mboost-dp1

Hvad betyder socket?

Gå til bund
Gravatar #1 - christian21
17. jun. 2006 19:13
Hej
Hvad betyder socket i forbindelse med bundkort?
Der findes jo socker 478, socket 603, socket 604 er det noget med størrelsen på foreksempel en blæser hvis man skal have sådan en. Jeg ledte nemlig efter en blæser og stødte på udtrykket.
Hvordan kan man finde ud af hvilket socket man har i sit bundkort?
Hilsen Ekspreslaan
Gravatar #2 - MiniatureZeus
17. jun. 2006 19:21
Gravatar #3 - Bjørn
17. jun. 2006 20:00
Hvis du har manual på dit bundkort skulle det gerne stå i den. Ellers mener jeg at det plejer at stå på selve "socket" på bundkortet. Altså der hvor selve CPU´en sidder fast.

Men jo - mener man gerne skal have en blæser der passer til din CPU og selvsagt din CPU´s socket. Er det en ny køler du leder efter eller kun en ny blæser?

Hvilken CPU har du i din computer`?
Kender du navnet på dit bundkort?

Ved du det er du godt på vej til at finde en ny køler/blæser
Gravatar #4 - christian21
18. jun. 2006 09:13
Jeg leder efter en måde at nedbringe cpuens temperatur på. Min computer genstarter hver gang jeg prøver at starte Warcraft 3, MOHAA, og andre mere krævende ting.
CPU: Intel pentium 4
Bundkort: Optiplex gx240
Jeg har prøvet og se om man kunne måle temperaturen på cpuen men efter at have mailet lidt med Dell viste det sig at det kunne man ikke. Jf. min tidligere tråd "problemer med at køre warcraft 3"
Gravatar #5 - christian21
18. jun. 2006 12:01
Så prøvede jeg at åbne derned og se om der skulle stå noget desværre var der ingen oplysninger at hente :-(
Gravatar #6 - hgul
18. jun. 2006 12:04
EVEREST kan fortælle dig hvad din PC indeholder. Programmet kan findes her.
Gravatar #7 - buch
18. jun. 2006 13:28
#4 Du kan sikkert i din bios indstille en temp. for hvornår computeren automatisk skal genstarte.

Hvis du rykker siden af dit kabinet, genstarter den så stadig?
Gravatar #8 - addlcove
19. jun. 2006 10:49
har du været inde i computeren og rode og så kommet til at hive strømstikket til blæseren på din CPU ud? :), det kunne også gøre det.
Gravatar #9 - christian21
19. jun. 2006 14:07
Det er ikke strømstikket. Køleren kører
Everest hjalp med mit første spørgsmål :-)
Gravatar #10 - Bjørn
19. jun. 2006 23:05
Nå men det drejer sig vel om at få kølet din pc bedre.
Køb ny CPU køler eller få smidt nogle kølere i dit kabinet så du kan få fornyet luften deri og CPU køleren ikke pisker rundt i varm luft.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login