mboost-dp1

installer java på ubuntu linux

Gå til bund
Gravatar #1 - polle-online
27. okt. 2005 14:23
Jeg har installeret ubuntu linux på min maskine og jeg vil prøver at installere java på min makine. Jeg har hentet jdk-1_5_0_05-linux-i586-rpm.bin filen ned og i root terminalen skriver jeg chmod a+x jdk-1_5_0_05-linux-i586-rpm.bin. Når rpm filen ligger i samme mappe som bin filen kommer installationen ikke længere. Så vidt jeg kan se har jeg ikke ret til mappen "/usr" hvor java "vil" installeres. Hvordan får jeg dette problem løst?
Gravatar #2 - amokk
27. okt. 2005 18:39
har du prøvet at skrive sudo foran kommandoen? så den bliver kørt som super user?
Gravatar #3 - Gruesome
27. okt. 2005 18:53
Tag et kig på Automatix her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=66563 . Det er en stor hjælp for mange.
Gravatar #4 - polle-online
27. okt. 2005 19:09
Ja.
Når jeg gør det kan jeg desvære stadigvæk ikke få adgang til /usr mappen.
Jeg har også prøvet at bruge root terminal til at køre den i men det hjælper heller ikke.
Ved du hvordan jeg kan komme ind som root i ubuntu?
Gravatar #5 - amokk
27. okt. 2005 19:13
tja, root terminal burde have adgang til alt - hvis du stadig ik kan få adgang, kan jeg desværre ik give dig nogen tips :-(
Gravatar #6 - kimx
27. okt. 2005 20:14
#4 min ubuntu havde en valgmulighed i grub, så man ender i en root-terminal før man starter X, derfra burde du have adgang til alt, og hvis du gerne vil logge ind i gnome som root så skal du lige sætte et root-password, og så ændre på konfiguratione for din logind manager så den tillader root at logge ind.
Gravatar #7 - Blinklys
27. okt. 2005 20:24
Hvordan kan det være at du har valgt jdk-1_5_0_05-linux-i586-rpm.bin og ikke jdk-1_5_0_05-linux-i586.bin? Så vidt jeg ved eksisterer RPM ikke på Ubuntu, så måske skulle du prøve med den anden :)
Gravatar #8 - oleo
27. okt. 2005 21:05
#7 Lidt pinligt for os alle Linux geeks her nu når du påpeger det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login