mboost-dp1

"Falsk" Athlon XP

Gå til bund
Gravatar #1 - TWFH
24. feb. 2003 13:12
Yo-ho!
Jeg sidder med min 1½ måned gamle XP1700+ i hænderne... Ifølge forhandleren skulle der være tale om en Thoroughbred B, idet de på deres side reklameres med at CPU'en har "samme design som en XP 2400+". Nu er det bare sådan at modelnummeret er AXDA1700DLT3C, hvilket efter lidt detektivarbejde har afsløret chippen som værende en Thoroughbred A. Det er jeg selvsagt utilfreds med og har også brokket mig flere gange (pindehuggere længe leve), hvilket ikke umiddelbart har givet nogen respons fra firmaet. Så er det jeg lige vil høre om nogle af mine med-nørder har været i samme/lignende situation (det er der jo nok en enkelt eller to der har), og hvordan en sådan bedst kan løses til alles, eller bare min egen, tilfredshed.
Gravatar #2 - emil fra sygiroen.dk
17. jul. 2003 13:43
Som jeg siger til alle andre... Køb Intel... Så ved du hvad du får! :-)

Det eneste man kan bruge en AMD fætter til er hvis man spiller computer og er totalt ligeglad med stabilitet... Hmmm, det passer vil på 80 % af alle her på newz.dk ??? eller hvad?
Gravatar #3 - seahawk
17. jul. 2003 13:53
#1:

Hvis det står specificeret på din faktura at det drejer sig om en enkelt bestemt model, kan du gøre noget ellers ikke!

#2:

Nu er det 4 tråd inden for kort tid hvor du kommer med et fuldtsændigt ubrugeligt svar med totalt ubegrundede påstande - vil du ikke evt. begynde at dokumentere dine påstande?

Og nu for at komme med lidt argumentation for at AMD'ere er ganske stabile:

Vi havde en server på mit gamle arbejde(med en duron, kan ikke huske hastighed) som kørte fint 400+ dage i træk uden at genstarte(med ca 30% load)
Min kontormaskine(Athlon 1200) jeg sidder og udvikler på har nu kørt 40+ dage i træk, også uden at reboote.

Min server derhjemme er en Duron 700 der pt har kørt 21 dage i træk.

Derudover har jeg flere servere med en XP2000+ i der også kørr fortrinligt!
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
17. jul. 2003 17:19
/me syntes du bør skrive hvilken forhandler det er, så man kan undgå dem...
Gravatar #5 - TWFH
27. jul. 2003 16:15
#2: Jeg er hverken halvlederingeniør eller noget, men selv jeg kan komme med bedre argumenter på det område end det du disker op med... De fleste mennesker kan være flintrende ligeglade med om der sidder en AMD eller en Intel-processor under hjelmen, og det er min klare erfaring (kender en del der intet ved om computere), at dårlig RAM og forkerte indstillinger i højere grad påvirker systemets stabilitet end blot valget af CPU. I visse tilfælde kan selv Ad-Aware løse stabilitetsproblemer.

#4: Uden at ville hænge folk ud, var det Waterheads.dk jeg var kommet i klemme hos. I princippet kunne det jo være fløjtende ligegyldigt hvorvidt det er en A eller B, da ydelsesforskellen ikke skulle være målbar, men jeg fik da chippen ombyttet efter en del brok. Først gav de mig nærmest fingeren, de mente ikke det på nogen måde kunne være deres problem, og da jeg brokkede mig over at varen ikke kunne leve op til mine forventninger, da de havde lovet mig en chip med T-Bred B-design (2400+ laves ikke i A). Deres argument var, at de havde taget deres high-stepping A'ere og solgt som B'ere. Den kunne jeg så fortælle dem at forbrugerklagenævnet nok ville være begejstrede for at tage op, så det endte da med en mail (fra Waterheads) der opfordrede mig til at returnere varen jf. loven om reklamation. Det tog dem cirka tre uger at nå til den konklusion. Moralen: Pas på hvem i køber hos, især hvis det er relativt nye firmaer der er tale om. Man kan sagtens, selv om man før uden problemer har købt hardware over nettet, falde i et hul hos en mere lusket eller blot useriøs forhandler...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login