mboost-dp1
HDD får computer til at lukke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Har købt ny HDD til en ven.
Computern lukker uprovokeret ned, efter den er kommet i.
Har sat den som Master, (har kun den ene HDD).
Der kan gå alt fra 2min til 1 time, før den lukker.
Har opdateret bios.
Benytter windows xp pro.
Har hevet grafikkortet ud, så den bruger det onboardé.
Der er en under bedømelse af HDD på edbpriser.dk, der nævner de samme problemer..
Western Digital Caviar WD2000JB Special Edition 200 GB
Computern lukker uprovokeret ned, efter den er kommet i.
Har sat den som Master, (har kun den ene HDD).
Der kan gå alt fra 2min til 1 time, før den lukker.
Har opdateret bios.
Benytter windows xp pro.
Har hevet grafikkortet ud, så den bruger det onboardé.
Der er en under bedømelse af HDD på edbpriser.dk, der nævner de samme problemer..
Western Digital Caviar WD2000JB Special Edition 200 GB
Start med at slå automatisk genstart* fra i XP hvis du ikke har gjort det, så burde du gerne få en STOP-fejl med oplysninger om hvad der er galt (noter gerne alle hex koder (formateret sådan: 0x000000000)) og hvad du ellers får at vide (tag et billede hvis du har et digital kamera).
Hvad enten det er en software (driver) eller hardwarefejl burde XP give dig lidt oplysninger om hvad der skete.
* Egenskaber for Denne Computer -> Avanceret -> Start og Genoprettelse -> Fjern markering i Genstart Automatisk
Hvad enten det er en software (driver) eller hardwarefejl burde XP give dig lidt oplysninger om hvad der skete.
* Egenskaber for Denne Computer -> Avanceret -> Start og Genoprettelse -> Fjern markering i Genstart Automatisk
Hvis du søger på wusb20xp.sys på google og STOP vil du se at det er en del af Windows USB subsystem, hvilket undre mig lidt. Har du samtidig sat andre enheder til, ud over harddisken?
I et af det første links fra google bliver MSKB artikel 822603 nævnt og der linkes til en update.
Om det vil løse dit problem ved jeg ikke, men du kan da prøve, specielt fordi en ny HDD ikke burde crashe windows, da der normalt bruges den samme driver til alle (Hard)diske.
Hvis det ikke løser problemet, så prøv at sætte disken i en anden computer, hvis samme fejl opstår på den kan du godt regne med at disken er defekt (produktionsfejl/designfejl) og du kan kræve at få en ny/tilsvarende produkt.
Hvis problemet er løst så klap i hænderne og vær glad! :-D
I et af det første links fra google bliver MSKB artikel 822603 nævnt og der linkes til en update.
Om det vil løse dit problem ved jeg ikke, men du kan da prøve, specielt fordi en ny HDD ikke burde crashe windows, da der normalt bruges den samme driver til alle (Hard)diske.
Hvis det ikke løser problemet, så prøv at sætte disken i en anden computer, hvis samme fejl opstår på den kan du godt regne med at disken er defekt (produktionsfejl/designfejl) og du kan kræve at få en ny/tilsvarende produkt.
Hvis problemet er løst så klap i hænderne og vær glad! :-D
#7 Som #6 også nævner, så kommer fejlen fra USB-subsystemet. Jeg kan ikke umiddelbart se hvad en ny HD skulle have med USB'ens resourcer at gøre, med mindre da der er tale om at du nu er gået over til SATA og SATA'ens IRQ adresse konflikter med din USB-host.
Du kan kun teste dette på den hårde måde, nemlig ved at undvære Internettet et par timer og se hvad der sker (fjern USB-receiver og driver midlertidigt).
Du kan også prøve blot at kilde Windows lidt på maven, ved at benytte an anden USB port.
Du kan kun teste dette på den hårde måde, nemlig ved at undvære Internettet et par timer og se hvad der sker (fjern USB-receiver og driver midlertidigt).
Du kan også prøve blot at kilde Windows lidt på maven, ved at benytte an anden USB port.
mrmorris:
Ike drille XP med at den ikke kan abstrahere fra forskellige USB-porte (er selv fucking træt af at min printer bliver installeret på ny, hver gang jeg propper den i en ny port!).
@buch: prøv det mrmorris skriver: eliminer så mange fejlkilder som muligt, i dette tilfælde ved at fjerne netkortet. Ellers prøv at installere den opdatering jeg linkede til tidligere (et stykke nede i artiklen), den kan muligvis løse dit problem.
Ike drille XP med at den ikke kan abstrahere fra forskellige USB-porte (er selv fucking træt af at min printer bliver installeret på ny, hver gang jeg propper den i en ny port!).
@buch: prøv det mrmorris skriver: eliminer så mange fejlkilder som muligt, i dette tilfælde ved at fjerne netkortet. Ellers prøv at installere den opdatering jeg linkede til tidligere (et stykke nede i artiklen), den kan muligvis løse dit problem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.