mboost-dp1

IE 7 vil ikke åbne visse websites!

Gå til bund
Gravatar #1 - Jesp
17. apr. 2007 13:30
Jeg har i et stykke tid haft IE 7 installeret og det har virket fint. Jeg har så afinstalleret Trend Micro antivirus og nu opfører browseren sig meget mystisk. Jeg kan kun åbne nogle få sites f.eks eb.dk og bt.dk, dog uden at billeder vises i browseren. Den ene dag kan jeg ikke åbne danskebank.dk, den næste dag kan jeg godt.

Kan det være et windows firewall problem?

Hvad gør jeg?
Gravatar #2 - mindzero
17. apr. 2007 13:35
Prøv evt. at kigge indstillingerne igennem for at den ikke har sat sikkerhedsniveauet for højt eller lignende.

Ellers så kan du resette dine indstillinger helt, hvis det er dem, der er gået galt:
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/06/12/628499...
Gravatar #3 - Jesp
17. apr. 2007 13:56
Jeg har allerede prøvet at sætte sikkerhedsniveauet til minimum. Det virker ikke.

Men prøver lige om en "reset" løser problemet.
Gravatar #4 - Jesp
17. apr. 2007 17:02
Nope det virker heller ikke! Har afinstalleret og geninstalleret IE 7 men network diagnostics siger: cannot connect to the internet using FTP. Der er ingen problemer med Http og Https.

Hvis jeg forsøger at indtaste en tilfældig URL i browseren får jeg enten en fejlmeddelelse om at siden ikke kan vises ellers får jeg siden som søgeresultat i google. Hvis jeg klikker på dette søgeresultat får jeg en fejlmeddelelse om at siden ikke kan vises. Jeg har en anden komputer på samme netværk som fungerer upåklageligt, så det er ikke et router problem.

Er løbet tør for idéer. Er der nogen der kan hjælpe please?
Gravatar #5 - Cloud02
17. apr. 2007 17:13
FTP er blevet fjernet fra IE7, da IE7 ikke er en integreret del af explorer shell'en. Af den årsag har de af en eller anden mærkelig grund valgt at fjerne FTP helt.

Hvis du skal på en ftp, så skal du åbne et explorer vindue (en mappe, eller Denne Computer, for derefter at taste ftp:// i dens vindue.)
Gravatar #6 - mindzero
17. apr. 2007 17:30
Nu forstår jeg slet ikke dit problem længere.
Du siger at den ikke viser billederne på nogle sider men nu snakker du pludselig om FTP?

Har du prøvet at åbne siderne i en anden browser?
Gravatar #7 - Jesp
17. apr. 2007 17:36
Ja altså når jeg får en fejlmeddelelse om at IE ikke kan vise siden, så får jeg muligheden for at køre win xp network diagnostics. Det gør jeg så og den tjekker internet forbindelsen i et lille minuts tid og vender så tilbage med det svar at der ikke kan forbinde med FTP.
Gravatar #8 - Jesp
17. apr. 2007 20:46
Gees... Løsningen var åbenbart at afinstallere netværkskortet og installere det igen... simpelt :-)

Men tak for support anyway
Gravatar #9 - fidomuh
17. apr. 2007 22:22

Simpelt ? Hvordan kan det vaere simpelt?

Hvordan kan windows dog fucke saa meget op at netvaerkskortet kun virker til nogle sites?
Og kun http ?

Et rigtigt godt eksempel paa hvorfor jeg aldrig ville anbefale windows til folk hehe :)

On-topic:
Problemet kan ogsaa have vaeret at IE7 er moegbefaengt med noget "only view trusted site" sikkerhedsting... Som af en eller anden aarsag paa magisk vis blokerer random sider nogen gange :)
Gravatar #10 - Knightmare
18. apr. 2007 05:36
IE7 har fået en rar knap under internetindstilling -> Avanceret der hedder Nulstil...

Den sletter temp filer, browser historik, gemte kodeord, samt fjerner alle henvisninger til tilføjelsesprogrammer (ActixeX komponenter), det har hjulpet på min browser der havde en máni med at lukke, hvis man besøgte visse hjemmesider.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login