mboost-dp1

Format c:

Gå til bund
Gravatar #1 - thunderstone
30. mar. 2004 15:00
Jeg har et problem...
Jeg sidder lige og prøver at formatere mit c drev ude fra dos, men den bliver ved med at svare "Bad command or file name" jeg brugte en fdisk til at fjerne alt til min computer med, men sagde at jeg derefter skulle formatere, hvilket jeg nu ikke kan...
Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Gravatar #2 - Raenil
30. mar. 2004 16:19
Ehm - hvorfra har du kørt FDisk?
Gravatar #3 - Bubel
31. mar. 2004 05:27
Den fejlmeddelelse tyder på at den ikke kan finde format programmet.
Hvis du booter fra en diskette kan det være den ligger under biblioteket "dos"
Gravatar #4 - aronhenning
4. apr. 2004 21:41
Når du har fjernet din partition med Fdisk, skal du bagefter oprette en ny partition (også med Fdisk)

Alt på din harddisk erblevet fjernet, så hvis du ikke har en bootdisk med Fdisk og format, bliver du nødt til at lave en sådan fra en anden computer.

og til #3
Når han har kørt Fdisk er der ikke noget dos bibliotek, da der slet ikke er noget på harddisken (og der ikke er nogen biblioteker på en almindelig windows eller dos bootdisk)
Gravatar #5 - Bubel
4. apr. 2004 22:31
#4 fair nok, du havde ret, bootdisken laver et ramdrive D: hvor dos biblioteket ligger.
Men nu du siger det, så skulle bootdisken gerne sætte en path op så man kan benytte kommandoen hvorsomhelst.....

Det lyder meget sandsynligt at han har været inde og slette sine partitioner og så "glemt" at lave en ny.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login