mboost-dp1
Finde ud af hvilke porte der har hastighedbegrænsning/er spærret
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
#1 -
27. jun. 2005 12:10
Hvordan finder jeg ud af hvilket porte 1-65** der er blevet eller fået hastighedsbegrænsing på af min internetudbyder?
Den eneste idé, jeg kan komme på, er, at alliere sig med en kammerat som har bedre uploadhastighed end du. Han hoster en ftpserver på samtlige porte, hvor du så henter en fil på mindst 1MB fra. Det skal scriptes.
-- Det er imidlertid 64GB trafik. :S
-- Det er imidlertid 64GB trafik. :S
#3 -- Jep. Den er svær at klare på en ikke-tung måde. Man skal jo måle throughput, og den slags skal foregå mod en -- for ens LAN -- ekstern host.
Imidlertid kan udviklingsopgaven overkommes på en dags tid, hvis man scripter omkring PSK-auth'et ssh. Man conn'er til sin mate, laver en ny proftpd.conf, `/etc/init.d/proftpd restart'er den, logger ud, og henter filen med wget på den nye port. Alt output sendes til en log, som man så grep'e på, bagefter. Og så sørger man for at undgå port 22 (!).
Men -- jeg tror, at det er at skyde over målet for audiofobic. Måske en åbenhjertig mail til ISP'en er bedre.
Imidlertid kan udviklingsopgaven overkommes på en dags tid, hvis man scripter omkring PSK-auth'et ssh. Man conn'er til sin mate, laver en ny proftpd.conf, `/etc/init.d/proftpd restart'er den, logger ud, og henter filen med wget på den nye port. Alt output sendes til en log, som man så grep'e på, bagefter. Og så sørger man for at undgå port 22 (!).
Men -- jeg tror, at det er at skyde over målet for audiofobic. Måske en åbenhjertig mail til ISP'en er bedre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.