mboost-dp1

Hjælp til selv shut down af ens computer

Gå til bund
Gravatar #1 - fænomenet
16. apr. 2006 22:56
Jeg står med et lille problem. Har fået lejlighed og ska derfor spare lidt på strømmen. Og det er jo ikke særlig godt når man falder i søvn, hver gang man ser film.

Er der en der kender et program, som man kan bruge til at slukke computeren af sig selv, via angivelse af klokkeslæt og dato?
Gravatar #2 - Gruesome
16. apr. 2006 23:21

Hvis du bruger Media Player Classic er der en option under 'Play' hvor du kan vælge at maskinen skal lukke ned efter afspilning. Dejlig feature, som der desværre ikke er i særligt mange afspillere endnu.
Gravatar #3 - fænomenet
16. apr. 2006 23:31
Nej det har jeg godt nok ikke bemærket, men mange tak :) Så er jeg jo et skridt nærmere ;)

Men hvis du kender til et program så ville det ikke være værst..
Gravatar #4 - fænomenet
16. apr. 2006 23:47
Hov 2 sec Gruesome...

Inde under 'play' kan jeg ikke finde det. Hvor ska jeg gå hen inde under 'play'?
Gravatar #5 - hgul
16. apr. 2006 23:47
Der findes et program her: http://www.ayesoftware.com/asd/

Men hvorfor bruge et program når windows selv kan? I windows-appen er der en .exe fil som kan nøjagtig det samme. Du kan aktivere den ved at gå ind i kommandoprompten (start --> Kør --> cmd.exe) og skrive shutdown, så får du alle kommandoerne, som skal bruges.

Hvis du f.eks. vil slukke din PC om 1 time skriver du:

shutdown.exe -s -t 3600 -f -c "tekst"

"-s" fortæller den at den skal slukke PC'en.
"-t" fortæller den hvor lang tid der skal gå i sekunder.
"-f" gør at Windows tvinger alle programmer til at lukke ned så din PC med sikkerhed slukker.
"-c" viser en besked du selv kan bestemme.
Gravatar #6 - Gruesome
17. apr. 2006 00:17

I version 6.4.9 (den nyeste) er der i dropdown menuen 'Play', aller nederst, et menupunkt der hedder 'After Playback'. Her vælger du så hvad der skal ske.
Gravatar #7 - coday
17. apr. 2006 00:52
ellers kan du jo bruge switch off: http://yasoft.km.ru/eng/switchoff/
Gravatar #8 - fænomenet
17. apr. 2006 08:00
Tak i alt alt :)

Min computer fungere nu, som jeg ønskede det :)
Gravatar #9 - DUdsen
18. apr. 2006 07:16
atd eller crond brugt fra cli med enten at tidspunkt /sbin/shutdown -h eller crontab -e og så sætter du den op det.

atd og crond bør værre instaleret og startet som default i de gængse unix varianter.

På windows er der så windows scheduler, der kan ca det samme.

sory men en eller anden er vel nødt til at komme med *nix løsningen når nu #1 ikke angiver OS ;-)
Gravatar #10 - BurningShadow
18. apr. 2006 08:33

Ved at #1 mener at der skal et ekstra program til, kunne man vel næsten regne ud at det var Windows ;)

Men en *NIX løsning er alligevel ganske relavant, da han i #8 giver udtryk for at have skiftet til et *NIX OS :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login