mboost-dp1

Hjælp til USB->Parallel Bridge

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
18. nov. 2006 19:56
Jeg er den frustrerede ejer af en Fujitsu Siemens Universal Docking Station, som jeg har købt udelukkende med det formål at kunne printe til ældre printere med parallelport. Min Lenovo Z60m har nemlig ikke sådan en.

Jeg har en OKI DP5000, som (indimellem) printer fint gennem den port, men nu har jeg købt en ny printer, en Eltron (Zebra) P310. Den har KUN parallelport. Driveren forsøger dog at undersøge om der er en printer på USB.. Ved ikke om det betyder, at der også findes en model med USB.

Anyway - der bliver oprettet en porttype, Eltron Usb Port Monitor, som jeg dog ikke kan tilføje.

Nåmen.. Printeren printer ikke. Windows opdager, når jeg tager USB-stikket ud til min docking station og meddeler, at der er en fejl.

Jeg er ikke klar over om statusmeldingen "klar" er særligt sigende. Selvom jeg skriver echo Hello ^L dir > usb004 (som porten efter sigende skulle hedde), så kommer der ingen respons fra printeren.

Den virker på en af mine andre maskiner med parallelport installeret.

Anyone?
Gravatar #3 - rackbox
18. nov. 2006 23:11
#2 du tror at det hjælper? Jeg tror nemlig at det har noget at gøre med bidirectional printing, som ikke understøttes 100% i USB-løsningerne... Men jeg ved det naturligvis ikke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login