mboost-dp1

Hey!! min X fucker

Gå til bund
Gravatar #1 - hundeboll
29. nov. 2002 11:59
Bruger X på min Debian, men efter en aften hvor alt gik godt rebootede jeg. Det skulle jeg ikke have gjort, da fejlmeddelelsen: 'no screen(s) found' kom da den skulle starte X.
Jeg har fået et indtryk af, at jeg ikke er den eneste der har prøvet dette, men jeg kan ikke få X tilbage. Har prøvet at køre 'dpkh-reconfigure xserver-xfree86' og dette hjalp ikke. Prøvede at fjerne Xserver-xfree86 helt med apt-get, for så at lægge det ind igen, men dette hjalp heller ikke.
Jeg er totalt ny i debian (og andre linux-distr.), og har brugt det i en uges tid.
Jeg prøvede samme aften at installere europæiske fonte og skiftede locale.

Please hjælp mig, for jeg går snart død i debian.. :(
Gravatar #2 - SaD
29. nov. 2002 12:10
Fnis :)
Gravatar #3 - hundeboll
29. nov. 2002 12:14
SaD:
Tak.
Nu kører det bare perfekt. Jeg kunne aldrig have klaret det uden din kommentar. :)

...

Eller ik... :)
Gravatar #4 - SaD
29. nov. 2002 12:33
Sorry Hunn - really.
Men dine problemer ligger bare i en lang række af diskussioner vi har haft her på newz.dk, om hvor desktop-modne de respektive Linux-distros er.
Så det var bestemt ikke et "fnis" til dig, men et generelt "fnis" i den verserende debat :)
Jeg er da glad for at du nåede at opleve "en aften hvor alt gik godt" - hehe

sKIDROw er vidst Debian-mand - prøv om du kan fange hans interesse ved at skrive en besked til ham.
Håber du finder ud af det ;)
Gravatar #5 - hundeboll
29. nov. 2002 14:38
Det er så ok. Er megasyg og gad ikke til at side og kigge alledikussioner igennem. :(
Gravatar #6 - Gruesome
29. nov. 2002 16:26
Hunn, må jeg foreslå at læse error log filen igennem en ekstra gang for "ee" :) Havde selv problemet og det hjælper lige at kigge den igennem. Hvis der ikke er noget "ee" at se så prøv at slå frame buffer funktionen fra (er ikke heeelt sikker på det er hvad den hedder, men noget i den stil og du får den når du reconfigurere x)
Gravatar #7 - hundeboll
30. nov. 2002 16:42
Gruesome:
Har fået det op igen - ved at slå framebuffer fra :) Dog før jeg læste dit indlæg...

Tak hjælpen - og der kommer nok flere spørgsmål...
Gravatar #8 - sKIDROw
30. nov. 2002 18:03
=>hunn

Framebuffer er en experimental feature i kernen, som enten virker eller skaber problemmer.. ;)
Jeg er ikke lige så stærk i Debian mere, men er da ikke bange for en udfordring alligevel.. ;)

@ #4 SaD

"Sorry Hunn - really.
Men dine problemer ligger bare i en lang række af diskussioner vi har haft her på newz.dk, om hvor desktop-modne de respektive Linux-distros er."
Nu er Debian jo ikke ligefrem den mest desktopvenlige distro.. ;)
Da den bestemt kræver en del Linux kundskab og / eller tålmodighed.. :)
Prøv du iøvrigt at installere en defekt driver i Windows, og vurder igen om du stadig mener Windows stadig er så desktopmoden.. ;)
Han problem var jo netop en 'experimental' driver.

"Så det var bestemt ikke et "fnis" til dig, men et generelt "fnis" i den verserende debat :)
Jeg er da glad for at du nåede at opleve "en aften hvor alt gik godt" - hehe"
Hvis du referere til de få der beskriver opensource som det perfekte system uden fejl, så er jeg enig..
Dem har jeg ikke engang selv noget til overs for.. ;)

"sKIDROw er vidst Debian-mand - prøv om du kan fange hans interesse ved at skrive en besked til ham.
Håber du finder ud af det ;)"
Tidligere Debian bruger dog.. :)
Idag er jeg bidt af en gal Gentoo pingvin.. ;)
Men ja..
Jeg hjælper hvor jeg kan.. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login