mboost-dp1
Hot spam
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg får hele tiden mails på russisk fra alle mulige e-mailadresser runft omkring på nettet. Indholdet er udformet som en slags tilbud. Navnene som mailene angiveligt skulle komme fra er:
Rector L. Russians
Stardom B. Scumbag
(og mange mange flere)
MAilene er altid adresseret direkte til mig.
Jeg får hele tiden mails på russisk fra alle mulige e-mailadresser runft omkring på nettet. Indholdet er udformet som en slags tilbud. Navnene som mailene angiveligt skulle komme fra er:
Rector L. Russians
Stardom B. Scumbag
(og mange mange flere)
MAilene er altid adresseret direkte til mig.
Din email adresse står på en spam-liste. Det eneste RIGTIGT effektive er derfor at du skrotter din gamle adresse og skaffer en ny. Husk i øvrigt, at du ALDRIG skal reagere på spam; så VED de nemlig, at du "er der".
/Steffen
/Steffen
#2, #3
Det kommer an på hvem afsenderen er!
Jeg har selv haft held med 50% af mine unsibscribe... De "uheldige" 50% har det med at blive erstattet af nogle andre, der IKKE har unsubscribe!
Der er 3 løsninger på problemet:
1. Skift mail adresse ofte
2. Brug SPAM-filter
3. SMTP protokollen revideres! (Regn ikke med det foreløbigt!)
Det kommer an på hvem afsenderen er!
Jeg har selv haft held med 50% af mine unsibscribe... De "uheldige" 50% har det med at blive erstattet af nogle andre, der IKKE har unsubscribe!
Der er 3 løsninger på problemet:
1. Skift mail adresse ofte
2. Brug SPAM-filter
3. SMTP protokollen revideres! (Regn ikke med det foreløbigt!)
#4 -
4. Lade være med at smide sin emailadresse til offentligt skue..
Jeg har haft den samme emailadresse i godt 2 år, og har i den tid kun modtaget 10-20 spammails, så det skulle ikke være nødvendigt at skifte tit.
Jeg har også erfaring for, at .com og andre amerikanske domæner bliver ramt meget mere af spam end f.eks. .dk domæner.
4. Lade være med at smide sin emailadresse til offentligt skue..
Jeg har haft den samme emailadresse i godt 2 år, og har i den tid kun modtaget 10-20 spammails, så det skulle ikke være nødvendigt at skifte tit.
Jeg har også erfaring for, at .com og andre amerikanske domæner bliver ramt meget mere af spam end f.eks. .dk domæner.
Mange spammere generer tilfældige adresser før @'et
Dvs de mest brugte domæner er også mest udsat :-O
Det forklarer bl.a., at *@*.dk ikke bliver ramt så meget som fx *@hotmail.com
Desto mere mystisk adresse du har desto længere går der før man bliver spammet...
Jeg vil ikke kalde det at bruge denne type adresser for en løsning... Blot en reduktion af problemet :-C
Mange spammere generer tilfældige adresser før @'et
Dvs de mest brugte domæner er også mest udsat :-O
Det forklarer bl.a., at *@*.dk ikke bliver ramt så meget som fx *@hotmail.com
Desto mere mystisk adresse du har desto længere går der før man bliver spammet...
Jeg vil ikke kalde det at bruge denne type adresser for en løsning... Blot en reduktion af problemet :-C
Jeg kan ikke uden videre skifte. Det er min mail på universitet. Min mail er ikke offentlig nogen steder (så vidt jeg ved) så jeg fatter ikke en døjt.
Heldigvis skifter Aalborg Universitets email- og webadresser snart fra auc.dk til aau.dk for stedse (i øjeblikket virker begge dele). Så skulle de spammere nok forsvinde.
Heldigvis skifter Aalborg Universitets email- og webadresser snart fra auc.dk til aau.dk for stedse (i øjeblikket virker begge dele). Så skulle de spammere nok forsvinde.
Du skriver de er adresseret direkte til dig? (I #1)
Mener du direkte til din mail adr. eller direkte med det navn?
Hvis det er det sidste må din adresse være tilgængelig et sted!
Hvis ikke er der sgu ikke noget underligt i, at der kommer spam ind... Der er med garanti nogle der har smidt sig på nogle lister (sikker ufriviligt), og derefter gætter spammere (læs spam-programmer) sig frem til en masse andre navne :-O
Du skriver de er adresseret direkte til dig? (I #1)
Mener du direkte til din mail adr. eller direkte med det navn?
Hvis det er det sidste må din adresse være tilgængelig et sted!
Hvis ikke er der sgu ikke noget underligt i, at der kommer spam ind... Der er med garanti nogle der har smidt sig på nogle lister (sikker ufriviligt), og derefter gætter spammere (læs spam-programmer) sig frem til en masse andre navne :-O
OK. Det kan desværre nemt genereres :-O
Du har endnu ikke sagt hvad Norton siger når den fjerner filen?
Eller hvad den hedder?
Det skulle gerne slå fast om det er en af de efterhånden mange NetSky varianter (NetSky.Q er vist den nyeste)
OK. Det kan desværre nemt genereres :-O
Du har endnu ikke sagt hvad Norton siger når den fjerner filen?
Eller hvad den hedder?
Det skulle gerne slå fast om det er en af de efterhånden mange NetSky varianter (NetSky.Q er vist den nyeste)
Din adresse behøves ikke være tilgængelig... Bare en anden med lignende adresse har sin tilgængelig kan spammerenes programmer godt improvisere og ramme din :-I
Hvis du kører en opdateret ZoneAlarm burde du være rimelig sikker (Du kan jo altid løbe listen over programmer du har givet adgang til nettet igennem, og se om der er nogle smuttere)
Din adresse behøves ikke være tilgængelig... Bare en anden med lignende adresse har sin tilgængelig kan spammerenes programmer godt improvisere og ramme din :-I
Hvis du kører en opdateret ZoneAlarm burde du være rimelig sikker (Du kan jo altid løbe listen over programmer du har givet adgang til nettet igennem, og se om der er nogle smuttere)
du skal bare oprette en mail på www.sol.dk
det er ekstremt mega meget sjældent at du får spam....(altså medmimdre du har givet din adresse ud til nogen som ikke skulle have haft den....
det er ekstremt mega meget sjældent at du får spam....(altså medmimdre du har givet din adresse ud til nogen som ikke skulle have haft den....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.