mboost-dp1

For lille strømforsyning?

Gå til bund
Gravatar #1 - BHC_Crux
10. sep. 2005 20:01
Hej mennesker!

Ville lige høre om det kan være rigtigt at følgende fejl skyldes en for lille strømforsyning: Ved opstart af windows stopper "den blå bar" med at rulle mod højre.

Min nuværende strømforsyning er en zalman 300 watt og 18 ampærer på 12v, og mit hardware er som føler:

DVD-Drev
CD-RW-Drev
512mb ram
Harddisk
AMD XP 2100+ Processor
Onboard lyd og lan
ATI Radeon 9500 PRO @ 9700 PRO

Mange tak for alle svar!
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
10. sep. 2005 20:12
Hvis din strømforsyning leverer 18 ampærer så lyder det meget logisk at din computer ikke kører særligt meget. :)

Spøg til side du mener jo nok 18 ampere. Såfremt du ikke kører med mange harddiske, dvd-dreve osv. ser jeg ikke, at din strømforsyning skulle være underdimensioneret.
Gravatar #3 - amokk
10. sep. 2005 20:25
prøv at loade BIOS defaults og se om det ikke hjælper - hvis ikke så pil alt hardware som ikke er nødvendigt for at starte windows, ud af maskinen og prøv igen
Gravatar #4 - BHC_Crux
10. sep. 2005 20:52
Hehe, selvfølgelig amperer! : )

Jeg har lokaliseret problemet til min brænder! Der er tre kombinationer, med de to stik:

Molex+IDE-kabel = frys.
Molex = ikke frys.
IDE-kabel = ikke frys.

Jeg er ikke kvallificeret nok til at konkludre noget ud fra det, men det kan være at der er andre der er det??

Jeg har tjekket at brænderen er sat til at være master, både på kabel og jumper (og selvfølgelig også i bios, det kommer af sig selv)
Gravatar #5 - amokk
10. sep. 2005 20:57
prøv at sætte hele lortet til Cable select
Gravatar #6 - BHC_Crux
10. sep. 2005 21:07
Det hjælper ikke noget at sætte det på cable select. Det er det samme som før.
Gravatar #7 - BHC_Crux
10. sep. 2005 21:09
Bliver jeg bare nødt til at konkluderer at min brænder er fucked?
Gravatar #8 - nightH
10. sep. 2005 21:51
#7: det kan jo også være dit kabel, kan du "se" brænderen i bios ? og sidder den alene på kablet ?
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
10. sep. 2005 21:52
prøv at sæt brænderen over i en anden maskine, hvis du har muligheden for det
Gravatar #10 - BHC_Crux
11. sep. 2005 01:34
Brændren virker fint i andre maskiner. Både firmware i brændren og bios på boardet er opdateret. Jeg konkludrer at der på en eller anden måde er en fejl i samarbejdet mellem de to dele. Jeg opgiver at få rettet den, og køber en ny brænder.
Gravatar #11 - amokk
11. sep. 2005 12:48
#10 du har da let til penge hvis du bare kan løse dine problemer ved at købe nyt...

har du prøvet med SAMME IDE kabel i en anden PC? og set om det virker? Sidder brænderen sammen med en anden enhed på kablet?

hvis brænderen virker i en anden PC kan du være ret sikker på at fejlen ikke ligger i den.
Gravatar #12 - BHC_Crux
11. sep. 2005 13:39
Altså, hvis skidtet ikke virker må man jo købe noget andet. Men du mener ikke det er brænderen der er problemet, hvad er det så?
Gravatar #13 - amokk
11. sep. 2005 13:40
som jeg siger, prøv med et andet kabel, prøv at sætte den alene, eller sammen med andre enheder, sæt den på et andet stik på din PSU
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login