mboost-dp1
Hakker i lyden + Dual-core
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey.
Har fået ny pc her i slutningen af december, men har altså nogle problemer med min lyd.
Mit setup hedder:
MB: MSI P965-Neo-F, P965, LGA775
Proc.: Intel Core 2 Duo E6400, BOX, LGA775
Grafik: MSI NX7950GT-VT2D512EZ, PCI-E, 512MB
HD: Seagate 7200.10 320GB, 16MB, SATAII
Kabinet: Antec NSK6500, Miditower, 430 Watt PSU
Ram: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB
Den er købt hos www.shg.dk, så I burde kunne finde produkterne og specs der...
a) Problemet er at når jeg spiller MP3'er med winamp eller spiller et spil og computeren er "presset", ved fx at brænde en CD eller kopiere ting, så hakker lyden på en måde hvor det går helt langsomt imens.
Benytter blot det onboard lydkort der sidder på motherboardet.
Har downloadet seneste driver...
b)Derudover har jeg også det problem at der ikke er noget bassignal i hovedtelefon-udgangen på fronten af kabinettet...
c) Nu har jeg jo anskaffet mig en dual-core - hvordan får man mest muligt ud af sådan en? Nogen tips?
Nogen der har forslag til hvordan jeg kan løse mine problemer, samt optimerer min dual-core oplevelse?
På forhånd mange tak!
Mvh.
Peter MC
aka
McPeter
Har fået ny pc her i slutningen af december, men har altså nogle problemer med min lyd.
Mit setup hedder:
MB: MSI P965-Neo-F, P965, LGA775
Proc.: Intel Core 2 Duo E6400, BOX, LGA775
Grafik: MSI NX7950GT-VT2D512EZ, PCI-E, 512MB
HD: Seagate 7200.10 320GB, 16MB, SATAII
Kabinet: Antec NSK6500, Miditower, 430 Watt PSU
Ram: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB
Den er købt hos www.shg.dk, så I burde kunne finde produkterne og specs der...
a) Problemet er at når jeg spiller MP3'er med winamp eller spiller et spil og computeren er "presset", ved fx at brænde en CD eller kopiere ting, så hakker lyden på en måde hvor det går helt langsomt imens.
Benytter blot det onboard lydkort der sidder på motherboardet.
Har downloadet seneste driver...
b)Derudover har jeg også det problem at der ikke er noget bassignal i hovedtelefon-udgangen på fronten af kabinettet...
c) Nu har jeg jo anskaffet mig en dual-core - hvordan får man mest muligt ud af sådan en? Nogen tips?
Nogen der har forslag til hvordan jeg kan løse mine problemer, samt optimerer min dual-core oplevelse?
På forhånd mange tak!
Mvh.
Peter MC
aka
McPeter
#1a - at lyden hakker er sandsynligvis relateret til I/O på din disk ved belastning, eller et svagt bundkort. Har du opdateret bios?
#1b kontroller at der ikke er en kold-lodning eller en pin-connector der er hoppet af mellem bundkort og udgangen på fronten.
#1c prøv med SATA RAID, hvor du spejler diskene (kræver en disk mere).
#1b kontroller at der ikke er en kold-lodning eller en pin-connector der er hoppet af mellem bundkort og udgangen på fronten.
#1c prøv med SATA RAID, hvor du spejler diskene (kræver en disk mere).
Jeg har samme problem på mit Dual-Core setup. Når jeg laver noget "intensivt" arbejde med CD'en, så har lyden tendens til at fucke.
Jeg har et Asus P5B-VM motherboard (sucks by the way). Har self alle drivere osv installeret. :D
Jeg har et Asus P5B-VM motherboard (sucks by the way). Har self alle drivere osv installeret. :D
Jeg har ikke oplevet problemet. Jeg har en Core Duo i min laptop og iTunes har ikke brokket sig, selvom jeg har fuld gas på en Zope + DB og en WMware server.
Jeg har en splinter ny SATA II hdd fra Maxtor, og 2gb DualChannel RAM fra OCZ, så ikke umiddelbart..
Tak for input.
#2 - altså I/O på min harddisk - så meget trækker en lille mp3-fil jo heller ikke? Mener jeg har opdateret alt det jeg kunne, men vil lige tjekke bios-opdateringen efter imorgen.
Mht. frontudgang, så må jeg jo lige prøve at skille den ad og følge kablerne...
At køre RAID - forbedrer det dual-core oplevelsen? Tænkte mere på om der var nogle måder at optimere hvad hver del af processoren der bruges til hvad? I joblisten under ydeevne har jeg jo fx 2 vinduer over processorforbrug.
#4 - jeg prøver at downloade det og kontrollere varmen...
#2 - altså I/O på min harddisk - så meget trækker en lille mp3-fil jo heller ikke? Mener jeg har opdateret alt det jeg kunne, men vil lige tjekke bios-opdateringen efter imorgen.
Mht. frontudgang, så må jeg jo lige prøve at skille den ad og følge kablerne...
At køre RAID - forbedrer det dual-core oplevelsen? Tænkte mere på om der var nogle måder at optimere hvad hver del af processoren der bruges til hvad? I joblisten under ydeevne har jeg jo fx 2 vinduer over processorforbrug.
#4 - jeg prøver at downloade det og kontrollere varmen...
at køre i RAID vil efter min mening forbedre Harddisk oplevelsen - hvis man kan sige det sådan. Du får meget ekstra performance på diskene, så på sin vis, vil det selvfølgelig gøre, at det hele går stærkere.
og nej, en MP3 fil trækker ikke meget load på HDD'en. Windåse styrer selv, hvad hver processor skal bruges til, men hvis du i joblisten højreklikker på en process og derefter trykker "Set Affinity" (ved ikke hvad den hedder i dansk dåse) kan du vælge hvilke kerner processen må benytte.
at køre i RAID vil efter min mening forbedre Harddisk oplevelsen - hvis man kan sige det sådan. Du får meget ekstra performance på diskene, så på sin vis, vil det selvfølgelig gøre, at det hele går stærkere.
og nej, en MP3 fil trækker ikke meget load på HDD'en. Windåse styrer selv, hvad hver processor skal bruges til, men hvis du i joblisten højreklikker på en process og derefter trykker "Set Affinity" (ved ikke hvad den hedder i dansk dåse) kan du vælge hvilke kerner processen må benytte.
Har prøvet at køre SpeedFan nu.
Den vil slet ikke vise RPM for nogen fans overhovedet...
Min temp siger:
System 28C (pil ned)
CPU 34C (pil ned eller grønt V)
AUX 50C (flamme eller grønt V) - hvad dækker AUX over? grafik?
HD0 43C (grønt V)
Temp1 28C (pil ned)
Synes da ik det lyder urimeligt?
Den vil slet ikke vise RPM for nogen fans overhovedet...
Min temp siger:
System 28C (pil ned)
CPU 34C (pil ned eller grønt V)
AUX 50C (flamme eller grønt V) - hvad dækker AUX over? grafik?
HD0 43C (grønt V)
Temp1 28C (pil ned)
Synes da ik det lyder urimeligt?
SpeedFan hint
If you read 0 RPMs for a fan, enter CONFIGURE / ADVANCED and select a higher FAN DIVISOR.
Ja AUX temp er i hvertfald høj. Hvis det er graffikkort og det er for varmt kan det vel også føre til ustabilitet i systemet? Det må der være nogle andre som kan oplyse om.
Synes umiddelbart også din HD temp er meget høj...
Kan kun få CPU0 fan frem og den siger 884 RPM.
Men det passer vel også meget godt - har passiv køling på grafikkort og selvom der er 2 processorer, så er de jo uner samme blæser...
Har dog 2 blæsere i kabinet som den ik kan se...
I min manual til grafikkort står der at den skal op på over 100 grader før man kan mærke det på performance...
Men det passer vel også meget godt - har passiv køling på grafikkort og selvom der er 2 processorer, så er de jo uner samme blæser...
Har dog 2 blæsere i kabinet som den ik kan se...
I min manual til grafikkort står der at den skal op på over 100 grader før man kan mærke det på performance...
Der er også et andet problem - jeg er igang med at installere WOW:TBC og bemærkede lige at når min pc er belastet med installereing, så hakker musens bevægelser også når man bevæger den hen over skærmen... det er som om at opdateringshastigheden er sat væsentligt ned.
Tænker det måske hænger sammen med mine lydproblemer?
Tænker det måske hænger sammen med mine lydproblemer?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.