mboost-dp1

Hjælp til Lunux server

Gå til bund
Gravatar #1 - Nuuboo
22. feb. 2003 01:35
Hej...

Jeg er ny i dette forum og ville gerne hører om der er nogen der har et par gode tips til installetionen af en Lunux-server. Jeg regner med at installerer kerne nummer 2.2, og måske nogle andre programmer... Min konfiguration er følgende:

667 mhZ Intel Processor
265 mb SB ROM
AMI BIOS (BIOS = Basic Input Output System)
20 GBit IBM-harddisk
21 tommer SONY tv-skærm
256/256 TeleDK ADSL

Jeg skal bruge computeren til en CS klanserver og har hørt at Lunux skulle være det bedste system til det formål. Det jeg gerne ville hører var om der skulle være nogen der har nogle gode råd, inden jeg går i gang.
Alle råd er velkommen da jeg ikke ved så meget om det, men jeg har rigmeligt styr på computerer generelt.
Gravatar #2 - Gruesome
22. feb. 2003 08:57
Must.....keep....flames...back.

Hvis du er seriøs (hvilket jeg tvivler på) så installer Debian uden en brugerflade og kig på http://debianguiden.dk. Så burde du allerede være godt igang.

Og før du snakker om at ha' meget styr på computere, så ret alle dine forkerte computer termer. Er ret sikker på du vil få svært ved at få en Half-Life server til at køre på en 20 Gbit HDD og en 6?? milli herz CPU.

Der er meget mere, men...

/ser ud til jeg hoppede i fælden alligevel
Gravatar #3 - west
22. feb. 2003 10:24
Hehe.

Få lidt styr på dine begreber. Og du behøver ikke forklare hvad BIOS står for.
Hvis man ikke vidste det kunne man nok ikke hjælpe dig anyways ;)

Okay, lyder som om det du leder efter er en RedHat 8.0, som enhver idiot (no offence) kan installere.

Debian (som jeg selv bruger) er kun hvis du gider bruge lidt tid på at sætte dig ind i tingene. Den kan kraftigt anbefales, jeg synes personligt at den er alt andet extremt overlegen. Men okay.
Gravatar #4 - funkymonkey
22. feb. 2003 10:47
Lige en advarsel hvis andre er i tvivl, det er en fælde så behold flamekasterne i lommerne :)
Gravatar #5 - west
22. feb. 2003 10:50
Hehe oops. Havde overset de sidste 2 linier af #1. Gah ...

Ellers ved man sq aldrig, bare se på experten.
Nok den største samling idioter jeg har set til dato. Der kan man virkelig snakke om IQ ved stuetemperatur :)
Gravatar #6 - Wolly
22. feb. 2003 14:10
Hehe.. jeg gav den sq nok lidt for meget gas.

Min egentlige mening med #1 var at få alle dem der plejer at SVINE ikke computer kyndige personer der har forvildet sig herind, til at bruge deres energi på at noget andet end ligegyldige tilsvininger af nogen der blot ønsker lidt hjælp!!!
Har lige læst hvordan en person bliver svinet til under køb/sagl blot fordi han ikke lige kendte markedsprisen for brugte computerdele. Jeg synes det er lidt synd, når nogen forsøger sig med en kommentar eller et spørgmål, og så bliver han bare FLAMET i de næste 10 post...
Hvis i synes at folk er dumme eller newbees, kunne i så ikke bare lade være med at svare på deres post???

Tak og Sorry til Gruesome & West... Havde ikke regnet med at få seriøse svar på spørgsmålet:-) Men igen, jeg gav den sq nok lidt for meget gas :-)
Gravatar #7 - funkymonkey
22. feb. 2003 14:18
Jeg er fuldstændig enig, har set flere brugere lave megaflames over nogle småting.
Ja selvom en person måske skrev m istedet for M, så kan man sgu da stadig godt hjælpe ham og der er ingen grund til at skrive det mere end en gang, som de tilfælde, hvor det virker som om alle lige skal vise, de også ved hvordan, man laver en rigtig formulering
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
22. feb. 2003 14:57
Sej "joke"...

Men jeg troede nu også det var fake, ingen kan lave SÅ mange fejl ;-)
Gravatar #9 - DiZaster
22. feb. 2003 16:12
He He... Sad og grinede da jeg læste første indlæg :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login