mboost-dp1
Explorer tager 250mb ram
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
I den sidste tid er explorer begyndt at bruge rigtig meget ram. Når jeg har browset rundt i lang tid begynder den at vokse. Det kommer let op på 150mb ram og kan komme helt op til 250mb ram, og ca. deromkring begynder den at brokke sig og ikke kunne åbne mere. fx context kan ikke åbne før et andet vindue er lukket.
Jeg har så kigget omkring og bl.a. brugt sysinternals regmon og fundet ud af at et specielt område har tusinder af NOT FOUND.
Det hedder:
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\UserAssist\{75048700-EF1F-11D0-9888-006097DEACF9}\Count hvoraf det så skifter med tusindvis af navne.
Ofte er det samme navn der 4-5 gange.
Bare at slette alle dem er jeg ikke helt tryg ved.
Nu kunne jeg jo bare geninstallere windows ja, men jeg vil gerne høre hvordan og om dette kan løses?
NB: mange af disse filer er åbenbart .yax
Jeg har så kigget omkring og bl.a. brugt sysinternals regmon og fundet ud af at et specielt område har tusinder af NOT FOUND.
Det hedder:
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\UserAssist\{75048700-EF1F-11D0-9888-006097DEACF9}\Count hvoraf det så skifter med tusindvis af navne.
Ofte er det samme navn der 4-5 gange.
Bare at slette alle dem er jeg ikke helt tryg ved.
Nu kunne jeg jo bare geninstallere windows ja, men jeg vil gerne høre hvordan og om dette kan løses?
NB: mange af disse filer er åbenbart .yax
Tjeah den "åbenlyse" løsning er vel at køre noget antispyware, skifte til en bedre browser, installere og køre noget antivirus.
Og hvis dette nu ikke skulle hjælpe kan du evt. prøve at køre en registry cleaner.
Fungerer dit windows stadigt ikke optimalt? Så find en computer du ved er virus fri, brænd nyeste servicepack til din windows version, hent den nyeste udgave af dit favorit antivirusprogram (og evt. en stak af de nyeste drivers :P), samt en firewall og brænd det, geninstaller din egen maskine uden internetopkobling, installer nyeste servicepack, drivere, firewall og antivirus, og tilslut derefter internettet og hent resten af updates'ne til windows efter du har sikret dig at den sidste nye virusdb faktisk fulgte med den sidste nye version af dit antivirusprogram.
Og hvis dette nu ikke skulle hjælpe kan du evt. prøve at køre en registry cleaner.
Fungerer dit windows stadigt ikke optimalt? Så find en computer du ved er virus fri, brænd nyeste servicepack til din windows version, hent den nyeste udgave af dit favorit antivirusprogram (og evt. en stak af de nyeste drivers :P), samt en firewall og brænd det, geninstaller din egen maskine uden internetopkobling, installer nyeste servicepack, drivere, firewall og antivirus, og tilslut derefter internettet og hent resten af updates'ne til windows efter du har sikret dig at den sidste nye virusdb faktisk fulgte med den sidste nye version af dit antivirusprogram.
UserAssist er små programmer der udvider explorer når du kigger filer osv. igennem. Fx. hvis du markerer en avi film vil explorer forsøge at finde et program der ka previewe den første frame fra filem. Meget smart når man vil se hvad der er i filen, meget træls når man oplever det du gør.
Derfor kan du slette en reg-key ({75048700-EF1F-
11D0-9888-006097DEACF9} og alt den indeholder), men du mister måske en funktionalitet (fx. previews er bestemte filer), men det er så en opvejning af fordele/ulemper.
Jeg søgte lige på google (for en sikkerhedsskyld), og det kan muligvis være spyware (søg på klasse-numret (hex-tallet)) og se hvad du får ud af det.
Derfor kan du slette en reg-key ({75048700-EF1F-
11D0-9888-006097DEACF9} og alt den indeholder), men du mister måske en funktionalitet (fx. previews er bestemte filer), men det er så en opvejning af fordele/ulemper.
Jeg søgte lige på google (for en sikkerhedsskyld), og det kan muligvis være spyware (søg på klasse-numret (hex-tallet)) og se hvad du får ud af det.
Det har jeg prøvet.
Det kommer bare tilbage igen.
Har fundet ud af at disse \count's åbenbart er "spioner" der fortæller hvad man har gjort. Det er bare i en eller anden form for komprimering.
Læst lidt her:
http://www.velasco.com.br/explorer_spy.txt
Besvarer dog stadig ikke hvorfor min skal bruge 250mb ram. :/
Måske er det ikke engang det.. æv.
Det kommer bare tilbage igen.
Har fundet ud af at disse \count's åbenbart er "spioner" der fortæller hvad man har gjort. Det er bare i en eller anden form for komprimering.
Læst lidt her:
http://www.velasco.com.br/explorer_spy.txt
Besvarer dog stadig ikke hvorfor min skal bruge 250mb ram. :/
Måske er det ikke engang det.. æv.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.