dem, at personen der boede her før mig havde CC internet, (pga regningerne han ahvde efterladt :P)-
Men de må da indse at han alligevel ikke skal herud, hvis jeg fortæller dem, at de måske lige skulle se på mit net, og tjekke om der ikke lige var en forbindelse oprettet....
Men har sq også udnyttet det.. har sq fået hentet en masse ;D
Gravatar #22 - buch
15. aug. 2006 21:23
Er bange for at de af mystiske grunde så fortæller dig at der er sket en fejl, og at de bliver nødt til at lukke din forbindelse, samt sende en teknikker ud. Hvis jeg var dig ville jeg vise teknikkeren når han kommer ud at han ikke skal gøre noget for det virker som det skal.
Gravatar #23 - themuss
15. aug. 2006 22:11
Der skal stadig betales for et teknikerbesøg, han skal ud på adressen og checke at linien trainer på dslamen eller hvilken teknik, der nu bliver benyttet. Det kommer du IKKE udenom.
Gravatar #24 - svappe
16. aug. 2006 06:03
Hvor svært kan det være at ringe til dem og sige at en tekniker ikke bliver nødvendigt? - Så spare alle tid og penge....

I stedet for et eller andet patetisk forsøg på at spilde ressourcer hos det ene eller det andet firma..
Gravatar #25 - amokk
16. aug. 2006 09:30
#24 hehe tja, jeg tvivler på der er mange med crowers fødselsdato der pt. har en ADSL i kø hos CC, så de kan nok du fra denne tråd ret nemt se hvem han er hvis de ser tråden, og så er det jo ik smart at give udtryk for at ville spilde selskabernes ressourcer
Gravatar #26 - Kristina
16. aug. 2006 12:07
Hvad snakker du om?

Og hvor vil du så hen med det?
Gravatar #27 - Svindleren
16. aug. 2006 19:38
JEg ville høre, om der var nogle mennesker herinde, der måske havde samme problem, eller har haft samme problem eller situationer, som måske kunne komme med noget relevant og brugbart, så jeg måske kunne få en god løsning på problemet. Det er der jeg vil henne ?

----
Jeg vil da også gerne ringe til dem, men synes bare ikke det nytter noget, når jeg tidligere have spurgt, om det avr nødvendigt, at teknikkeren kom, når der var oprettet adsl her ? - men de siger , ja, da de har lukket forbindelsen på en "den måde"

---

ja tror jeg lige vil ringe til dem her mandag stykker ;D så har jeg leechet færdigt
Gravatar #28 - Kristina
17. aug. 2006 13:42
JEg ville høre, om der var nogle mennesker herinde, der måske havde samme problem, eller har haft samme problem eller situationer, som måske kunne komme med noget relevant og brugbart, så jeg måske kunne få en god løsning på problemet. Det er der jeg vil henne ?

- Jamen, du postede det jo til mig?
Gravatar #29 - mrmorris
17. aug. 2006 14:08
...ping tider på op 3-4 timer...

Jeg må sige, du har en vanvittig god tålmodighed! :p
Gravatar #30 - themuss
17. aug. 2006 14:09
#27 Som jeg tidligere har prøvet at give udtryk for, så er en del af "oprettelsen" af ADSL, at der skal en tekniker ud og checke forbindelsen.

Det er for såvidt fuldstændig og aldeles ligegyldig hvor meget kobber der ligger ind i en given lejlighed og hvor kobberet er krydset op (CC's x-felt feks).

Du SKAL betale for, at en telefon-tekniker måler styrken og checker, at Cybercity's udstyr vil kunne få hul igennem på det kobber-par, du sidder med.

Du er så heldig at kobberet allerede sidder i CC's x-felt, men det er de (både CC og TDC) desværre aldeles ligeglade med.

Det er en del af aftalen om at låne kobberet, at TDC skal ud og måle linierne, når de krydses op i andre firmaers krydsfelt.

Jeg håber, du fik svar på det hele nu, og jeg ved godt, det ikke var det svar, du ville have, men sådan er verden så uretfærdig. :(
Gravatar #31 - Svindleren
17. aug. 2006 17:33
hvad har du at bidrage med ? smut nu ind et andet sted...

Jo jeg fik sku en lille ide om det, jeg kan godt se hvad du mener... Men du har ret, verden er uretfærdig ;D

takker for svarerne, har bestemt mig for at ringe til dem her snart og fortælle dem det, måske kan jeg være heldig at slippe for det... ellers må jeg bare betale og lad ham se at der er forbindelse igenem. :-->
Gravatar #32 - amokk
17. aug. 2006 20:12
Det er sgu flot, i må føle jer store...

For første gang i flere måneder er der en pige der skriver i forumet, og først er der én der beder om nøgenbilleder, og så får hun at vide at hun skal smutte et andet sted hen...
Gravatar #33 - hgul
17. aug. 2006 20:23
#32 Naah. Ikke første gang i flere måneder ;-)
Gravatar #34 - amokk
17. aug. 2006 21:07
#33 hehe sorry - men så den første med et åbenlyst pigenavn da... (det var i øvrigt ikke den relevante del af mit indlæg :-p )
Gravatar #35 - Svindleren
17. aug. 2006 21:28
nej. men kan ikke se at det hun svare til mig er relevant...
Gravatar #36 - themuss
17. aug. 2006 23:48
Hvad er en oprigtig ejer (jf. #11)?
Gravatar #37 - svappe
18. aug. 2006 07:09
#30 themuss
Som jeg tidligere beskrevet har jeg stået i præcis samme situation og har ikke fået en tekniker ud. - da jeg ringede og afbestilte den.
Gravatar #38 - themuss
18. aug. 2006 07:14
#37 OK, det læste jeg ikke ud af dit indlæg, desværre :)

Rart, at det overhovedet kunne lade sig gøre for dig. Du er den første jeg "kender", det er lykkedes for. Hvor længe er det siden ca? Når jeg tænker efter, er min viden måske to-flere år gammel, og det lyder da som om, de er blevet mindre strikse med tiden.. Meget glædeligt.

Så vil jeg stille mig i svappekoret og bede #1 om at ringe til Cybercity og sige, at teknikere ikke er velkomne :)
Gravatar #39 - Svindleren
18. aug. 2006 19:51
og det er så forstået :)
Gravatar #40 - Kristina
19. aug. 2006 11:32
Oh, høje høvding har talt.

For det første svarer jeg blot på det, du spørger om i din tråd. For det andet - hvis du ikke synes, det er relevant, så lad være med et svare på det? Suk. End of discussion.
Gravatar #41 - Svindleren
19. aug. 2006 16:02

SORRY HAVDE IKKE SET DIN POST LÆNGERE OPPE !!!! men den anden post gav ingen mening for mig...

SORRY JEG BØJER MIG FOR DIG ! JEG HAR LAVET EN FEJL !!!!!!!!!!
Gravatar #42 - amokk
20. aug. 2006 13:47
#41 slå lige caps lock fra...
Gravatar #43 - Svindleren
20. aug. 2006 15:39
ok.. den er slået fra.. men det var nu shift jeg havde goldt i bund, medens den fik hele armen :)

lås og sluk den her tråd :)
Gravatar #44 - ZOPTIKEREN
20. aug. 2006 17:01
Hvorfor skulle man låse en tråd?
Gravatar #45 - svappe
21. aug. 2006 08:04
#8 themuss
Det var i April... Kan da være det var et særtilfælde fordi jeg blev halv mobset over at skulle betale, men det virkede egentligt ikke sådan..
Gravatar #46 - Kristina
21. aug. 2006 12:55
"men den anden post gav ingen mening for mig..."

- Du havde postet indlæg #16 til mig.
Gravatar #47 - Svindleren
21. aug. 2006 20:55

og det var så en fejl.. den var så ikke til dig :-)
men lad os nu gå frem og ikke tilbage.. :D
Gravatar #48 - amokk
21. aug. 2006 21:10
#47 prøv at gå sidelæns, det er meget sjovere, specielt når man er fuld
Gravatar #49 - Svindleren
21. aug. 2006 21:45
erhm det er endnu sjovere at gå op ad ? især når man er "høj"
Gravatar #50 - Kristina
23. aug. 2006 16:00
Fint. Men syntes bare det var lamt at spille høj og skrive "smut nu et andet sted hen", når det er dig selv, der fejler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login