mboost-dp1

Himem.sys? Men den er der..!

Gå til bund
Gravatar #1 - martinussen
22. maj 2003 18:39
Hej igen..

Når jeg starter min computer (pentium 2, 333 mhz. 64 mb. ram osv. styresystem: win98) Skrive den
"Himem.sys mangler
kontroller, at filen findes i windows mappen.

C:\>"

Jeg har så prøvet med en anden win98 harddisk. Det fungere, men ikke den første gang. Først skrev den også at den ikke kunne finde himem.sys.. Men det kan jo ikke passe.. For den har altid fungeret(win98 den anden).. Men efter nogle gange tænd/sluk gik den ind i windows.. og det fungerede..

Samtidigt: satte jeg så den anden harddisk i en anden maskine.. Det fungerede første gang.

Jeg byttede rundt igen. Men så ville den ikke finde himem.sys igen.. Jeg har prøvet "tænd/sluk"-metoden. Men uden held. Hvad kan fejlen være?

'(Den må ikke blive formateret.. men det burde jo hellere ikke være nødvendigt..)
Gravatar #2 - Wolly
22. maj 2003 18:49
Du kunne jo have skrevet det i samme tråd som du oprettede for et par dage siden!!!

Nå men prøv lige at smide nogle andre RAM-blokke i comp'en der ikke virker, og se hvad der sker... Det lyder som en RAM fejl!
Gravatar #3 - martinussen
22. maj 2003 19:58
#2 Nogle ram-blokker der ikke virker.. - Sådan nogle har jeg ikke. Jeg har en 128 mb. klods, og 2x256 mb. JEg har prøvet at skifte men uden held..
Gravatar #4 - martinussen
22. maj 2003 20:28
Nu har jeg prøvet med en 256 mb. sdram klods. Den kom ind først gang. Jeg genstartede. Men så skrev den at jeg skulle kontrollere om himem.sys lå i windows mappen.. Hvad kan der være galt?
Gravatar #5 - Wolly
23. maj 2003 09:52
hehe jeg mente nu også at du skulle prøve med nogle andre du var sikker på virkede :-) ved godt at det kunne misforstås :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login