mboost-dp1

Flytte partition

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
30. nov. 2005 19:28
Jeg har købt en billig Packard Bell bærbar hvor producenten har valgt - af gud ved hvilken grund - at installere sit restore-skrammel på første partition på C: på 4 GB, mens WinXP ligger på den sekundære partition (45 GB)

Kan jeg på nogen måde vende det om, så rækkefølgen bliver rigtig? Jeg ved man kan med Partition Magic, men det program har jeg ikke lige i indkøbsplanerne, så findes der et godt gratis alternativ?
Gravatar #2 - front243
30. nov. 2005 19:31
Nu er jeg ikke Windows Guru, jeg bruger linux, men jeg fandt denne side, gad vide om det ikke kan bruges?

How to change drive letter assignments in Windows XP
Gravatar #3 - mrmorris
30. nov. 2005 21:00
#2 Man kan ikke ændre på en systempartition på denne måde.

#1 Det kan lade sig gøre, men husk på at der er masser af software der sikkert ikke vil virke efterfølgende pga. de referer til D:

Anyway, her er hvad jeg ville gøre i givet fald. Fjern C: partitionen helt, du kan så altid udnytte pladsen senere. Boot nu op med din Windows CD og vælg fejlsikret tilstand med konsol. Her skriver du "fixmbr <enter>" som vil skrive en ny master boot record på disken, der peger på din windows partition. Så starter du op normalt og bygger en 4GB partition du så kan bruge til... whatever.
Gravatar #4 - Simm
1. dec. 2005 08:00
#3: Det bliver intet problem mht. referencer mv. da den sekundære partition hedder C: - men tak for tippet :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login