mboost-dp1

hjææælp :-/

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
25. jan. 2007 16:45
Hehj,, jeg prøver igen, måske jeg ikke havde formulret ordenligt sidst jeg spurgte... men jeg prøver igen at stille mit spørgsmål...

Jeg har leget med mine harddiske, men de fucker fuldstændigt op, er lige kommet frem til, at jeg har nogle billeder på en gammel harddisk, som er kryptret, jeg kan ikke åbne dem normalt, men jeg kan se dem som thumbnails, eller se det i lille udgave... hvordan gør jeg, så jeg kan åbne dem normalt..

mange tak ! ;D
Gravatar #2 - Mort
25. jan. 2007 17:17
Hvordan har du krypteret dem i sin tid ?

Der er stor forskel på hvordan forskellige programmer krypterer filer, der er nogen der kan brydes let og andre som er stort set umulige at bryde.

Det at du kan se billederne som thumbnails kan blot være fordi du har en thumbnail fil liggende i samme folder som de krypterede billeder, men hvor thumbnail filen ikke er blevet krypteret.
Gravatar #3 - Svindleren
25. jan. 2007 17:22
problemet er, at jeg har 2 harddiske, som jeg har delt op. På den Første HD havde jeg XP og Suse, hvor suse lå på en partition på en anden hdd.. ahvde rodet det sammen.. men så valgte jeg at lave den hdd om, hvor jeg havde Suse på, til xp og ubuntu (dual boot)... så nu når jeg sætter den første hdd til hvor der er xp, så får jeg en Gui linux fejl 17, fordi den ikke kan finde suse boot filen.. men når jeg booter fra min nuværende hdd, som jeg bruger normalt, så virker alting.
Jeg kan vælge at boote i ubuntu eller xp.. men når jeg er inde i xp, så kan jeg sagtens finde alt hvad der er på den gamle hd, og jeg har adgang til alt, men bare ikke den ene skide mappe, som er vigtigst.. den er krypteret, og det er ikke ngoet jeg har gjort, men noget xp har gjort..
:-/
Gravatar #4 - buch
25. jan. 2007 17:25
Kan du ikke skrive din egen boot fil og placere den der hvor den burde være, eller er den gamle der stadig, men den vil bare ikke læse den?
Gravatar #5 - Svindleren
25. jan. 2007 17:27
har slettet den gamle helt.. på den hdd hvor suse lå, er formateret... men det er som om at den leder efter boot filen på den gamle harddisk, hvor jeg havde xp og suse, og der har jeg så heller ikke muligheden for at vælge at boote xp, for det er intakt. :-/
Gravatar #6 - amokk
25. jan. 2007 17:30
find en bedre overskrift, så kan det være nogen gider læse din tråd (jeg gad ikke)
Gravatar #7 - Svindleren
25. jan. 2007 17:31
ok. . . .. . .
Gravatar #8 - themuss
25. jan. 2007 20:01
den er krypteret, og det er ikke ngoet jeg har gjort, men noget xp har gjort..
Gravatar #9 - Zehnox
25. jan. 2007 21:12
Hvis den er krypteret med NTFS filkrypteringensdimsen, så kan du vidst godt skyde en hvid pil efter at få det detkrypteret, da informationer fra din "gamle" konto, indgår som en del af nøglen til dekrypteringen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Encrypting_File_Syste...
Gravatar #10 - pyromaniac
26. jan. 2007 07:36
Jeg ved ikk om jeg har forstået det rigtigt, men så vidt jeg kan se, så har du ved din tidligere account i XP, bedt WS om at gøre diverse mapper private, deriblandt Dokumenter-mappen, og alle sub-directories.

Hvis dette er tilfældet, skal du genstarte din computer i fejlsikret tilstand, på det pågældende drev, og logge på som admin. Derefter kan du gå ind og ændre sikkerheds-indstillingerne for Dokumenter-mappen og alle sub-directories.
Jeg kan ikk give nogen "plan" for hvordan du skal gøre det, da jeg ikk selv rigtig kan finde ud af det, jeg kan sagtens sidde og rode med det i flere timer, før jeg får den mappe låst op.

Håber mit svar hjælper.
Gravatar #11 - Svindleren
26. jan. 2007 13:10
tak jeg prøve ellers må jeg bide mig selv i fingeren :-/
mange takker
Gravatar #12 - pyromaniac
29. jan. 2007 12:18
Hva' så Crower? Har du fået din maskine op at køre igen?
Gravatar #13 - gentox
29. jan. 2007 13:19
Crower kan ikke svare.
Han har ondt i fingeren :P
Gravatar #14 - Svindleren
29. jan. 2007 19:44
sorry har ikke lige haft tjekket det ud..
men dte ser ud til at jerg selv har fucket det op, og at jeg så er så glemsom, at jeg ikke kunne huske det..

Men det der skete er, at jeg havde krypteret den ene mappe, og så installeret en anden xp på en aden harddisk, så når jeg åbner den krypteret mappe, så virker den ikke :-/ har så også dekrypteret den, men den kan ikke få adgang til de filer der er krypteret.. har prøvet et andet program, men den kan heller ikke få adgang til filerne..
Men kan det lade sig gør, at redde de filer ?

DOH! so stupid iam :-/
Gravatar #15 - Zehnox
30. jan. 2007 10:20
Har du stadig din gamle XP installation, eller er den forsvundet i en formatering?

For som jeg skriver i #9 er din bruger + nogle certifikater din bruger har, en del af krypteringen i EFS, og hvis du ikke har dem, så er dine data fucked (AFAIK).

Det kan godt tænkes at der findes nogle programmer derude der kan lave noget bruteforce eller lignende på dine krypterede filer.

#edit
Fandt lige følgende proggie efter en lille søger på google:
http://www.crackpassword.com/products/prs/mswin/ef...

Det koster godtnok penge, MEN det er vel det værd! ;)
Gravatar #16 - Svindleren
30. jan. 2007 11:37
har den gamle installation, men det stor problem er, at på den gamle installation, havde jeg også en suse boot. SÅ når jeg booter fra den game hdd med den gamle installation, så får jeg en suse fejl om at den mangler en boot fil. Så jeg kan slet ikke boote den gamle op på nogen måder.. fordi suse laver en en boot side, hvor man så kan vælge xp eller suse.. og jeg har slettet suse men boot filen blev vist ikke fjernet fra xp..

jeg tejkker dit link ud ;D
Gravatar #17 - Svindleren
30. jan. 2007 11:55
yep, så prøvede jeg det program der, men den siger også at de fileri kke er mulige at dekryptere... så de er gået tabte.. skod :-/

men tak :D
Gravatar #18 - pyromaniac
30. jan. 2007 13:21
Skal lige se om jeg har forstået det ret. Du har krypteret en mappe, med ét program, prøvet at dekryptere den, og du har stadig ikk adgang til filerne?

Håber ikk du har slettet mappen/formateret drevet, for jeg vil lige prøve og se om jeg kan finde ud af noget med noget data recovery eller lignende.
Gravatar #19 - holmen
30. jan. 2007 13:29
Som jeg forstår det: crower havde en disk med en XP partiotion og en suse partition. På XP partitionen krypterede han en mappe med billeder i (højreklikkede og valgte krypter?). Så slettede han Suse partitionen, hvilket bevirkede at han ikke kunne boote op på XP partitionen. Så satte han en anden disk med XP i maskinen, men ka ikke tilgå filerne via den.
Korrekt?
Kan du ikke bare geninstallere suse på den disk hvor der er boot-fejl? Så kan det være at du får lov at vælge at boote op på xp igen...
Gravatar #20 - Zehnox
30. jan. 2007 13:34
Ahh, okay. Så er jeg vidst også med igen :)

Du kan også boot op med en XP cd (den du brugte til at installere din "ødelagte" XP med), og så gå i recovery console.Her kan du lave en "fixboot" og "fixmbr" så burde du kunne boote din XP igen, og tilgå filerne
Gravatar #21 - Svindleren
30. jan. 2007 17:24
yep, krypterede ved at højre klikke i xp, men jeg fik kun lov til at dekryptere mappen, men ikke resten af filerne der ligger der på, for dem har den ikke adgang til.

jeg booter op i en ny hdd, med en ny installation...

yep korrekt. men den suse parttion var på en anden harddisk, og slettede den så... xp har altså altid ligget på den gamle harddisk, hvor mappen ligger på, som jeg ikke kan dekryptere billederne på... men kan bare ikke boote xp derpå, for den kommer med en linux fejl.

vil jeg prøve lige når jeg får min cd igen, og se om jeg kan finde ud af det..
Gravatar #22 - holmen
30. jan. 2007 18:40
Kan du ikke starte i fejlsikret til stand eller noget? Efter der hvor der står press del/f1/f2 for at konfigurere (gå ind i bios) kan du ikke trykke f8 der (den skriver ikke at det er en mulighed, man skal bare gøre det) og så vælge at starte i f.eks. fejlsikret tilstand?
Gravatar #23 - pyromaniac
31. jan. 2007 07:48
#21 - Hvis fixmbr eller fixboot ikke virker, så er jeg stået af.
Så er mit eneste bud et decideret cracker-program, der kan knække algoritmen i krypteringen og fjerne alle former for kryptering fuldstændig.
Gravatar #24 - Svindleren
31. jan. 2007 20:05
tror bare at filerne er gået tabt, gider ikke døje mere med det...

men tak for din hjælp, og jer andre :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login