mboost-dp1

Hvilken driver til Radeon Mobility 9000 i winxp

Gå til bund
Gravatar #1 - andresen
21. okt. 2005 22:42
Jeg har et Ati Radeon Mobility 9000 gfx på Acer TM803LCI bærbær. Jeg har lige installeret Steam/Halflife 2 på Windows XP. Når jeg starter spillet op får jeg følgende meddelelse om, at min video driver er outdated. Den giver et link til Ati's hjemmeside, som jeg har kigget på, men jeg synes mildt sagt den er forvirrende. Der er et væld af drivere og jeg har ingen anelse om, hvilken driver jeg skal bruge. :(
Er der nogen der ved noget om, hvilken af det væld af drivere, der er den bedste driver til dette grafikkort?
Gravatar #2 - drbravo
21. okt. 2005 23:02
Gravatar #3 - andresen
22. okt. 2005 00:13
Ja det er så den man bliver redirected til ved mit link i #1. Derefter vælger jeg så Windows XP, Notebooks with Ati graphics, Catalyst 5,1. Der står så:

Graphics technologies supported

* Mobility™ Radeon® X800
* Mobility™ Radeon® X700
* Mobility™ Radeon® X600
* Mobility™ Radeon® X300
* Mobility™ Radeon® 9800
* Mobility™ Radeon® 9700
* Mobility™ Radeon® 9600
Og så bliver jeg vist lidt forvirret over at Mobility Radeon 9000 ikke er med. Men det er måske lige meget??
Gravatar #4 - andresen
22. okt. 2005 00:19
Har lige fundet ud af, at der er noget verification software. Det fortæller mig, at Catalyst 5,1 ikke er kompatibel med mit system uden videre forklaring. :-/
Gravatar #5 - hgul
22. okt. 2005 06:26
Du skal have en driver der er lavet til lige præcist dit mobility kort ..

Prøv den her ..
Gravatar #6 - demiurgos
22. okt. 2005 06:56
Min gamle bærbare havde et sådant kort, og jeg brugte med stor succes Omega Drivers.
Gravatar #7 - Kadann
22. okt. 2005 09:26
Jeg forsøgte lige med Omega-driverne på min bærbare og de spiller ganske fint, takker. :)
Gravatar #8 - andresen
22. okt. 2005 16:44
Med fare for at sammenligne pærer og bananer - du henviser til version 4,1, hvor jeg i forvejen havde version 6,14?

I hvert fald har jeg skiftet til Omega driverne fra #6. Om de er bedre ved jeg ikke, men de fungerer i hvert fald fint og Halflife 2 brokker sig ikke længere. :) Jeg takker for svarene.
Gravatar #9 - andresen
23. okt. 2005 13:45
Jeg havde faktisk nogen problemer med grafikken fuckede up med korte mellemrum i Halflife 2, hvor jeg var nødt til at reloade hver gang det skete for at afhjælpe problemet. Hidtil troede jeg, at det var noget der ikke kunne gøres noget ved. Men Omega driverne har fjernet problemet. Jeg takker. :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login