mboost-dp1
Hjælp til selv shut down af ens computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg står med et lille problem. Har fået lejlighed og ska derfor spare lidt på strømmen. Og det er jo ikke særlig godt når man falder i søvn, hver gang man ser film.
Er der en der kender et program, som man kan bruge til at slukke computeren af sig selv, via angivelse af klokkeslæt og dato?
Er der en der kender et program, som man kan bruge til at slukke computeren af sig selv, via angivelse af klokkeslæt og dato?
Nej det har jeg godt nok ikke bemærket, men mange tak :) Så er jeg jo et skridt nærmere ;)
Men hvis du kender til et program så ville det ikke være værst..
Men hvis du kender til et program så ville det ikke være værst..
Hov 2 sec Gruesome...
Inde under 'play' kan jeg ikke finde det. Hvor ska jeg gå hen inde under 'play'?
Inde under 'play' kan jeg ikke finde det. Hvor ska jeg gå hen inde under 'play'?
Der findes et program her: http://www.ayesoftware.com/asd/
Men hvorfor bruge et program når windows selv kan? I windows-appen er der en .exe fil som kan nøjagtig det samme. Du kan aktivere den ved at gå ind i kommandoprompten (start --> Kør --> cmd.exe) og skrive shutdown, så får du alle kommandoerne, som skal bruges.
Hvis du f.eks. vil slukke din PC om 1 time skriver du:
shutdown.exe -s -t 3600 -f -c "tekst"
"-s" fortæller den at den skal slukke PC'en.
"-t" fortæller den hvor lang tid der skal gå i sekunder.
"-f" gør at Windows tvinger alle programmer til at lukke ned så din PC med sikkerhed slukker.
"-c" viser en besked du selv kan bestemme.
Men hvorfor bruge et program når windows selv kan? I windows-appen er der en .exe fil som kan nøjagtig det samme. Du kan aktivere den ved at gå ind i kommandoprompten (start --> Kør --> cmd.exe) og skrive shutdown, så får du alle kommandoerne, som skal bruges.
Hvis du f.eks. vil slukke din PC om 1 time skriver du:
shutdown.exe -s -t 3600 -f -c "tekst"
"-s" fortæller den at den skal slukke PC'en.
"-t" fortæller den hvor lang tid der skal gå i sekunder.
"-f" gør at Windows tvinger alle programmer til at lukke ned så din PC med sikkerhed slukker.
"-c" viser en besked du selv kan bestemme.
ellers kan du jo bruge switch off: http://yasoft.km.ru/eng/switchoff/
atd eller crond brugt fra cli med enten at tidspunkt /sbin/shutdown -h eller crontab -e og så sætter du den op det.
atd og crond bør værre instaleret og startet som default i de gængse unix varianter.
På windows er der så windows scheduler, der kan ca det samme.
sory men en eller anden er vel nødt til at komme med *nix løsningen når nu #1 ikke angiver OS ;-)
atd og crond bør værre instaleret og startet som default i de gængse unix varianter.
På windows er der så windows scheduler, der kan ca det samme.
sory men en eller anden er vel nødt til at komme med *nix løsningen når nu #1 ikke angiver OS ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.