mboost-dp1
Hjælp til valg af spil-pc
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Da min nuværrende computer er ved at blive forældet(Ingen PCI-E slot osv) (og også delvist pga at mit grafik kort er gået istykker) kigger jeg i øjeblikket efter en ny PC.
Jeg har ikke nogen specifike krav andet end at den skal kunne spille nye spil, og at den ikke skal larme som et mindre fly. Jeg har tænkt mig at ofre i omegnen af 7-8000kr.(Uden Skærm, som jeg har)
Jeg har forsøgt at kigge på EDBpriser.dk, men da jeg ikke ved særlig meget om Hardware er jeg lidt i vildrede. Derfor hvis nogen kunne komme med nogle forslag til hvad der ville være godt at vælge, ville jeg være meget taknemmelig.
Jeg har ikke nogen specifike krav andet end at den skal kunne spille nye spil, og at den ikke skal larme som et mindre fly. Jeg har tænkt mig at ofre i omegnen af 7-8000kr.(Uden Skærm, som jeg har)
Jeg har forsøgt at kigge på EDBpriser.dk, men da jeg ikke ved særlig meget om Hardware er jeg lidt i vildrede. Derfor hvis nogen kunne komme med nogle forslag til hvad der ville være godt at vælge, ville jeg være meget taknemmelig.
Shg.dk mener jeg har nogle ok opstillinger af hardware til forskellige behov. Jeg mener også de kan samle maskinen for dig hvis du ikke kan finde ud af dette.
Hvad har du taenkt paa af kabinet?
Paent og nydeligt? Ligemeget?
Skal den staa under bordet, eller ovenpaa?
Stor eller lille? :D
Hvis du ikke har taenkt dig at gaa saa meget op i udskiftning af bundkort og muligheden for SLi, saa var det maaske vaerd at kigge paa en shuttle..
Jeg har selv kigget paa noget til mediecenter, der endte jeg paa 4400.. Saa hvis du ofrer de sidste 2600 paa godt gfx ( 8800gts fx ) og bedre cpu (E6600 fremfor E4400), saa er du ret godt koerende :)
Hvad har du taenkt paa af kabinet?
Paent og nydeligt? Ligemeget?
Skal den staa under bordet, eller ovenpaa?
Stor eller lille? :D
Hvis du ikke har taenkt dig at gaa saa meget op i udskiftning af bundkort og muligheden for SLi, saa var det maaske vaerd at kigge paa en shuttle..
Jeg har selv kigget paa noget til mediecenter, der endte jeg paa 4400.. Saa hvis du ofrer de sidste 2600 paa godt gfx ( 8800gts fx ) og bedre cpu (E6600 fremfor E4400), saa er du ret godt koerende :)
http://www.fcomputer.dk har nogle fornuftige sammensatte systemer. Både AM2 X2 samt Intel Core 2 Duo - det hele er samlet og du kan også opgradere enkelte komponenter etc. For 7-8000 kr. kan man komme rigtig langt og få et godt system.
Du kan jo bruge overskydende stumper fra din gamle computer, og så bare købe hvad du har behov for af nyt. Det er vel ting som bundkort, processor, gfx, ny strømforsyning.
For 7-8k kan du samle dig noget ganske fornuftigt i min mening.
En Zalman køler er fornuftig i pris og ret støjsvag, som fidomuh siger, så kik på shg.dk, de har en "konfigurator" under "saml selv pc" - eller hvad de kalder det.
Samlede en til 7264,- med:
8800GTS
650W Psu
Core Duo 2Ghz
2gb ram
300Gb harddisk
bundkort
Zalmankøler
Den burde være nok :)
Ellers kan du nøjes med en 3ghz p4 og spare en 1000
Du skal smide cirka 400 oveni for at få den samlet hos dem.
For 7-8k kan du samle dig noget ganske fornuftigt i min mening.
En Zalman køler er fornuftig i pris og ret støjsvag, som fidomuh siger, så kik på shg.dk, de har en "konfigurator" under "saml selv pc" - eller hvad de kalder det.
Samlede en til 7264,- med:
8800GTS
650W Psu
Core Duo 2Ghz
2gb ram
300Gb harddisk
bundkort
Zalmankøler
Den burde være nok :)
Ellers kan du nøjes med en 3ghz p4 og spare en 1000
Du skal smide cirka 400 oveni for at få den samlet hos dem.
Jeg vil bakke op om trylleklovn´s foreslag.
shg.dk har en serie PC-systemer de kalder 'Gameline'. Dem købte jeg en af for et par år siden og den har jeg været ganske godt tilfreds med.
Hvorleden det er med priserne hos shg ved jeg ikke, men det ser da ud til du kommer rimelig langt med 7-8000,-
Jeg vil bakke op om trylleklovn´s foreslag.
shg.dk har en serie PC-systemer de kalder 'Gameline'. Dem købte jeg en af for et par år siden og den har jeg været ganske godt tilfreds med.
Hvorleden det er med priserne hos shg ved jeg ikke, men det ser da ud til du kommer rimelig langt med 7-8000,-
#9 Ja - det er faktisk så grælt at Nvidia har overvejet at tilbagekalde alle 8800 kort - både GTX og GTS.
Fejlen gør, at overfladen bliver renderet forkert således at man f.eks. i RTS-spil kan komme til at klikke på den forkerte enhed.
Se evt. TechARP's artiklen om problemet.
Men der går nok ikke så lang tid før 8900 kommer ;)
Fejlen gør, at overfladen bliver renderet forkert således at man f.eks. i RTS-spil kan komme til at klikke på den forkerte enhed.
Se evt. TechARP's artiklen om problemet.
Men der går nok ikke så lang tid før 8900 kommer ;)
Hmm, 1. April, det lugter altså lidt, også det med den der "hidden" page for Nvidia arbejdere som kan blive udnyttet, hmmm "riiight", men vil da lige kigge nærmere på det, kan vel altid spørge i en Computer butik om det har noget på sig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.