mboost-dp1

HELP! WinXP Home problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 12:29
Hej,
Sidder her med en vens computer (amdXP 3700+, 2gb ram, maxtor 250gb) som umiddelbart har fået noget slemt malware af en slags, som gør at man ikke kan komme ind og flytte nogle ting over på en anden hdd igennem en anden pc, kan ikke komme ind på hans egen pc eller noget.

Problemet er at han har forsøgt at geninstallere Windows, men af en underlig grund genstarter den bare igen og igen og kører chkdisk uden at finde fejl. Jeg kan heller ikke komme ind via safe mode, da står den bare og blinker og genstarter så til sidst.

Han har en masse billeder som helst ikke må slettest. Jeg har prøvet at tage en image med ultraISO uden held (kan ikke se dem) fra min Vista pc.

Desuden kan jeg heller ikke starte forfra med installetionen af xp, den starter direkte fra "Installere Windows" fasen.

XP home er lovligt og med ægte serialkey og alt det pjat der.

kender ikke noget til linux så hvis man kan noget igennem det, skal jeg guides igennem :)

Plz help.

tilføj mig evt. til messenger opel.4ver at gmail.com
så er det nok lidt nemmere for alle parter :)
Gravatar #2 - Zehnox
4. jan. 2007 14:24
Nu siger du at han har forsøgt at geninstallere windows? Dvs. at der er to partitioner, hvor billederne så ligger på den anden partition?

og du siger også, at du ikke kan kopiere filerne hvis den eks. sidder i en ekstern HDD boks?

Hvis det er tilfældet, så lugter det lidt af bad sectors, eller ødelagt mekanik, og ikke vira.

Den laver ikke nogle underlige klikke-/knase- etc. lyde når den kører?
Gravatar #3 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 15:44
Ja har ingen (e)sata ekstern hdd boks, så satte den bare ind i computeren via sata. (altså ligesom en normal hdd) Og der kan jeg ikke få adgang til filer (permission), altså kan godt se dem, men ikke flytte dem eller kigge på billederne.

Den siger intet unormalt overhovedet og vibrere heller ikke synderligt..
Gravatar #4 - kinaholm
4. jan. 2007 17:05
Går ud fra filformatet er NTFS.
Hvis det er, skal du være sikker på din bruger står som owner af disken(og filerne) - se mit Screenshot. hvis du skal fikse det skal du lige sætte kryds i "replace owner on subcontainers and objects" - bagefter lukker du vinduet og åbner det igen. For så at sætte administrators til full control ;)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 17:15
Det er NTFS.
På hvilken computer skal jeg gøre det? Har prøvet at gøre det på Vista men umuligt. Kan stadig ikke få adgang.
Gravatar #6 - kinaholm
4. jan. 2007 17:39
Du burde kunne gøre det ved begge.
Er du sikker på de ikke er NTFS krypterede ?
Gravatar #7 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 19:08
Jeg kan jo ikke komme ind på computeren uden jeg bruger Vista og der er jeg sat som owner og alle har rettigheder til alt..
Det er rimelig lort...
Gravatar #8 - PhilipBjerre
4. jan. 2007 19:17
Hvis computeren er købt et sted, kan det være, at der er support at hjælpe der?

Kan du tage harddisken ud af computeren og sætte den ind i en anden XP-pc og sætte den som sekundær og få adgang til den derfra? :)
Gravatar #9 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 19:27
har ingen XP maskiner med sata og ingen xp installationer hjemme pt... kan man evt. købe sådan en her -> http://www.ps2bootchip.dk/shop/usb_til_sata___ide_...
? og lade den fungere som xHDD og derved tage backup og formatere?
Gravatar #10 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 19:31
har lige fundet ud af at jeg har en xp cd med key liggende så det må jeg prøve...

når jeg skal sætte den i, skal den så være slave eller master, når jeg har en hdd i iforvejen?
Gravatar #11 - Zehnox
4. jan. 2007 19:43
Hvis det er en SATA Disk skal du bare sætte den til - så finder controlleren selv ud af resten.

Ellers skal den sættes til slave, da din bootdisk vil sidde i som master (det er i hvertfald mest normalt)
Gravatar #12 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 19:59
Okay, prøver jeg i weekenden... Tak for hjælpen (indtil videre :D)
Gravatar #13 - JAB
5. jan. 2007 12:02
#12, du kan lave en "boot cd" med BartPE (http://www.nu2.nu/pebuilder/) med den får du en minni winxp, som du kan bruge til at browse harddisken med, idet du snakker om sata vil jeg anbefale at du tilføjer driveren til imaget så du slipper for floopy under boot.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
5. jan. 2007 12:30
har fået anbefalet et program som hedder SpinRite 6 som jeg lige vil prøve.. skulle være utrolig nemt at bruge.
Gravatar #15 - Zehnox
5. jan. 2007 12:34
Det er det også, men jeg er ikke sikker på, at det lige passer til dit formål.

Det bruges hovedsageligt til at finde og reparere bad sectors / restorere tabt data i ødelagte sectors på en hdd, eller lave "surface scans".

Hvis du skal bruge noget til at kopiere dataet, så kan jeg anbefale EasyRecovery 6 fra OnTrack, eller RecoverMyFiles (OnTrack's er pææænt dyr!).
Gravatar #16 - MiniatureZeus
7. jan. 2007 13:42
Sidder lige med pcen igen nu, og til alt held opdager jeg denne fejlmeddelse som jeg når at tage et billed af med min mobil:
"Isass.exe
Intialiseringen af SAM (Security Accounts Manager) mislykkedes på grund af følgende fejl: Mediet er skrivebeskyttet. Fejlstatus: 0xc0000189. Klik på OK for at lukke systemet og genstarte i Fejlsikret tilstand. Hændelseloggen indeholder mere udførlige oplysninger. "

Jeg kan imidlertidigt ikke se hændelsesloggen, da den ikke vil gå ind i windows. Det skal siges at beskeden ikke er der hver gang og pcen genstarter efter 2 sekunder (tak BestPic!)
Gravatar #17 - Zehnox
7. jan. 2007 14:52
Wow, det var noget af en fejl. Det lyder som om der er gået et eller andet grueligt galt under installationen!

Og lige for at være sikker, så er det på din vens pc at denne fejl kommer når den starter ikk?
Gravatar #18 - MiniatureZeus
7. jan. 2007 15:02
jo det er på min vens... og han skal bruge den imorn kl 8 senest..

men hvor store er chancerne for at få billederne tilbage, hvis man formatere, hvis jeg bruger RecoverMyFiles ell. lign. program?
Gravatar #19 - MiniatureZeus
7. jan. 2007 15:26
lukker tråden da jeg er igang med at formatere computeren.
Takker for hjælpen :)
Gravatar #20 - Zehnox
7. jan. 2007 16:47
Altså, det kan sagtens lade sige gøre at få billederne ud, efter en formatering. Hvis altså ikke at de bliver overskrevet af windows installationen.
Gravatar #21 - MiniatureZeus
7. jan. 2007 17:16
har lige et tillægsspørgsmål:
er igang med installationen, og nu skal jeg så skrive cd-key.
Min ven er imidlertidigt ikke hjemme og jeg har ikke keyen hos mig, så kan jeg godt finde en key på nettet, vel og mærke ulovlig, og så bruge den til lige at starte op, og så derefter ændre den ulovlige key, til en lovlig uden at geninstallere?
Gravatar #22 - kinaholm
7. jan. 2007 17:48
Altså, du vil gerne smide en ulovlig ind nu - og så spørger du om du kan ændre den senere ?
hvis det er spørgsmålet, så ja ;)
Gravatar #23 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 08:22
#22 holmZ
Ja ;D det var det jeg mente :)
Gravatar #24 - kinaholm
8. jan. 2007 09:12
Det kan du godt - skal nok lige sende et linkt til dig, til et stykke software der kan gøre det :)
Gravatar #25 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 09:20
Takker :)
Gravatar #26 - kinaholm
8. jan. 2007 10:32
Her ;)
Gravatar #27 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 10:48
#26 takker må jeg lige kigge på når han finder key'en
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login