mboost-dp1

Installere en windows XP driver på Windows Server 2003

Gå til bund
Gravatar #1 - Raenil
29. dec. 2003 10:32
Hej der,

Jeg har et lidt irriterende problem. Jeg har en maskine, hvorpå jeg har installeret Windows Server 2003. På denne maskine er der et Soundblaster AWE 64 Gold lydkort, som jeg gerne vil benytte mig af.

Problemet er blot, at der ikke er native support for AWE64 i W2K3 som der var i WXP og 2K. Og Creative henviser blot til, at man skal bruge den medfølgende driver. Da 2K3 er et serveroperativsystem er det selvfølgelig forståeligt nok, at Microsoft valgte at bruge den sparsomme plads på storage-drivere istedet for audiodrivere, men mig irriterer det nu lidt alligevel...

Mit løsningsforslag går på at udpakke AWE64 driveren fra Windows XP-cd'en. Er der nogen der har en god ide til hvordan man gør det?
Gravatar #2 - aners
22. jan. 2004 04:52
Hvad skal du med lyd på en "server" der kører W2K3?

Nej det afhjælper ikke dit problem, men man kører sgu ikke W2K3 bare fordi det er nyt ... og på servere hører der *nix til :p
Gravatar #3 - west
22. jan. 2004 12:26
Hvorfor ikke bare dl'e en XP-driver fra creative.com ?

Er du idiot, eller sportsmand ? ;D
Gravatar #4 - Raenil
22. jan. 2004 21:46
Bruge den som MP3-Jukebox herhjemme.
Jeg har den primært installeret for at teste en Exchange 2003/AD konfiguration. Hvis det var en produktionsserver, ville jeg naturligvis ikke begive mig ud i den slags fjollerier... :-)
I øvrigt har jeg kendskab til indtil flere firmaer der kører Windows på deres servere. 2K3 er et udmærket produkt. Men man kan altid være uenig i hvorvidt lukket software er fedt...
Jeg kører det i øvrigt også på min bærbare - bare fordi det er nyt. Og så lidt fordi jeg lever af at sætte mig ind i det...

Ehmnehh - jeg er i hvert fald ikke sportsmand. :-) Nej, det var selvfølgelig min første tanke. Men altså: XP driveren findes ikke på Creatives hjemmeside. Kun på XP installations CD'en.
Men jeg har vist fundet en anden driver, der måske vil virke.
Gravatar #5 - west
22. jan. 2004 22:23
Duh, sorry .. havde kun checket at man kunne vælge kombinationen AWE/XP på creative's hp, ikke om der rent faktisk lå en fil bagved ... :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login