mboost-dp1

"gør det selv" TDC ingen net før, hvordan?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
9. dec. 2005 10:16
Jeg skal i dag installere net for en, og en anden i morgen.

Begge steder har der ikke været tilsluttet bredbånd før, kun stofa net et af stederne.

Har valgt en "gør det selv" installation, for at spare lidt, og for ikke at vente i 6 uger på TDC har tid.

Giver det hele bare sig selv, for mindes i tidernes morgen da vi havde TDC at der kom en tekniker ud for at sætte sådan en lille boks op på vægen, hvorfra der gik en ledning ned i skillefilteret. Bliver den bare sat op for at han har noget at give sig til, så man ikke bliver helt snydt når man vælger at de skal gøre det for en, eller hvordan hænger det sammen?

Pointen, er der noget jeg skal vide inden jeg sætter det op, såsom der skal rodes med ledninger i forhold til den lille boks boks på vægen?
Gravatar #2 - buch
9. dec. 2005 10:29
kan dette her være den boks jeg mindes TDC satte op hos mig selv i tidernes morgen, eller hvad? http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php...
Gravatar #3 - hgul
9. dec. 2005 10:31
De har i hvert fald sat et eller andet op, og har derfor sikret at samtlige telefonstik i huset derefter vil virke .. Ved en gør det selv installation skal forbindelsen, så vidt jeg husker, etableres ved det første telefonstik i huset, og derefter vil resten ikke virke ..

Men sætter du sådanne filtre op selv, så vil de ifølge TDC virke, det kunne man ikke tidligere ..
Gravatar #4 - buch
9. dec. 2005 10:35
Hvordan finder jeg ud af hvor det første stik går ind i huset?

De skriver på siden jeg henviser til, at man kan slutte 3 telefoner til med det "nye smarte" kombistik.
Har forstået det sådan at der i pakken er blevet tilsendt nogen flere af disse kombi stik.
Gravatar #5 - DUdsen
9. dec. 2005 18:52
#1 du skal forbinde 2 bokse og det kan stort set ikke gøres forkert

#4 det stik telefonen er sat til i det behøver teknisk set ikke værre det første stik de er serieforbundne, det er kun hvis man har flere telefoner det er vigtigt for her skal alle telefoner sluttes til skille filteret.

Jeg ved ikke hvad de taler om med kombistik men de er vel bare ekstre skille fiktre der skal ind imellem vægstik og telefon, for at omforme signalet, prøv dig frem det er ikke raket viden skab og i sidste ene kan du altid bare trække putte telefonledningern i det "første" stik dvs det stik hvor modem og skillefilter sættes til
Gravatar #6 - Kadann
9. dec. 2005 23:46
#4 -

For at sætte tre telefoner til, skal du bruge tre kombifiltre, men der er åbenbart erfaring for at der kun kan bruges tre.. grunden kender jeg ikke, men måske giver det en eller anden form for støj eller signaltab, som går ud over forbindelsen.

I pakken er der kun ét kombistik, som har erstattet de tidligere skillefiltre der blev leveret med ADSL-udstyret. Forskellen er blot at i stedet for at man havde et trepolet telefonstik, 2 kabler og selve filterboksen, så har man blot bygget filtret ind i det trepolede telefonstik.

Som #5 siger, så behøver det ikke at være det første stik du benytter, men TDC garanterer kun at det virker i første stik, da man selv står for alt efter det første stik og der sagtens kan være en ret spændende kabelføring, samt gjort brug af kabel af tvivlsom kvalitet, så det ganske enkelt ikke virker.

Som #5 også siger, så bare sæt udstyret sammen og prøv dig frem i de stik der er til rådighed, det tager typisk et par minutter for modemmet at komme i sync med centralen, så hav lidt tålmodighed. Du vil kunne se i manualen hvilke lamper der skal lyse på modemmet for at du har hul igennem.. og du kan sagtens få signalet til modemmet, uden at computeren er sluttet til.
Gravatar #7 - buch
10. dec. 2005 20:06
Man kan kun håbe på at deres teknikere bliver bedre efter opkøbet, for da jeg sad med det i går, fandt TDC selv ud af at de lige havde glemt at åbne for forbindelsen som aftalt!
Gravatar #8 - Kadann
10. dec. 2005 20:12
#7 -

Menneskelige fejl kan jo ske, uanset om det er TDC, Cybercity eller et helt tredie firma.. det tvivler jeg på at et opkøb vil ændre på. ;)
Gravatar #9 - buch
10. dec. 2005 20:37
#8 det er menskeligt at fejle, men gad godt vide hvad han lavede ude i den boks den anden dag, hvis det ikke var den forbindelse;)
Gravatar #10 - DUdsen
10. dec. 2005 22:00
#9 de åbnede for forbindelsen til en af naboerne fordi teknikeren ikke helt kunne tyde sekretærens håndskrift ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login