mboost-dp1
Film på ældre bærbar - alternativer til DivX?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej alle..
har en IBM Thinkpad 570 - subnote af ældre dato - jeg faktisk godt kunne tænke mig at bruge til blandt andet at se film på - da den er super slim og lige til at smide med i toget m.m.
Eftersom jeg ikke har kunne finde nogle nyere drivere til grafikkortet i den har jeg tænkt over om der måske var alternativer til DivX der er knap så krævende? Har afspillet noget mpeg på den - meget bedre - for når jeg prøver at afspille divx på den lagger den....
Nogen der har nogen forslag? Eller bedre, et sæt drivers til en IBM Thinkpad 570 liggende ? :-)
Takker, Dennis
har en IBM Thinkpad 570 - subnote af ældre dato - jeg faktisk godt kunne tænke mig at bruge til blandt andet at se film på - da den er super slim og lige til at smide med i toget m.m.
Eftersom jeg ikke har kunne finde nogle nyere drivere til grafikkortet i den har jeg tænkt over om der måske var alternativer til DivX der er knap så krævende? Har afspillet noget mpeg på den - meget bedre - for når jeg prøver at afspille divx på den lagger den....
Nogen der har nogen forslag? Eller bedre, et sæt drivers til en IBM Thinkpad 570 liggende ? :-)
Takker, Dennis
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/documen...
Fundet på IBM.com ved at gå på http://www-307.ibm.com/pc/support/
og så vælge modellen, trykke continue, og vælge downloads and drivers
Fundet på IBM.com ved at gå på http://www-307.ibm.com/pc/support/
og så vælge modellen, trykke continue, og vælge downloads and drivers
Det kan være en fordel at installere dix-playeren i stedet for Mediaplayer med divx-codec. Ved ikke hvorfor, men den hakker ikke så meget i afspilningen.
Desuden er en IBM bærbar udstyret med 127 små programmer til diverse ting, prøv at disable nogle af disse features så de ikke ligger og tager cpu-kraft.
Desuden er en IBM bærbar udstyret med 127 små programmer til diverse ting, prøv at disable nogle af disse features så de ikke ligger og tager cpu-kraft.
#3 - Sorry... Har virkelig selv ledt efter de drivers, både google og IBM - ved ikke lige hvordan jeg kan have overset dem, gik efter 2k/XP drivers... Sorry, men takker mange gange, tester dem senere....
#4 Det er en clean-install af XP uden IBM-software, så det bliver vist ikke bedre, men prøver lige den afspiller - takker...
#4 Det er en clean-install af XP uden IBM-software, så det bliver vist ikke bedre, men prøver lige den afspiller - takker...
#6 Umiddelbart virkede DivX player en del hurtigere end BSplayer...? Men fandt ud af jeg havde den driver installeret - Så havde fundet den, bare håbet på noget andet... Ved ikke om det er umuligt med divx på den, så må jeg opgive... havde bare håbet der måske var noget jeg kunne konvertere til der var mindre krævende...
Jo mindre det er komprimeret jo flere Kb/s skal du læse fra harddisk eller CD og jo mere den er komprimeret jo mere CPU kraft skal du bruge til at dekomprimere med. Det er altid svært på en mindre maskine at finde den gyldne mellemvej.
XP har også en masse underlige services kørende som du muligvis ikke har brug for. (En standard service som de færreste benytter er f.eks. shared clipboard, så man kan dele det man har på clipboardet med andre brugere på netværket)
XP har også en masse underlige services kørende som du muligvis ikke har brug for. (En standard service som de færreste benytter er f.eks. shared clipboard, så man kan dele det man har på clipboardet med andre brugere på netværket)
#10 det er som sagt med 320mb ram, 365mhz Pentium II processor - den har så også et NeoMagic Magicgraph 256AV grafikkort - hvilket jeg har fået af vide har 2mb on board :(
Men hva så? Jeg har givet den mere hukommelse, så er der vel snart ikke flere muligheder andet end CPU m.m. :( Og det er vel ikke lige at skifte i en IBM Thinkpad...
Men hva så? Jeg har givet den mere hukommelse, så er der vel snart ikke flere muligheder andet end CPU m.m. :( Og det er vel ikke lige at skifte i en IBM Thinkpad...
Tja en vens gamle maskine med en PII 266 MHz, 192 mb RAM og et 4 mb S3 Virge GFX kort kan afspille DivX i rimelig kvali bare han lukker ALLE, og jeg mener ALLE unødige baggrunds programmer og services i Windows 2000. Specielt er antivirus programer slemme til at tage recourcer som man har brugfor til video decodningen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.