mboost-dp1

Grafikkort med tv-out

Gå til bund
Gravatar #1 - Kjellerup
12. sep. 2004 20:53
Jeg er på udkig efter et grafikkort med tv-out. Det skal være med Radeon chipsæt og ligge i prisklassen kr. 600-700.

Mit system:
1200 MHz Duron
512 MB RAM (pc133)
SL-75KAV bundkort (soltek)

Er der nogen der kan anbefale et kort som passer til dette system?
Gravatar #2 - amokk
12. sep. 2004 21:45
jep, www.edbpriser.dk, hardware, grafikkort, søg efter de krav du har

dit bundkørt bruger AGP til grafikkortet
Gravatar #3 - commy
12. sep. 2004 21:47
Hvorfor skal det lige være med Radeon chipsæt? Efter min mening laver Radeon-kort ikke et specielt godt TV-billede.

Jeg vil hellere opfordre dig til at købe et kort med Geforce FX5200 chipsæt, de koster mellem 500-600 kr. og laver et rigtig flot billede.
Gravatar #4 - Kjellerup
12. sep. 2004 22:50
#3 commy

Tak for svaret

[Hvorfor skal det lige være med Radeon chipsæt? Efter min mening laver Radeon-kort ikke et specielt godt TV-billede.]

Grunden til at det skulle være et Radeon var, at jeg havde hørt at det skulle give det bedste tv-billede :-)
Desuden har jeg haft et Geforce 2 TI med tv-out i længere tid, som jeg ikke har fået til at virker med mit fjernsyn (har prøvet med 2 sæt). Derfor tænkte jeg at jeg ville prøve Radeon.

[Jeg vil hellere opfordre dig til at købe et kort med Geforce FX5200 chipsæt, de koster mellem 500-600 kr. og laver et rigtig flot billede.]

Men så jeg vil da lige revurderer mine overvejelser. Jeg har kigget lidt på den her og den her. Jeg går ud fra at "TV-ud" og "S-videoudgang" er det samme, eller...?
Gravatar #5 - hundeboll
12. sep. 2004 22:54
#4 Kjellerup:
Jeg har ikke den helt samme opfattelse som Commy. Både min kammerat og jeg har bærbar computer, en med GeForce og en med Radeon. Her er det klart Radeon der kommer med det bedste billede. Denne sammenligning er dog lavet med Radeon M7500 og GeForce2Go. Har hørt at NVidia skulle have forbedret deres tv-out væsentligt.
Gravatar #6 - Kjellerup
13. sep. 2004 08:36
#5 Hunn

Ja, jeg har som sagt også haft lidt problemer med mit GeForce2Ti, og derfor vile jeg prøve Radeon. Men nu er jeg da lidt i tvivl.
Gravatar #7 - commy
13. sep. 2004 09:04
De fleste tv-out kort i bærbar computere har elendigt billede kallitet. Jeg mener heller ikke at alle Geforce kort har et godt billede, men netop deres FX5200 chipsæt laver et rigtig godt billede.

Dette chipsæt er også det mest foretrukne inden for PVR scenen, nogle andre gode ting om FX5200 kortet er nVidias drivere som giver en masse ekstra features end konkurrenternes. Her tænker jeg på overscan og rigtige tv-opløsninger (720x576) og ikke kun pc-opløsninger (640x480, 800x600 etc).

De kort du har kigget på ser gode nok ud, så længe de har FX5200 chipsæt så er resten underordnet. S-video og composit er de stik der normalt sidder på tv-out kort, composit er det runde "phono" stik og s-video er det der ligner et PS/2 stik (og giver det bedste signal). Så gå efter et med s-video, der følger normalt også en converter med til composit hvis dit TV ikke har s-video indgang.
Gravatar #8 - Kjellerup
13. sep. 2004 14:42
Nåh men, nu har jeg bestilt der her, så nu må vi se om jeg kan få det til at virke.

Tak for svarene til alle
Gravatar #9 - Kjellerup
14. sep. 2004 20:07
Så er kortet kommet, og det virker perfekt. Billedet er skarpt og det hele :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login