mboost-dp1
Hvad betyder denne angivelse?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Nu er jeg ny på dette site, og sikkert også inden for computere i det hele taget. Derfor håber jeg nogen af jer kan svare på mit, sikkert halvdumme, spørgsmål.
På fanebladet Generelt, under egenskaber for system, står der en angivelse under procesorens størrelse. I mit tilfælde er der tale om en bærbar Pentium M 1,5 GHz, og ved batteridrift står der 239 MHz nedenunder processorens størrelse på 1,5GHz, og ved 230 V's drift står der 598 MHz.
Hvad betyder denne værdi under processorens størrelse, og kan den ændres (udover ved at tilslutte/frakoble strømforsyningen) ?
På forhånd tak.
På fanebladet Generelt, under egenskaber for system, står der en angivelse under procesorens størrelse. I mit tilfælde er der tale om en bærbar Pentium M 1,5 GHz, og ved batteridrift står der 239 MHz nedenunder processorens størrelse på 1,5GHz, og ved 230 V's drift står der 598 MHz.
Hvad betyder denne værdi under processorens størrelse, og kan den ændres (udover ved at tilslutte/frakoble strømforsyningen) ?
På forhånd tak.
Jeg må indrømme at jeg syntes tallene lyder ret små, men jeg kan da lige forklarer hvad de betyder.
Pentium M har muligheden for at skrue ned for Mhz og på den måde sparer på strømmen, og det er så den aktuelle hastighed den skriver der.
Jeg tror den skruer ned, hvis der ikke rigtig er noget at lave (og nok mere aggresivt når den kører på batteri), så måske skal du prøve at kører noget processor krævende (F@H :D) og se om den ikke skruer op.
Det er altså en posetiv ting det her, så du vil nok ikke slå det fra :D
Iøverigt, så velkommen her på Newz.dk ;o)
Pentium M har muligheden for at skrue ned for Mhz og på den måde sparer på strømmen, og det er så den aktuelle hastighed den skriver der.
Jeg tror den skruer ned, hvis der ikke rigtig er noget at lave (og nok mere aggresivt når den kører på batteri), så måske skal du prøve at kører noget processor krævende (F@H :D) og se om den ikke skruer op.
Det er altså en posetiv ting det her, så du vil nok ikke slå det fra :D
Iøverigt, så velkommen her på Newz.dk ;o)
klok har du nogen programmer der styrer hastigheden på en centrino så jeg kan spare på strømmen når man kører på batteri eller i det hele taget på ting der tager strøm?
kører med en centrino 1,6
kører med en centrino 1,6
nede ved uret i din windows (går jeg ud fra at du kører, du fortæller det jo ikke selv!!!) er der et batteri-ikon... hvis du klikker på det og vælger Max Battery skulle den bruge så lidt strøm som muligt. husk også at skrue ned for skærmen hvis det kan lade sig gøre, og ellers at slå diverse netkort osv fra hvis du ikke bruger dem.
hvis du vil have din comp til at høre med full speed, så vælg Home /Office Desk eller Minimal power management
Sørg også få at driveren til din pentium M er installeret, via windows update
hvis du vil have din comp til at høre med full speed, så vælg Home /Office Desk eller Minimal power management
Sørg også få at driveren til din pentium M er installeret, via windows update
Et i øvrigt meget lækkert program (til Windows) til at styre en Pentium-M er SpeedSwitchXP.
Det kan bl.a. bruges til forskellige profiler alt efter om maskinen er tilsluttet strøm eller ej, og det har (imo) nogle noget bedre diagramemr over batteriet end det der er indbygget i Windows.
Det kan bl.a. bruges til forskellige profiler alt efter om maskinen er tilsluttet strøm eller ej, og det har (imo) nogle noget bedre diagramemr over batteriet end det der er indbygget i Windows.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.