mboost-dp1

Fjern VGA fra BIOS...

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
20. feb. 2003 21:40
Jeg har sat et nyt grafik kort i min spand, jeg har bare et problem med mit gamle build-in kort, det tapper stadigvæk 32 MB fra mine RAM, jeg har fjernet kortet i Windows, men det gjorde ikke noget.

Hvordan slår jeg det fra i BIOS? Jeg kan kun finde ud af at sætte det ned, så det kun tager 8 MB, men det må da være muligt at slå det helt fra...

/edit/
Mit motherboard er fra American Megatrends (AMI)... og BIOS.
/edit/
Gravatar #2 - funkymonkey
20. feb. 2003 21:49
har du kigget din manual igennem? nu ved jeg jo ikke hvordan din BIOS ser ud, men vil gætte på der vil være en "onboard VGA chip - disable/enable" lignende parameter
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
20. feb. 2003 21:52

Det er lige det med at finde mine ting ;-)

Men nej, det er kun Lydkortet (som også er build-in) jeg kan slå fra/til.

Og så noget der hedder FDC som er på Auto... skal ikke kunne sige hvad det er...
Gravatar #4 - funkymonkey
20. feb. 2003 22:22
Jeg gentager: har du kigget din manual igennem?
Gravatar #5 - Inum
22. feb. 2003 20:10

Hvis du ikke kan finde manualen så søg på google.com eller på producentens hjemmeside, der plejer man at kan downloade en manual, som regel til Acrobat Reader.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
22. feb. 2003 20:53

Joo... det tror jeg de har... god idé
Gravatar #7 - Simm
23. feb. 2003 01:00
fyi: FDC står for Floppy Disk Controller, den skal stå enabled hvis du har "3.5 drev (tit A: - drevet)
Gravatar #8 - Wolly
23. feb. 2003 10:12
Har set et Asus kort hvor det var en jumper der skulle flyttes... men igen, læs manualen det står helt sikkert der i :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login