mboost-dp1

Harddisk stået af? Hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Bjørn
8. mar. 2007 21:08
Hej
Min mors bærbar er gået kaput - Thinkpad R51 - XP
Når jeg booter op får jeg flg. fejlmeddelelse: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Den forslår at jeg starter op i fejlsikret tilstand, men der får jeg samme fejlmeddl. Ergo jeg kan ikke komme ind i windows.-

Harddisken lyder heller ikke helt sund, der kommer nogle underlige lyde fra den. Når jeg booter op kan jeg godt komme ind i IBM´s rescue and recovery men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan bruge det til noget!

Hvad gør jeg?
Prøver at låne et case til harddisken og smider den til min egen vis USB? Det kan ikke gøre mere skade vel?

Jeg takker på forhånd for kyndig hjælp
Gravatar #2 - peter_m
8. mar. 2007 22:25
#1 Med mindre du bryder garantien eller ødelægger disken, når du tager du ud, burde der ikke være nogen fare ved at forsøge USB finden.
Gravatar #3 - buch
8. mar. 2007 22:58
Du bryder ikke nogen garanti ved sådanne forsøg. Hvis IBM mener man har brudt garantien og beskadiet produktet, er det deres bevisbyrde at bevise du selv var skyld i skaden.

Eftersom det er en R51 model, tror jeg ikke man skal regne med at der er garanti på den mere?
Gravatar #4 - svappe
9. mar. 2007 08:17
Har lige haft samme problem med en vens bærbar.
Det endte med jeg måtte formatere maskinen uden at få adgang til data. Det gjorde disken brugbar i en tid, men den styrtede igen efter kort tid....
Gravatar #5 - Bjørn
10. mar. 2007 11:32
#2 & #3
Jo der er faktisk stadig garanti på maskinen. Men min mor har bærbaren i forbindelse med sin arbejdsplads så jeg vil lige lade teknikerne ser på sagerne først. Ellers må jeg selv i gang.

Der lyder ikke godt!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login