mboost-dp1
Flytning ad domæne fra b-one
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er en af de mange som blev fristet af et godt tilbud og derfor flyttede mit domæne, kommunist.dk, over til servere hos gigahost.dk
Planen er et flytte mit andet domæne (tuxnet.org) over på samme server, men det er mere problematisk end som så. Det viser sig nemlig at b-one ikke vil give slip på min domæne før jeg har opsagt mit serverabonnement hos dem. Det uanset at jeg stadig betaler for serverpladsen og at de derfor kan være temmelig ligeglade med om domænet fører tilbage til deres server.
Desværre er det ikke helt så let at flytte et .org domæne. For man kan ikke bare ændre settings hos dk-hostmaster, hvilket man jo kan med .dk domæner. Vha. den utroligt kompetente support hos gigahost har jeg forsøgt mig hos registranten joker.com men det er ikke muligt at ændre i mit domæne, så længe administrative contact (b-one) ikke har indvilliget i dette.
Min spørgsmål ud til folket er derfor om b-one har loven på deres side, eller om det bare er et fusket forsøg på at beholde mig som abonnent lidt endnu?
Planen er et flytte mit andet domæne (tuxnet.org) over på samme server, men det er mere problematisk end som så. Det viser sig nemlig at b-one ikke vil give slip på min domæne før jeg har opsagt mit serverabonnement hos dem. Det uanset at jeg stadig betaler for serverpladsen og at de derfor kan være temmelig ligeglade med om domænet fører tilbage til deres server.
Desværre er det ikke helt så let at flytte et .org domæne. For man kan ikke bare ændre settings hos dk-hostmaster, hvilket man jo kan med .dk domæner. Vha. den utroligt kompetente support hos gigahost har jeg forsøgt mig hos registranten joker.com men det er ikke muligt at ændre i mit domæne, så længe administrative contact (b-one) ikke har indvilliget i dette.
Min spørgsmål ud til folket er derfor om b-one har loven på deres side, eller om det bare er et fusket forsøg på at beholde mig som abonnent lidt endnu?
Hvis du betaler for domænet er det dit domæne. Og dit web hotel
kan ikke nægte dig at hoste det hvor du har lyst til.
Jeg tror at det hænger på at nogle DNS services tager penge
for at droppe service og at TL administrator ikke vil overflytte
førend der er OK for at at der er betalt.
I teorien må du kunne slæbe b-one i fogedretten og tvinge dem
til at sige OK til TL administrator.
Hvis altså du har tusinder af kroner til advokat ...
Mere realistisk tror jeg at du skal fortsætte med at gå i flæsket
på b-one.
En anden gang:
- undgå web hoteller med det ry
- administrer selv din DNS hos gratisdns.dk fremfor
at overlade den magt til dit web hotel
kan ikke nægte dig at hoste det hvor du har lyst til.
Jeg tror at det hænger på at nogle DNS services tager penge
for at droppe service og at TL administrator ikke vil overflytte
førend der er OK for at at der er betalt.
I teorien må du kunne slæbe b-one i fogedretten og tvinge dem
til at sige OK til TL administrator.
Hvis altså du har tusinder af kroner til advokat ...
Mere realistisk tror jeg at du skal fortsætte med at gå i flæsket
på b-one.
En anden gang:
- undgå web hoteller med det ry
- administrer selv din DNS hos gratisdns.dk fremfor
at overlade den magt til dit web hotel
Som arne_v siger, sørg for selv at administrere DNS... ALTID!
Så kan du flytte hele lortet et andet sted hen på ½ time hvis du en dag bliver utilfreds med din hosting...
Og sørg for altid at stå som fuldmægtig og betaler på dine domæner, nogle webhoteller tager sig godt betalt for at yde den "service" som det er at de formidler årsafgiften til DK Toastmaster...
Så kan du flytte hele lortet et andet sted hen på ½ time hvis du en dag bliver utilfreds med din hosting...
Og sørg for altid at stå som fuldmægtig og betaler på dine domæner, nogle webhoteller tager sig godt betalt for at yde den "service" som det er at de formidler årsafgiften til DK Toastmaster...
Det lyder meget fornuftigt det du nævner, arne_v. Kan du henvise til en lov eller en præcedenssag?
Jeg vil gerne have noget at vifte dem om ørene med.
Min tekniske viden på området ligger på et meget lille sted, og jeg har ikke fået sat mig ordentligt ind i princippet med gratisdns.dk, men det vil sige at jeg skal få "løsladt" mit domæne og få det overflytte til gratisdns.dk?
Jeg kan se at gigahost benytter sig af gratisdn.dk som navneserver for mit .dk domæne. Betyder det at de overlader ejerskabet fuldt du til netop mig, via gratisdns.dk?
Jeg vil gerne have noget at vifte dem om ørene med.
Min tekniske viden på området ligger på et meget lille sted, og jeg har ikke fået sat mig ordentligt ind i princippet med gratisdns.dk, men det vil sige at jeg skal få "løsladt" mit domæne og få det overflytte til gratisdns.dk?
Jeg kan se at gigahost benytter sig af gratisdn.dk som navneserver for mit .dk domæne. Betyder det at de overlader ejerskabet fuldt du til netop mig, via gratisdns.dk?
Nej jeg har ingen referencer til sager.
Men almindelig sund fornuft siger at hvis du har købt og
betalt for noget (domænet), så kan andre (b-one) ikke
bare beslaglægge det.
Hvis naboen har lånt din græsslåmaskine og ikke vil aflevere
den, når du beder om det, så har han et problem.
Græsslåmaskine eller domæne - jeg mener at princippet må
være det samme !
Nej jeg har ingen referencer til sager.
Men almindelig sund fornuft siger at hvis du har købt og
betalt for noget (domænet), så kan andre (b-one) ikke
bare beslaglægge det.
Hvis naboen har lånt din græsslåmaskine og ikke vil aflevere
den, når du beder om det, så har han et problem.
Græsslåmaskine eller domæne - jeg mener at princippet må
være det samme !
#1 du står selv som ejer i http://DK-hostmaster.dk 's database flyntning af DNS gøres ikke af b-one men af DK-hostmaster så hvis B-one brokker sig så kontakt DK hostmaster, med mindre du har været tåbeligt nok til at lade B-one leje domænet for dig, det B-one egentligt nægter er at udfylde formularen på vegne af dig, det kan godt værre du har givet B-one en slags fuldmagt men den kan bare kaldes tilbage, og forhindre dig iøvrigt ikke i selv at handle på dine vegne, så man udfylder bare formularen hos DK-hostmaster.
Idag kan den slags gøres direkte via et webinterface, da jeg første gang gjorde det manuelt(min daværende udbyder forsvandt) tog det 5 arbejdsdage og alt skulle sendes pr fax.
for org domæner fungere det lidt anderledes her skal man kontakte dem der står for det, jeg er stadigvæk sikker på det bare er at udfylde en formular dem du skal have fat i er http://www.internic.net/, desværre er det lidt mere kaotisk at finde ud af hvem der faktisk er hvem med org domæner, men igen du står som ejer af domænet og kan derfor også bare beordre http://www.pir.org/ til at flytte dig til en anden navneserver.
#4 Nej du får ikke lov til selv at rette i zone filen via gratisDNS.dk's system bare fordi gigahost har outsourcet det til dem, men du ejer stadig domænet og kan bare flytte det igen.
Prøv at kontakte GratisDNS(brug deres forum) hvis du vil have dem som ny udbyder der er garentet en guide til hvordan man kommer igennem burokratiet med .org domæner.
#7 i teorien sortere domæner under DK-hostsmaster og er en slags statsejet "aktiv" man betaler for retten til, men det kan kun fratages dig hvis du ikke betaler eller domæne-ankenævnet mener du besætter en andens navn/varemærke uretsmæssigt.
EDIT: http://www.gratisdns.dk/index.phtml?side=transfer og http://gratisdns.dk/?size=400&side=51 er siderne du skal have fat i tror jeg.
Idag kan den slags gøres direkte via et webinterface, da jeg første gang gjorde det manuelt(min daværende udbyder forsvandt) tog det 5 arbejdsdage og alt skulle sendes pr fax.
for org domæner fungere det lidt anderledes her skal man kontakte dem der står for det, jeg er stadigvæk sikker på det bare er at udfylde en formular dem du skal have fat i er http://www.internic.net/, desværre er det lidt mere kaotisk at finde ud af hvem der faktisk er hvem med org domæner, men igen du står som ejer af domænet og kan derfor også bare beordre http://www.pir.org/ til at flytte dig til en anden navneserver.
#4 Nej du får ikke lov til selv at rette i zone filen via gratisDNS.dk's system bare fordi gigahost har outsourcet det til dem, men du ejer stadig domænet og kan bare flytte det igen.
Prøv at kontakte GratisDNS(brug deres forum) hvis du vil have dem som ny udbyder der er garentet en guide til hvordan man kommer igennem burokratiet med .org domæner.
#7 i teorien sortere domæner under DK-hostsmaster og er en slags statsejet "aktiv" man betaler for retten til, men det kan kun fratages dig hvis du ikke betaler eller domæne-ankenævnet mener du besætter en andens navn/varemærke uretsmæssigt.
EDIT: http://www.gratisdns.dk/index.phtml?side=transfer og http://gratisdns.dk/?size=400&side=51 er siderne du skal have fat i tror jeg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.